Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Gjest a1b2s3

Jeg har så få bivirkninger! Noen kviser kom de første 2-4 dagene. Litt tørr hud, men holdes i sjakk med maske. Litt tørr i ørene av alle steder. Ingenting på lepper.

Jeg veier 55kg og tar 2 tbl daglig. Tar jeg for lite? Synes jeg har få bivirkninger? DianaH

Anonymous poster hash: 0df7f...70d

Du tar nok ikke for lite tabletter. Selvsagt opp til legen din å avgjøre, men jeg tar hvertfall 2 stk daglig (og holder meg på 2), veier rundt 65 kg. Bivirkningene kan komme og gå, men det tar noen uker før du merker de ordentlig. Leppene dine blir tørre, det kan jeg så og si garantere deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen av dere som nærmer dere slutten av kuren som har snakket med legen om krem i etterkant? Det er anbefalt at man bruker et lokalt produkt i etterkant, og jeg håpte det fantes noe gøy og nytt, men det eneste legen kunne tilby var jo Basiron, Differin, Skinoren etc. Jeg har uhyre sensitiv hud, og både legen og jeg mente det kanskje ikke var en helt god idé å forsøke seg på disse produktene... fikk med en resept da, hvis jeg vil teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått på kuren i ca 2 mnd og angrer ikke et sekund på at jeg begynte :) ser stor forandring og har heldigvis sluppet unna de værste bivirkningene.

Men lurte på et par ting..

Hvilken rens fra LRP er anbefalt ?

Og.. Jeg blir svett i øyenbrynene ?? Kun der liksom.. Fler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått på kuren i ca 2 mnd og angrer ikke et sekund på at jeg begynte :) ser stor forandring og har heldigvis sluppet unna de værste bivirkningene.

Men lurte på et par ting..

Hvilken rens fra LRP er anbefalt ?

Og.. Jeg blir svett i øyenbrynene ?? Kun der liksom.. Fler ?

Ja jeg svetter under øyenbryna og under nese. Rart. Har bare en uke igjen. Gleder meg til å bli ferdig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Jeg tror jeg må be om en ny kur (har allerede tatt to), og jeg gruer meg..

Oi, stakkars :/ Det unner jeg ingen! Er det helt tilbakefall etter hver endt kur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææh, herpes!!!? Tror jeg er i ferd med å få et herpesutbrudd på leppa. Noen som har erfaringer? Herpeskremer tørker vel ut, og jeg er jo så himla tørr..:/ noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som nærmer dere slutten av kuren som har snakket med legen om krem i etterkant? Det er anbefalt at man bruker et lokalt produkt i etterkant, og jeg håpte det fantes noe gøy og nytt, men det eneste legen kunne tilby var jo Basiron, Differin, Skinoren etc. Jeg har uhyre sensitiv hud, og både legen og jeg mente det kanskje ikke var en helt god idé å forsøke seg på disse produktene... fikk med en resept da, hvis jeg vil teste.

Det sa ikke min hudlege om.. Men virker jo fornuftig! Har ikke brukt noen av de du nevner, mrn har brukt epidou gel før. Eneste jeg kan tenke er at om du har mulighet til å velge gå for krem i stedenfor gel. Mener å ha lest en plass at krem passer best for tørr hud ( mulig jeg tar helt feil her) så må man nok være forsiktig i sola med slike kremer.

Jeg har ett brett igjen! Yayyyyyyyy! Bortsett fra herpes på leppa så er alt suverent! Veldig klar for å bli ferdig ☺️ Men kommer til å savne å aldri få fett hår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, stakkars :/ Det unner jeg ingen! Er det helt tilbakefall etter hver endt kur?

Nei, ikke helt.

Det var HELT jævlig før første kur. Etter første kur var jeg kvisefri i ca 1,5 år, så begynte det å komme tilbake og jeg fikk masse svære klumper og åpne sår som væsket. Så nå etter 2,5 år etter kur 2 har det begynt å komme masse småkviser, og en del sånne betente kuler igjen... Har nå en betent kul bak øret, en på høyre kinnet, en på haka og to på venstre kjake.. Og en del små.

Det blir liksom aldri ferdig. Nå har det vært et år siden jeg begynte å få et tilbakefall, tenkte det kom til å gå over, men det blir bare verre. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Er redd for å ikke bli tatt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan løser dere hårfjerning i ansiktet hvis dere gjør det på kuren? Barten må jeg barbere, men skulle gjerne fått bort litt på hake og kinn også...Anonymous poster hash: 55edb...850

Det sliter jeg også med! Napper og barberer. På vita har de sånne små barberblader som skal egentlig brukes til øyenbrynene. Er fine til resten av ansiktet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa ikke min hudlege om.. Men virker jo fornuftig! Har ikke brukt noen av de du nevner, mrn har brukt epidou gel før. Eneste jeg kan tenke er at om du har mulighet til å velge gå for krem i stedenfor gel. Mener å ha lest en plass at krem passer best for tørr hud ( mulig jeg tar helt feil her) så må man nok være forsiktig i sola med slike kremer.

Jeg har ett brett igjen! Yayyyyyyyy! Bortsett fra herpes på leppa så er alt suverent! Veldig klar for å bli ferdig ☺️ Men kommer til å savne å aldri få fett hår :P

Jeg fikk resept på epiduo som jeg kunne bruke et halvt år etter kuren. Vist behov. Ikke så glad i den siden den ikke har funka noe særlig før. Men jeg ser. Har litt over et brett igjen jeg også ! Merker at huden er litt mere tørr og irritert nå. Har småklumper som jeg mistenker er talg inni enda i ansiktet :( håper det forsvinner etter kurslutt at huden kanskje normaliserer seg litt? Livredd for at alt skal blusse opp igjen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk resept på epiduo som jeg kunne bruke et halvt år etter kuren. Vist behov. Ikke så glad i den siden den ikke har funka noe særlig før. Men jeg ser. Har litt over et brett igjen jeg også ! Merker at huden er litt mere tørr og irritert nå. Har småklumper som jeg mistenker er talg inni enda i ansiktet :( håper det forsvinner etter kurslutt at huden kanskje normaliserer seg litt? Livredd for at alt skal blusse opp igjen!

Og håper de røde merkene vil blekes !!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor høy solfaktor har dere?

Noen som anbefales?

:-) / Ugly Truth

Anonymous poster hash: c3130...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nøye er dere på å ikke være i sola? Satt med ansiktet mot sola i dag og 45 i solfaktor i to timer men er likevel paranoid.....

Anonymous poster hash: 5d0f6...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som har vært eksremt trøtte og slitne? På forrige kur merket jeg ikke mye av det, men nå føles det ut som jeg har sovet 3-4 selv etter 8 timers søvn. Øynene er trøtte og hode henger ikke med. Energinivået er på bunn, og slik har det vært i 1-2 måneder nå. Jeg pleide å trene 4-5 ganger i uken, men overskudd til det nå er ganske fraværende :(



Anonymous poster hash: 9c8a3...b89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har mistet allle kviser (selvom jeg ikke hadde så mye så jeg grusom ut) og nå er huden helt fin, har gått på kuren i litt over 3 mnd, 1 pille hver dag, og 1 mnd med to piller. Var på kontroll idag og ha<r 3 mnd igjen, heldivis ferdig i starten av JULI :D 100 piller igjen. Gleder meg til å bli ferdig. Huden er jo fin igjen, men jeg MÅ fullføre kuren.

Eneste problemet er at jeg har noen stygge arr som man ser når jeg går uten sminke. Liker det ikke. Men dette kan jeg heldigvis få fjernet i ettertid med laser etc. Men det beste av alt er at kviser er borte og at kuren fungerer! :D Anbefaller alle til å begynne om de er i tvil. Man overlever de bivirkningene.

Jeg har vært kjempetørr, hvertfall da jeg gikk på 2 piller. Har nå ekstremt tørre lepper som sprekker og blør. Har begynt å blø neseblod ca 5 ganger (aldri før i mitt liv blødd neseblod) Har ikke vært tørr på kroppen generelt. Men har fått veldig tørt hår.

Ta spirulina samtidig, dette har gjort håret mitt fantastisk fint.

Den største ulempen er at dette har kostet meg masse! Brukt over 2000 på piller(skal sende inn kvitteringer og kanskje få igjen litt penger)

Og hudkremene har kostet en formue. Og legen ber meg fortsette med disse. Men det er altfor dyrt. Obagi ZO serien altså.. 1800 kr for retinol-kremen blant annet.

Endret av lili93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! :-) Hvordan får du tak i den da? Fant denne siden, men da må man ringe å bestille?

http://fablounge.no/butikk/produkt/sun-c-spf-40

Var ikke så dyrt heller med den. Mitt ansikte brenner å, så må finne en god krem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, føles som Tornerose som sov i hundre år. Jeg er utrolig trøtt!!!

Men det som plager meg mest er muskelsmertene.

Anonymous poster hash: 5d0f6...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...