Gå til innhold

Et språk i utvikling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom til å tenke på alle de ulike forkortelsene jeg og venner av meg bruker relativt ofte(eller brukte da vi var yngre), og listen er jo egentlig ganske imponerende. Vi forkorter ord og uttrykk som tar for lang å skrive og vips så har en ny forkortelse oppstått. Spørsmålet mitt er da; er disse forkortelsene jeg har listet opp relativt nye eller har de eksistert for type 20 år siden? Og vet du om noen andre forkortelser som ofte blir brukt?

Lol, lmfao, wyd, tbi, wtf, tbh, fml, elns, ddm, dd, afk, brb, wb, bk, yolo, sup, omg, atm, ins, nm, asap, brt, cu, ilu, irl, ff, cul, ons, we, bbt, bc, aka, diy, eod, faq, fyi, hf, iow, imo, mmw, ot, ty, np, ttyl, mmd, tmw, 2nte, bff, idk, idc, l8r, otp, ur, w8



Anonymous poster hash: e8a6a...076
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom til å tenke på alle de ulike forkortelsene jeg og venner av meg bruker relativt ofte(eller brukte da vi var yngre), og listen er jo egentlig ganske imponerende. Vi forkorter ord og uttrykk som tar for lang å skrive og vips så har en ny forkortelse oppstått. Spørsmålet mitt er da; er disse forkortelsene jeg har listet opp relativt nye eller har de eksistert for type 20 år siden? Og vet du om noen andre forkortelser som ofte blir brukt?

Lol, lmfao, wyd, tbi, wtf, tbh, fml, elns, ddm, dd, afk, brb, wb, bk, yolo, sup, omg, atm, ins, nm, asap, brt, cu, ilu, irl, ff, cul, ons, we, bbt, bc, aka, diy, eod, faq, fyi, hf, iow, imo, mmw, ot, ty, np, ttyl, mmd, tmw, 2nte, bff, idk, idc, l8r, otp, ur, w8

Anonymous poster hash: e8a6a...076

Jeg er 25 og kjenner igjen alle uttrykkene fra min chatte-periode som 13-15åring så du kan regne med ihvetfall 10 år :P

Anonymous poster hash: 88a2c...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom vel med tekstmeldinger og chatteprogram, så jeg ville sagt 10-15 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det gamle fossilet jeg er på 44 år, kjenne jeg få av disse forkortelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkortelser har jo eksistert i mange år, men disse du nevner, 10-15 år siden ja:) husker de første forkortelsene vi brukte: gid, asl?, brb, kk, ty... Lol kom vel LITT etterpå:)

Anonymous poster hash: 2eac3...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yolo er vel bare noen år gammel?? Eksisterte ikke da jeg var fjortiss hvert fall. :)

Anonymous poster hash: 2eac3...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...