Gå til innhold

Trenger hjelp med å gå ned i vekt


Summerblonde :)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lis_*

hei du kan spise alt som har mindre enn 5 gram karbohydrater pr 100 gram. du kan spise alt i egget, rask kur kan gå ut på åtte egg om dagen fordelt på fire maltider. til middag en boks tunfisk. garanterer vektap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei :) Jeg gav helt opp slankingen min før spania turen og spiste bare dritt da jeg var der, og enda mer dritt en uke etter at jeg kom hjem. Men så bestemte jeg meg for at nå var det nok, så jeg har trent ca hver dag/annenhver dag i 2 uker og spist så og si sunt.

Jeg kjenner på meg selv at jeg har gått litt ned i vekt, akkurat nå hvor mye det er i kg vet jeg ikke siden jeg ikke har vekt tilgjengelig akkurat nå.

Jeg veier 56 kg og er 163 cm høy. Men da jeg veide meg på fredag veide jeg 54. Jeg merker også på kroppen min at jeg har gått litt ned, kragebeina mine begynner å vises og om jeg tar på dem kjenner jeg dem skikkelig godt. Egentlig litt ekkelt.

På søndag var jeg og trente, jogga i 10 min på tredemølla og gikk fort i 20 min. Bruker og gjøre det annenhver dag og ta vekter osv i en time etter det. Men etter tredemølla på søndag var jeg så utslitt at jeg bare måtte hjem. Så jeg begynte å gå hjem og det er ganske langt hjem. Men jeg gikk og gikk og var egentlig bare helt borte. På mandagen var jeg så dårlig, hadde vondt i hele kroppen, feber, vondt i hodet og hadde absolutt ingen krefter. Var faktisk litt ekkelt, aldri følt meg så dårlig før. Sov hele dagen og natta og har ikke vært så veldig mye bedre idag. Begynner å føle meg litt bedre nå utover kvelden, men har fortsatt litt vondt.

Har dette noe med slankinga mi og gjøre? Eller er det bare tilfeldig at jeg blir syk nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg gav helt opp slankingen min før spania turen og spiste bare dritt da jeg var der, og enda mer dritt en uke etter at jeg kom hjem. Men så bestemte jeg meg for at nå var det nok, så jeg har trent ca hver dag/annenhver dag i 2 uker og spist så og si sunt.

Jeg kjenner på meg selv at jeg har gått litt ned i vekt, akkurat nå hvor mye det er i kg vet jeg ikke siden jeg ikke har vekt tilgjengelig akkurat nå.

Jeg veier 56 kg og er 163 cm høy. Men da jeg veide meg på fredag veide jeg 54. Jeg merker også på kroppen min at jeg har gått litt ned, kragebeina mine begynner å vises og om jeg tar på dem kjenner jeg dem skikkelig godt. Egentlig litt ekkelt.

På søndag var jeg og trente, jogga i 10 min på tredemølla og gikk fort i 20 min. Bruker og gjøre det annenhver dag og ta vekter osv i en time etter det. Men etter tredemølla på søndag var jeg så utslitt at jeg bare måtte hjem. Så jeg begynte å gå hjem og det er ganske langt hjem. Men jeg gikk og gikk og var egentlig bare helt borte. På mandagen var jeg så dårlig, hadde vondt i hele kroppen, feber, vondt i hodet og hadde absolutt ingen krefter. Var faktisk litt ekkelt, aldri følt meg så dårlig før. Sov hele dagen og natta og har ikke vært så veldig mye bedre idag. Begynner å føle meg litt bedre nå utover kvelden, men har fortsatt litt vondt.

Har dette noe med slankinga mi og gjøre? Eller er det bare tilfeldig at jeg blir syk nå

Det kan hende at det ble en for brå overgang for kroppen din å gå fra null treninger i uka til nesten hver dag med trening.

Når du trener, så bryter du ned kroppen (før den bygger seg op igjen etterpå). Det kan hende at kroppen ikke har fått nok tid til å restituere seg, og derfor reagerer med å bli sliten (det har skjedd meg flere ganger i perioder der jeg trener mye og tungt (senest i går). I tillegg blir kroppen litt mer utsatt for sykdom når du trener mye og tungt. I disse forkjølelsestider (i alle fall her jeg er) kan det hende at du har blitt smittet.

Jeg vil anbefale deg å la kroppen hvile noen dager, og ikke trene før du føler at kroppen er frisk og rask igjen. Ta det også rolig de første gangene du trener, og husk å restituere deg etter hver treningsøkt, hvis ikke ender du opp med å bryte ned kroppen, ikke la den bygge seg opp. En liten huskeregel er at kroppen trenger 24 timer til å komme seg etter utholdenhetstrening, og 48 timer for å komme seg etter styrketrening. Det kan variere fra person til person, noen trenger mer tid, andre mindre, men det er i det minste en pekepinn.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får litt svekket immunforsvar på diett desverre :( Immunforsvaret jobber på karbohydrater, så dersom man føler at man brygger på noe bør man unne seg litt ekstra for å holde seg ovenpå, og heller fortsette dietten når man føler seg frisk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Grønt blad. Er nok antagelig noe sånt som har skjedd med meg.

X-life: Jeg er jo ikke akkurat på noen diett, spiser bare mye mindre mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg forstår ikke hva du mener her. Spiser du mye mindre enn du vanligvis gjør, høres det ut som en diett, selv om du ikke nødvendigvis luker ut enkelte bestanddeler av kostholdet ditt som en del andre gjør. Med mindre mat, har også immunforsvaret ditt mindre energi å bruke. Det er derfor enklere å bli syk når man spiser mindre. Hvis man i tillegg trener masse og bryter kroppen ned på den måten, forhøyer man risikoen ytterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, jeg mente primært ikke at folk som går Grete Roede-kurs er idioter, men folk som selger sånne opplegg til folk. Jeg skal rette det.

Endret: Ellers så er det jo hyggelig at du syntes resten av innlegget var bra.

Grethe Roede kurs er å gå ned sakte på en sunn måte.. og bli der. Grethe Roede er ikke en slankekur men en livstil med sunn og balansert kost. De står nettop for det at man skal spise mer, ofte og sunt. nettop for å få igang forbrenningen. Ikke spise for lite for det vil senkte forbrenningen og du vil bare gå ned og opp og ned og opp.

Det er utrolig mye tull ute på slankemarkedet men Grethe Roede er jo absolutt ikke en av de. Sjekk litt mer fakta før du slenger sånne kommentarer. Utrolig provoserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest "ingen mat er slankende&quo
Ingen mat er "slankende". Det er kalorier inn - kalorier ut balansen som har noe å si.

Hvis du utelukkende teller kalorier er eggehvite fattig på kalorier og rikt på protein. Men jeg ville ikke hengt meg opp i eggehvite vs eggeplomme hvis jeg var deg. Jeg tror du fint kunne oppnådd resultatene du ønsker ved å kutte sukkeret HELT ut av kosten din. Det vil, om ikke annet, blant annet føre til at kroppen slipper en del vann.

"ingen mat er slankende.." det er sant. alt indeholder kalorier. men noen har også en form for "negative kalorier" , som foreksempel rosenkål , ta en stor persjon med det til middag og få i deg 50 kalorier. men for kroppen , tar det minst en time og forbrenne dette, og for en grønnsak som rosenkål , tar det rundt 75 kalorier for kroppen og forbrenne denne, og den gir ikke opp før jober er gjort.

så der har du kvittet deg med 25 kalorier. selvfølgelig skal du spise med grenser , men det kommer ann på.

dette står det mere omm i div bøker også , og det virker. maten fyller opp magen , gir mettethets følelse , og kroppen forbrenner det som bare rakkern.

så " noen mat er jo slankende.. og det er et stort register av det i en bok som heter " ,mat som forbrenner fett" .. " jeg annbefaler og lese det , jeg mistet mange kilo , og det var ikke vann eller muskelmasse , def var pure fatt. ( minus 8 cm på lårene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...