Gå til innhold

Noen som har vært i Italia?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har vært i Italia? Hvor var dere isåfall? :)

Hvor mye betalte dere?



Anonymous poster hash: 48983...7cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vært flere steder i Italia. Milano, rundt i Toscana, i Roma og på Sicilia. Hvor tenker du å reise? Og tenker du sightseeing, kulturreise, badeferie, shopping eller noe annet? Spør ikke for å være vanskelig, bare fordi det er så mye man kan gjøre rundt omkring i Italia :)

Hvor mye jeg har betalt har variert voldsomt, siden jeg har fløyet med alt fra billigbilletter med Ryanair til fullpris med SAS og sovet på alt fra gjesterommet til venner til fine hoteller.



Anonymous poster hash: ef859...42b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var jeg i Diano Marina, en flott liten by langs den italienske riviera. Ikke langt fra Nice. Så vi tok fly til Nice, så toget til Diano Marina. Var der i en uke, tror vi betalte nesten 5000 for hotell. Var for meg og 2 store barn. Men vi var og i Nice, Lyon og Paris, så vi reiste jo hjem fra Paris. Husker ikke pris på fly.

Jeg elsket den stemningen som var i Italia, og den herlige maten. Var flotte strender der, og flotte bygninger.



Anonymous poster hash: 993eb...e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt rundt... Pisa, Roma, Napoli og Venezia. Dessverre er ikke dette helt landet for meg og om jeg noen gang reiser tilbake kommer jeg til å styre unna storbyene. Ble behandlet veldig arrogant og jo større by, jo verre. Pisa var ikke så verst faktisk. Var på cruise, så det var en del av en større pakke.



Anonymous poster hash: c1fb4...529
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flere ganger i Italia. En gang var jeg en uke på et sted som et Terracina, ca 2 timer unna Roma. Fin liten by. Da var jeg en dag inne i roma. Vil gjerne tilbake dit. Også har jeg vært et sted som heter Rapallo. Ikke langt fra Milano. Begge de stedene lå ved kysten. Sist gang jeg var i Italia, dro vi til firenze, pisa og luka. Firenze anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Roma, Cinque terre, Sorrento (+ Pompeii) og Venezia. For 12 dager betalte jeg ca 11 000 midt i juli med fly, alle togbillettene og overnatting, men da bodde jeg relativt billig. Lommepenger kom i tillegg. Cinque terre var fantastisk, men det blir fort fullt på overnattingsstedene, og man bør sjekke om stiene mellom byene er åpne hvis det er en viktig del av turen. Sorrento er fin som base for å utforske Capri, Pompeii og Vesuv. Husk at det blir veldig varmt i juli-august, spesielt i sør. I Pompeii var det ca 40 grader den dagen jeg var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange, mange ganger. Stort sett overalt.

Hva jeg har betalt? Veldig forskjellig. Noen ganger er det billige flybilletter, andre ganger er de dyrere. Samme med overnatting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper tråden litt, håper det er ok.

Vurderer å reise til Italia i mai/juni, noen som har forslag til reisemål der når man er ute etter bade- og avslappingsferie uten mas og fjas (ikke stor by eller partysted), og der det ikke er mye hjemløse hunder og katter?

Anonymous poster hash: 89a63...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vært flere steder i Italia. Milano, rundt i Toscana, i Roma og på Sicilia. Hvor tenker du å reise? Og tenker du sightseeing, kulturreise, badeferie, shopping eller noe annet? Spør ikke for å være vanskelig, bare fordi det er så mye man kan gjøre rundt omkring i Italia :)

Hvor mye jeg har betalt har variert voldsomt, siden jeg har fløyet med alt fra billigbilletter med Ryanair til fullpris med SAS og sovet på alt fra gjesterommet til venner til fine hoteller.

Anonymous poster hash: ef859...42b

Takk for svar :) Vet ikke helt, er ikke så veldig nøye på hvor i Italia da jeg aldri har vært der uansett. Bare det er en fin plass og noe å gjøre så hadde det vært supert:)

Klipper tråden litt, håper det er ok.

Vurderer å reise til Italia i mai/juni, noen som har forslag til reisemål der når man er ute etter bade- og avslappingsferie uten mas og fjas (ikke stor by eller partysted), og der det ikke er mye hjemløse hunder og katter?

Anonymous poster hash: 89a63...89c

Det er ok :) Lurer på det samme!

Anbefaler dere å bestille fly og hotell i pakke? Eller hver for seg? Og hvilken side har dere bestilt fra? Har sett litt på solfaktor.no:)

- TS

Anonymous poster hash: 48983...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har vært i Italia? Hvor var dere isåfall? :)

Hvor mye betalte dere?

Anonymous poster hash: 48983...7cd

Var i og rundt Venezia. Hva det kostet er nok ikke saerlig relevant, da det var for over 20 aar siden. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Roma, Napoli og Otranto. Roma og Otranto var kjempefint! Virkelig å anbefale. Men Napoli må du holde deg langt unna. Det er det styggeste jeg noen gang har sett. Det ligger søppel overalt, søppelkassene er overfylte og folk holder seg for nesa når de går forbi. Husene er ekstremt stygge, ser ut som det ikke er blitt pusset opp på 500 år. Trafikken er ekstrem, folk tuter og kjører som griser. Det er ekstremt med tyveri der. Vi ble frastjålet noe to ganger på 1 dag. Vi skulle egentlig være der 2 dager, men det var så forferdelig stygt der at det holdt med 1 dag for oss. Jeg har også lest at hvis du har en dyr bil parkert i Napoli, er sjansen for at den blir stjålet over natta 50%. Jeg hadde heller valgt å bli hjemme i Norge enn å dratt på ferie til Napoli. Det er virkelig ikke verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Klipper tråden litt, håper det er ok.

Vurderer å reise til Italia i mai/juni, noen som har forslag til reisemål der når man er ute etter bade- og avslappingsferie uten mas og fjas (ikke stor by eller partysted), og der det ikke er mye hjemløse hunder og katter?

Anonymous poster hash: 89a63...89c

Sist var vi en langhelg i Bergamo Italia, en fin liten by, forelsket meg i stedet. Fløy fra Rygge. Roma er safe, kan ikke bli skuffa der, min favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en langhelg i Roma og i underkant av en uke i Diano Marina (som en over her skriver ligger på den italienske rivieraen i nærheten av grensen til Frankrike. )

Vi kombinerte oppholdet i Diano Marina med en uke som vi leide hus i Nice.

Kjørte bil - så ingen fly. Hotell booket vi på hotels.com. Det var kjempe fint og lå helt på stranda. Stort og flott rom med balkong. (Eller suite var det vel kanskje når jeg tenker meg om). Kostet endel da....i i overkant av 4000kr natta. (Grand Hotell Diana Majestic het hotellet.) Kjempe fin liten by :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil anbefale Postiano og Bibione. Kjempefine plasser. Bibione er mer en turistplass, men fint likevel.

Jeg ville booket fly og hotell separat



Anonymous poster hash: b0e63...fb2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har vært i Roma, Cinque terre, Sorrento (+ Pompeii) og Venezia. For 12 dager betalte jeg ca 11 000 midt i juli med fly, alle togbillettene og overnatting, men da bodde jeg relativt billig. Lommepenger kom i tillegg. Cinque terre var fantastisk, men det blir fort fullt på overnattingsstedene, og man bør sjekke om stiene mellom byene er åpne hvis det er en viktig del av turen. Sorrento er fin som base for å utforske Capri, Pompeii og Vesuv. Husk at det blir veldig varmt i juli-august, spesielt i sør. I Pompeii var det ca 40 grader den dagen jeg var der.

Hva syntes du om Venezia? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syntes du om Venezia? :)

Jeg hadde lest en del om at det var alt for mye turister, klamt og stinkende der i juli, så jeg ble faktisk positivt overrasket. Det var finere enn jeg trodde også. Selv om det var midt i høysesongen var det bare å gå litt unna hovedgatene, så unngikk man de fleste turistene. Dersom jeg skal dit igjen vil jeg helst bo på øya Lido, som ligger en 15-minutters båttur unna. Da får man strandliv, og kan reise inn til byen når man vil (selv om det blir litt dyrere med båtbillettene da). Jeg var i Venezia i bare 2 dager, men for meg var det passe. Mer enn 3 dager bare i byen blir nok litt kjedelig etter min mening. Men alt i alt, en by jeg anbefaler å besøke :) Husk å gå på Accademia-broa om kvelden, her er det flott utsikt til solnedgangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært i Venezia og Toscanaområdet. Min favoritt er Viareggio, en fornem badeby. Ellers var det interessant å være i Firenze, Lucca og Pisa. Vi bodde litt på hotell og litt hos slekt, så vanskelig å si noen pris. Men å leie bil er relativt dyrt, så vi lånte et gammelt vrak av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lest en del om at det var alt for mye turister, klamt og stinkende der i juli, så jeg ble faktisk positivt overrasket. Det var finere enn jeg trodde også. Selv om det var midt i høysesongen var det bare å gå litt unna hovedgatene, så unngikk man de fleste turistene. Dersom jeg skal dit igjen vil jeg helst bo på øya Lido, som ligger en 15-minutters båttur unna. Da får man strandliv, og kan reise inn til byen når man vil (selv om det blir litt dyrere med båtbillettene da). Jeg var i Venezia i bare 2 dager, men for meg var det passe. Mer enn 3 dager bare i byen blir nok litt kjedelig etter min mening. Men alt i alt, en by jeg anbefaler å besøke :) Husk å gå på Accademia-broa om kvelden, her er det flott utsikt til solnedgangen!

Det høres fint ut!

Har sannsynligvis et halvt år til å gjøre hva jeg vil etter sommeren, og da tenker jeg på å ta meg en ferie (alene) i Venezia, eller kanskje på Lido da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fint ut!

Har sannsynligvis et halvt år til å gjøre hva jeg vil etter sommeren, og da tenker jeg på å ta meg en ferie (alene) i Venezia, eller kanskje på Lido da?

Lido er mest aktuelt hvis du er der på sommeren mens det er badetemperaturer, ellers ville jeg bodd i byen. Turen min var også alene, anbefaler absolutt å dra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært to ganger i en liten by som heter Pineto. Fantastisk liten flott by ved adriaterhavskysten, et lite stykke nord for Pescara. Ryanair flyr til Pescara, så flyreisen blir som regel billig. Hvor mye det kostet totalt husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...