Gå til innhold

Feriebudsjett Mat.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Sitter og setter opp feriebudsjett for meg og barnet mitt. Vi skal til disneyland Paris en uke. Det er spesielt matposten jeg blir usikker på hvor mye jeg skal sette opp. Frokost er inkludert på hotellet, men alle andre måltider må vi jo så og si kjøpe. + drikke og annet snacks i parken. Er 2000 ca lite/mye for 5 dager på oss to?

Anonymous poster hash: 93d9b...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cevita

200kr dagen per stk som skal dekke lunsj, middag, snacks og drikke i en turistmagnet?

Nå vet jeg ikke mye om prisene i Frankrike, men syntes ikke det høres så mye ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok hatt 100 € per dag i mat for begge to, så det blir 4-5000. Mulig du kan klare det billigere, for jeg vet ikke priser inni parken. Men is, drikke og mat i fem dager kan fort bli litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker is, drikke og slikt i tillegg. Har vært der en gang før, og siden barnet kun er 4 er det begrenset hvor mye hun spiser, så spiser vi pizza, holder det med en på deling. Frokost er inkludert. Når vi var der sist så spiste vi lunsj i parken og middag rett før vi dro derfra eller på hotellet. Prisene er ikke så gale skjønner du. Vi har 5 dagers parken, så 2000 delt på 5 er 400kr dagen. Vet ikke helt hvorfor 200kr ble nevnt over her... Det er også et supermarked ved siden av disneyland, og mat på butikker i Frankrike er veldig billig. Vi kan kjøpe med oss litt derfra. Blir fort lei dritt mat i parken. Prisene i parken er typisk rett over det man betaler for en big Mac meny på mcdonalds her til lands.

Anonymous poster hash: 93d9b...a81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Paris for to uker siden. Jeg (student 21) forsøkte å leve relativt billig men alt måtte likevel kjøpes ute. Mat og drikke ble fort 30-40 euro om dagen, så tror budsjettet ditt er litt stramt. sett av det dobbelte av det du har beregnet så går du heller i pluss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Jeg tenker is, drikke og slikt i tillegg. Har vært der en gang før, og siden barnet kun er 4 er det begrenset hvor mye hun spiser, så spiser vi pizza, holder det med en på deling. Frokost er inkludert. Når vi var der sist så spiste vi lunsj i parken og middag rett før vi dro derfra eller på hotellet. Prisene er ikke så gale skjønner du. Vi har 5 dagers parken, så 2000 delt på 5 er 400kr dagen. Vet ikke helt hvorfor 200kr ble nevnt over her... Det er også et supermarked ved siden av disneyland, og mat på butikker i Frankrike er veldig billig. Vi kan kjøpe med oss litt derfra. Blir fort lei dritt mat i parken. Prisene i parken er typisk rett over det man betaler for en big Mac meny på mcdonalds her til lands.

Anonymous poster hash: 93d9b...a81

400 på to personer = 200 per person. Forholdsvis enkel matematikk ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes det hørte veldig lite ut. Ville hatt litt høyere sum med, kun for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 på to personer = 200 per person. Forholdsvis enkel matematikk ;-)

Så kan du ikke beregne en 4-åring som en person, da hun går innunder barnemenyer, som er veldig billig. Da vi var der sist kjøpte vi litt pizza og slik, og da holdt å bestille en pizza (som er beregnet til en person), for de er ganske store og holder i massevis til oss to.

Anonymous poster hash: 93d9b...a81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det hørte veldig lite ut. Ville hatt litt høyere sum med, kun for å være sikker.

Igjen, vi har vært der før, se svaret mitt over. Og barnet er fire. Forrige gang lagde jeg ikke noe budsjett og fant ikke ut før i ettertid at det var et supermarked litt utenfor parken. Det er ganske rimelig for mat i forhold til her hjemme, til tross for at det er en fornøyelsespark. Fortsatt dyrere å kjøpe mat i feks dyreparken og tusenfryd. Vi skal være i parken i 5 dager, kommer søndag kveld og reiser fredag kveld. Frokost er inkludert. Vi har jo da muligheten til å kjøpe en del drikke, snacks osv på matbutikken der. Franske matbutikker er veldig billig. Tenkte jeg skulle prøve å sette opp sånn ca budsjett i år. Den ene dagen skal vi spise lunsj med prinsessene, da dette koster litt, går det inn under en annen post.

Anonymous poster hash: 93d9b...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok hatt 100 € per dag i mat for begge to, så det blir 4-5000. Mulig du kan klare det billigere, for jeg vet ikke priser inni parken. Men is, drikke og mat i fem dager kan fort bli litt.

Hehe, vi har vært i disneyland paris, hadde med meg en 3,5 åring. Vi var der fra tirsdag til fredag, og 5000 for mat hørtes vilt mye ut! Vi brukte ikke halvparten av det, og vi spiste godt! Hadde frokost på hotellet. lunsj og middag kjøpte vi, noen ganger kvelds også hvis vi var sultne. Går ikke an å regne en 3,5 åring som en voksen person. Jeg tipper 400-500 kr dagen vil være plenty, ihvertfall hvis dere skal handle litt inn på matbutikken, det gjorde ikke vi, visste ikke at det var der. Så ville definitvt gjort det :) En brus koster 10-12 kr inne i parken feks. Popcorn koster 25 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Paris for to uker siden. Jeg (student 21) forsøkte å leve relativt billig men alt måtte likevel kjøpes ute. Mat og drikke ble fort 30-40 euro om dagen, så tror budsjettet ditt er litt stramt. sett av det dobbelte av det du har beregnet så går du heller i pluss :)

Paris i seg selv er veldig dyrt, utenfor er prisene lavere. Var i Nice i sommer, og jeg ble overrasket over hvor rimelig mat og drikke var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi har vært i disneyland paris, hadde med meg en 3,5 åring. Vi var der fra tirsdag til fredag, og 5000 for mat hørtes vilt mye ut! Vi brukte ikke halvparten av det, og vi spiste godt! Hadde frokost på hotellet. lunsj og middag kjøpte vi, noen ganger kvelds også hvis vi var sultne. Går ikke an å regne en 3,5 åring som en voksen person. Jeg tipper 400-500 kr dagen vil være plenty, ihvertfall hvis dere skal handle litt inn på matbutikken, det gjorde ikke vi, visste ikke at det var der. Så ville definitvt gjort det :) En brus koster 10-12 kr inne i parken feks. Popcorn koster 25 osv.

Jeg er enig at et lite barn ikke spiser som en voksen, men tok forbehold om priser i parken. Tenker også det kan være greit å ta i litt for å ha noe å gå på.

Men, dere som har vært der har mye bedre grunnlag for å gi et riktigere svar til TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alltid greit å ta litt i. Men prisene der er ikke så stive som man skulle tro. Det er mye dyrere å kjøpe mat i fornøylelsesparker her til lands. Men det er mye junkfood, så jeg holder med TS i at det kan være lurt å kjøpe med seg litt fra matbutikken der. Så slipper alle måltidene å bli pizza, hamburgere, osv. De har italiensk og noe buffer der også. For oss ble det en uke med rimelig mye junkfood ettersom noen av spisestedene var stengt når vi var der, og kylling/hamburger/pizza er enkelt med barn på slike steder. Hadde garantert kjøpt med drikke, snacks og litt lett mat fra matbutikken, hadde jeg visst det var i området der. Savna veldig å ha litt frukt for hånden. Tipper en 500kr er passelig for de to per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her: det går jo alltid mer penger på ferie enn man tror, så jeg setter opp en reservere buffer i tillegg til ca budsjettet. Jeg bare tenkte jeg for en gang skyld skulle prøve å ha litt oversikt når vi skal på tur. Vi har vært der en gang før, men d var vi der bare fra tirsdag til fredag, nå sal vi være søndag morgen til fredag kveld. Jeg syntes heller ikke prisene på mat var så ille som jeg hadde trodd. Ble overrasket der. Det ble ganske mye pizza på oss da vi var der. De er så gode pizza i Frankrike. Synes det er veldig greit å handle inn litt på en matbutikk, slik som vann, smoothies, frukt, snacks og litt lett mat. Blir mye usunt i slike parker. Alt annet i parken er jo gratis bortsett fra suvenirer, ballonger, snacks, ansiktsmaling osv. Vi har kjøpt årskort der siden det er billigere enn å kjøpe 5 dagers kort, i tillegg får vi tilgang til extra magisk hours, rabatter på alle spisesteder, rabatt i alle suvenir butikker osv. Jeg sparer jo en del penger bare der. For disse prinsesse kjolene som alle barn løper rundt med der inne koster fra 40 euro til 70 euro. Så man må i grunn lukke øynene når man drar kortet på det :) hotellet vi bor på og bodde på sist har badeland og lekeland inkludert i prisen i tillegg til frokost. Det blir skikkelig barneferie. Jeg tenkte på muligheten for å være en dag ekstra og reise inn til Paris en av dagene. Men for en fireåring er ikke eiffeltårnet og alt det andre som er verdt å se noe interessant enda. Jeg tipper vi legger oss på 500kr dagen, går vi over gjør ikke det noe. Det er jo også mcdonalds der, i disney village.

Anonymous poster hash: 93d9b...a81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Så kan du ikke beregne en 4-åring som en person, da hun går innunder barnemenyer, som er veldig billig. Da vi var der sist kjøpte vi litt pizza og slik, og da holdt å bestille en pizza (som er beregnet til en person), for de er ganske store og holder i massevis til oss to.

Anonymous poster hash: 93d9b...a81

Vel, nå var det jo HI jeg opprinnelig svarte på når jeg skrev 200per pers er lite for mat, drikke, is og snacks. .

Sto det noe om alder, eller at is og snacks ikke skulle telles med der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar deg tid til å lese så skriver jeg TS at barnet er fire år. Regna med de fleste forsto jeg ikke skulle på tur med en tenåring. Om du ser på koden under ab brukere så ser du at det er jeg som skriver man ikke kan regne en fireåringen eller barn under 8 for den slags skyld for barn. Og til info så vil jeg bare si at jeg prøver å finne et ca budsjett. Vi har vært der før, og ville bare høre hva andre sånn ca bruker på sine ferie matbudsjetter.

Anonymous poster hash: 93d9b...a81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cevita

Og om du ser litt nøyere på hovedinnlegget ditt så ser du kanskje at du har utelatt en god del relevant informasjon der?

Alt jeg har skrevet i denne tråden har vært rettet mot hovedinnlegget, og greit - det har kommet mer informasjon seinere, men at jeg blir fremstilt som teit og dårlig i matte i det første innlegget jeg skreiv, det gidder jeg ikke å finne meg i :-P

Slik burde hovedinnlegget ditt vært skrevet :

Hei! Jeg og min 4årige datter skal 5 dagen i Disneyland Paris. Frokost inkludert, men resten av måltidene må vi dekke selv. Vi har vært der en gang tidligere, så jeg tenker å beregne rundt 2000kr for måltider og ha snacks og is i parken utenom. Dere andre som reiser lignende steder, hva er deres erfaringer? Hvor stort matbudsjett har dere? Lurer nemlig på om jeg selv beregner for mye eller for lite.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om du ser litt nøyere på hovedinnlegget ditt så ser du kanskje at du har utelatt en god del relevant informasjon der?

Alt jeg har skrevet i denne tråden har vært rettet mot hovedinnlegget, og greit - det har kommet mer informasjon seinere, men at jeg blir fremstilt som teit og dårlig i matte i det første innlegget jeg skreiv, det gidder jeg ikke å finne meg i :-P

Slik burde hovedinnlegget ditt vært skrevet :

Hei! Jeg og min 4årige datter skal 5 dagen i Disneyland Paris. Frokost inkludert, men resten av måltidene må vi dekke selv. Vi har vært der en gang tidligere, så jeg tenker å beregne rundt 2000kr for måltider og ha snacks og is i parken utenom. Dere andre som reiser lignende steder, hva er deres erfaringer? Hvor stort matbudsjett har dere? Lurer nemlig på om jeg selv beregner for mye eller for lite.

Det var voldsomt hvor bedreviter du skulle være da? Det sier seg selv at et barn ikke spiser så mye som en voksen, og dermed går innunder barnemenyer og slike ting. At du skal prøve å latterliggjøre meg med å vise dine flotte matteferdigheter, og skrive om hovedinnlegget mitt gjør meg utrolig provosert!? Hvem tror du at du er? Jeg beklager på det sterkeste at det ikke sto 4 åring, men jeg regner med du vet hva barn er og barnemenyer? Synes du skal holde deg for god til å trykke andre ned sånn. Jeg skrev ca 2000, vet ikke om du LESTE det? Jeg skrev + is, snacks osv, er det så vanskelig for deg å skjønne at det da er i tillegg? Jeg beklager at jeg ikke fikk noen til å korrektur lese innlegget før jeg postet da jeg satt på bussen og skulle til å gå av. Nei, sånne folk som deg er det som gjør KG til et møkkasted, og som er grunnen til at jeg aldri bruker. det. Første og siste gang.

Anonymous poster hash: 93d9b...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om du ser litt nøyere på hovedinnlegget ditt så ser du kanskje at du har utelatt en god del relevant informasjon der?

Alt jeg har skrevet i denne tråden har vært rettet mot hovedinnlegget, og greit - det har kommet mer informasjon seinere, men at jeg blir fremstilt som teit og dårlig i matte i det første innlegget jeg skreiv, det gidder jeg ikke å finne meg i :-P

Slik burde hovedinnlegget ditt vært skrevet :

Hei! Jeg og min 4årige datter skal 5 dagen i Disneyland Paris. Frokost inkludert, men resten av måltidene må vi dekke selv. Vi har vært der en gang tidligere, så jeg tenker å beregne rundt 2000kr for måltider og ha snacks og is i parken utenom. Dere andre som reiser lignende steder, hva er deres erfaringer? Hvor stort matbudsjett har dere? Lurer nemlig på om jeg selv beregner for mye eller for lite.

Oi sann..... Godt å se at noen utnevner seg selv her. Ut ifra dine poster så er det du som fremstiller TS som teit og dårlig i matte, og jeg vet ikke hva - som bare hadde foreløpig tenkt rundt 2000 ca.

Vet ikke om du er klar over det, men i tråder på KG så er det viktig å følge med i tråden, for det vil alltid komme mer informasjon fra trådstarter. Det er derfor det kalles en tråd.

Endret av Bootybuilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Vel, om du ikke hadde slengt dritt når jeg bare prøvde å hjelpe deg i starten, så hadde det nok blitt en ganske hyggeligere tone her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...