Gå til innhold

Feriebudsjett Mat.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her: det går jo alltid mer penger på ferie enn man tror, så jeg setter opp en reservere buffer i tillegg til ca budsjettet. Jeg bare tenkte jeg for en gang skyld skulle prøve å ha litt oversikt når vi skal på tur. Vi har vært der en gang før, men d var vi der bare fra tirsdag til fredag, nå sal vi være søndag morgen til fredag kveld. Jeg syntes heller ikke prisene på mat var så ille som jeg hadde trodd. Ble overrasket der. Det ble ganske mye pizza på oss da vi var der. De er så gode pizza i Frankrike. Synes det er veldig greit å handle inn litt på en matbutikk, slik som vann, smoothies, frukt, snacks og litt lett mat. Blir mye usunt i slike parker. Alt annet i parken er jo gratis bortsett fra suvenirer, ballonger, snacks, ansiktsmaling osv. Vi har kjøpt årskort der siden det er billigere enn å kjøpe 5 dagers kort, i tillegg får vi tilgang til extra magisk hours, rabatter på alle spisesteder, rabatt i alle suvenir butikker osv. Jeg sparer jo en del penger bare der. For disse prinsesse kjolene som alle barn løper rundt med der inne koster fra 40 euro til 70 euro. Så man må i grunn lukke øynene når man drar kortet på det :) hotellet vi bor på og bodde på sist har badeland og lekeland inkludert i prisen i tillegg til frokost. Det blir skikkelig barneferie. Jeg tenkte på muligheten for å være en dag ekstra og reise inn til Paris en av dagene. Men for en fireåring er ikke eiffeltårnet og alt det andre som er verdt å se noe interessant enda. Jeg tipper vi legger oss på 500kr dagen, går vi over gjør ikke det noe. Det er jo også mcdonalds der, i disney village.

Anonymous poster hash: 93d9b...a81

Du sparer jo veldig mye penger ved å ha rabatter på spisestedene og handle med dere litt mat fra matbutikken. Jeg trodde vi skulle bruke mer penger på mat når vi var der, men vi brukt mye mindre enn jeg trodde.

Syntes heller ikke det var så gale priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, nå var det jo HI jeg opprinnelig svarte på når jeg skrev 200per pers er lite for mat, drikke, is og snacks. .

Sto det noe om alder, eller at is og snacks ikke skulle telles med der?

Ingen slang dritt. Jeg forsto ikke hva du mente med de 200 kr. Jeg trodde du misforsto og trodde vi skulle være der i 7 dager og trodde da du mente de 200 kr var per dag for oss begge. Derfor skrev jeg at jeg ikke skjønte helt hvorfor 200 kr ble nevnt over her. Hvis meg et sted i verden hvor det kalles drittslenging?

Anonymous poster hash: 93d9b...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om du ikke hadde slengt dritt når jeg bare prøvde å hjelpe deg i starten, så hadde det nok blitt en ganske hyggeligere tone her inne ;)

Nå var det jo du som tolket det TS skrev om de 200 kr som drittslenging. Jeg leste det ikke slik du leste det for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Hvis du tar deg tid til å lese så skriver jeg TS at barnet er fire år. Regna med de fleste forsto jeg ikke skulle på tur med en tenåring. Om du ser på koden under ab brukere så ser du at det er jeg som skriver man ikke kan regne en fireåringen eller barn under 8 for den slags skyld for barn. Og til info så vil jeg bare si at jeg prøver å finne et ca budsjett. Vi har vært der før, og ville bare høre hva andre sånn ca bruker på sine ferie matbudsjetter.

Anonymous poster hash: 93d9b...a81

Det er dette jeg reagerer på. Du misforsto tydeligvis regningen i det første innlegget mitt , og når jeg prøver å forklare om hva jeg mente i forhold til hovedinnlegget så svarer du slik. Er det en hyggelig måte å svare på når noen prøver å hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten si meg enig med Cavita, selv om jeg synes hun også ble litt ufin i noen setninger her. Du TS har utelatt mye relevant informasjon i hovedinnlegget, blant annet at du har vært der før (= har forhåpentligvis litt peiling på hvor mye du/dere bruker der!), at is/snacks skal holdes utenfor matbudsjettet og at ungen din bare er fire år gammel. Kunne like gjerne vært 11 år...



Anonymous poster hash: bc27d...634
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i Paris og Disneyland to år på rad nå, eneste jeg har lært meg er jo mer penger jo bedre;)



Anonymous poster hash: 0e9b3...ab9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...