Gå til innhold

Ting vi sier som egentlig ikke stemmer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Misforstå meg rett, men.....

Anonymous poster hash: f5095...9d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som mobber gjør det bare ut av sjalusi.



Anonymous poster hash: ff66f...594
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi ses!". Ofte stemmer det, men man sier det jo enten det stemmer eller ikke. Også til folk man ikke har noen kontaktinfo på og som man etter all sannsynlighet aldri ser igjen.



Anonymous poster hash: ba4ef...2ff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger spart er penger tjent.

Anonymous poster hash: 45dae...5fc

Haha, jeg husker folk hisset seg voldsomt opp over denne

Anonymous poster hash: f1d63...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sier mye dumt, altså. :ler: Men "én gang utro, alltid utro" synes jeg ikke hører hjemme i denne tråden. Det finnes selvfølgelig unntak, men når man går så langt så mangler man jo enten samvittighet eller selvkontroll, og det er personlighetstrekk som ikke er lette å gjøre noe med.

Ts.

Anonymous poster hash: 1d3b7...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"morra di er mann"



Anonymous poster hash: 12b4b...0bf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sier mye dumt, altså. :ler: Men "én gang utro, alltid utro" synes jeg ikke hører hjemme i denne tråden. Det finnes selvfølgelig unntak, men når man går så langt så mangler man jo enten samvittighet eller selvkontroll, og det er personlighetstrekk som ikke er lette å gjøre noe med.

Ts.

Anonymous poster hash: 1d3b7...ef4

Det er akkurat like sant som at motgang gjør en sterkere.

Og jeg kjenner mange som har vært utro en gang og aldri igjen. Det gjør nok du også uten å vite det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat like sant som at motgang gjør en sterkere.

Og jeg kjenner mange som har vært utro en gang og aldri igjen. Det gjør nok du også uten å vite det.

I og med at det kun er en person på et tidspunkt som vet det med sikkerhet (personen selv på sitt dødsleie) så er å påstå at du vet dette med sikkerhet like umulig som å påstå at du vet at din partner ikke er utro. Du håper, tror, antar eller er blitt fortalt dette.

Det som irriterer meg mest av ting som ikke stemmer er at voksne mennesker med oppriktighet ofte snakker i kategoriske utelukkelser. Som: "det skjer aldri" (nei? Har du tilgang på data fra hele menneskehetens historie?) eller at "alle andre ..." (virkelig? Til og med barn i fattige land?) eller slenger "du rydder aldri!" eller lignende beskyldninger til barn eller partner. (vedkommende har helt sikkert ryddet minst en gang. Ergo mer enn "aldri"). Upresishet i språk er ok, men ikke når det fører til at personer over 30 fremstår som en trassig 13-åring.

Anonymous poster hash: 424a3...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at det kun er en person på et tidspunkt som vet det med sikkerhet (personen selv på sitt dødsleie) så er å påstå at du vet dette med sikkerhet like umulig som å påstå at du vet at din partner ikke er utro. Du håper, tror, antar eller er blitt fortalt dette.

Det som irriterer meg mest av ting som ikke stemmer er at voksne mennesker med oppriktighet ofte snakker i kategoriske utelukkelser. Som: "det skjer aldri" (nei? Har du tilgang på data fra hele menneskehetens historie?) eller at "alle andre ..." (virkelig? Til og med barn i fattige land?) eller slenger "du rydder aldri!" eller lignende beskyldninger til barn eller partner. (vedkommende har helt sikkert ryddet minst en gang. Ergo mer enn "aldri"). Upresishet i språk er ok, men ikke når det fører til at personer over 30 fremstår som en trassig 13-åring.

Anonymous poster hash: 424a3...89e

Jeg tar i hvert fall utgangspunkt i at de forteller meg sannheten - og for flere av dem har jeg et såpass åpent forhold med at jeg er 99% sikker på at det er sant.

Uansett så bekrefter du poenget mitt. Uttrykket "en gang utro, alltid utro" er like useriøst som alle andre uttrykk i denne tråden.

Såh - ferdig avsport.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sier mye dumt, altså. :ler: Men "én gang utro, alltid utro" synes jeg ikke hører hjemme i denne tråden. Det finnes selvfølgelig unntak, men når man går så langt så mangler man jo enten samvittighet eller selvkontroll, og det er personlighetstrekk som ikke er lette å gjøre noe med.

Ts.

Anonymous poster hash: 1d3b7...ef4

Tja. Unntak finnes i alle nevnte tilfeller, også. Derfor ser jeg ikke hvordan utro-forslaget ikke passer inn i tråden her?

Anonymous poster hash: 099a8...bc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke rasist, men...

Anonymous poster hash: 1ae8a...b6e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På seg selv kjenner man andre.

Det er feil.

På seg selv kjenner man INGEN andre.

Dette ble rett og slett prøvd ut i forskningssammenheng. Du verden som vi misforstår hverandre fordi vi tar utgangspunkt i at "du er som jeg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke ta det personlig". Ok, hvem skal jeg ta det på vegne av? Skal jeg hilse?

"Det var ikke personlig ment". Ok, hvem var det ment for? Skal jeg hilse?



Anonymous poster hash: 05758...f3f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...