Gå til innhold

Mann tatt for drapet på Monika - Ny stor politiskandale


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Både leger, politi, barnevern og rettsvesen gjør av og til feil. Noe som kan få alvorlige konsekvenser. Noen ganger er det menneskelig svikt som er årsaken. Andre ganger er det dårlige rutiner eller tidspress som er årsaken. De aller fleste ønsker å gjøre en god og riktig jobb, men av og til gjør de likevel feil.

Det som er mest kritikkverdig synes jeg er når de ikke står for at de har gjort en feil, og forsøker å dekke over sine feil istedet for å stå for det de har gjort og forsøke å rette opp feilen. Noe annet som er svært kritikkverdig er når kolleger prøver å dekke over hverandres feil.

I denne saken ser det ut som om noen har forsøkt å dekke over svakheter ved etterforskningen. Hvis det er tilfelle må det få konsekvenser.



Anonymous poster hash: 4b3c4...083
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke navnet som er det vesentlige i saken mente jeg. Prøvde å skape et bilde av at hvis jenta hadde vært norsk, hadde saken vært annerledes Anonymous poster hash: 408a4...06d

Har du hørt om Kristoffer som bare ble 8år? Sist gang jeg sjekka, så var han norsk.

Anonymous poster hash: da038...78a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en systemfeil, ikke den enkelte politimann..... Hva med media? Hvor var barneombudet? Barnevernet? Kommunen? Justisministeren? Hvordan kan en åtteåring i febersyk tilstand ta livet av seg? Det er dette spørsmålet alle disse instansene kunne ha insistert på å få svar på!

Anonymous poster hash: 408a4...06d

Ikke bare ta livet av seg, men knuse utgangdøren uten at hendene hennes viser tegn på slik aktivitet. Og det at hun prøvde å ringe moren sin flere ganger. Det er riktignok (og heldigvis) sjelden at så unge tar livet av seg, men de som gjør det, ringer ikke foreldrene før de tar livet av seg selv ved kvelning.

Anonymous poster hash: 097e5...3b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både leger, politi, barnevern og rettsvesen gjør av og til feil. Noe som kan få alvorlige konsekvenser.

Anonymous poster hash: 4b3c4...083

Jeg har til gode å høre om et brannvesen som nekter å etterslokke fordi de mener at det aldri har vært noen brann på stedet.

Anonymous poster hash: 1d56f...3fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nytt bevis på at politiet ikke er til å stole på.

Tullprat. Politiet oppklarer f.eks. omtrent alle drap i dette landet. De kommer stadig til bunns i store saker.

Med din kunnskapsløshet om både politiet og hva "bevis" er er det likevel ikke rart at du kommer med slik svada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til gode å høre om et brannvesen som nekter å etterslokke fordi de mener at det aldri har vært noen brann på stedet.

Anonymous poster hash: 1d56f...3fc

Det er vel kanskje litt vanskeligere å etterforske et mistenkelig dødsfall enn å etterslukke en brann?

Anonymous poster hash: 4b3c4...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tullprat. Politiet oppklarer f.eks. omtrent alle drap i dette landet. De kommer stadig til bunns i store saker.

Med din kunnskapsløshet om både politiet og hva "bevis" er er det likevel ikke rart at du kommer med slik svada.

Men det er også mange alvorlige saker som blir henlagt etter bevisets stilling. Jeg vet om flere voldssaker og voldtektssaker som har blitt henlagt. I flere av disse sakene burde politiet brukt mer tid og ressurser. Hvis politiet gjør en grundig jobb er det lettere for statsadvokaten å ta ut tiltale, og det er lettere å få en dom i saken.

Anonymous poster hash: 4b3c4...083

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til gode å høre om et brannvesen som nekter å etterslokke fordi de mener at det aldri har vært noen brann på stedet.

Anonymous poster hash: 1d56f...3fc

Gratulerer med forumets dårligste sammenligning.

Det er ikke snakk om å sammenligne arbeidsoppgaver, men akseptere at i alle system er det folk som tar avgjørelser.

Jobber man innen feks service har feilene man gjør liten betydning. Jobber man i offentlige organer som politi, brann, helse, barnevern osv får feilene store konsekvenser for andre.

Politiet er som andre etater politisk styrt innenfor de økonomiske rammene de har fått. Det er vi velgerne som bestemmer at politiet ikke har de midlene de trenger for å etterforske saker fullt ut. Det henlegges i øst og vest, men det er etter klar beskjed fra de på toppen.

Og sånn vil det være i flere år fremover.

Anonymous poster hash: 3f10d...245

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en systemfeil, ikke den enkelte politimann..... Hva med media? Hvor var barneombudet? Barnevernet? Kommunen? Justisministeren? Hvordan kan en åtteåring i febersyk tilstand ta livet av seg? Det er dette spørsmålet alle disse instansene kunne ha insistert på å få svar på!

Anonymous poster hash: 408a4...06d

Og du mener selvfølgelig, uten snev av ironi, at grunnen til at saken ble henlagt har å gjøre med jentas etniske opprinnelse. Jeg flirer meg i hjel!

Anonymous poster hash: 097e5...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken høres merkelig ut.

Hvem har interesse i at noe sånt ikke blir etterforsket/oppklart?

En mann kan vel ikke legge lokk på en sak som denne. Flere må være involvert.

Sånne spørsmål tvinger seg jo frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er også mange alvorlige saker som blir henlagt etter bevisets stilling. Jeg vet om flere voldssaker og voldtektssaker som har blitt henlagt. I flere av disse sakene burde politiet brukt mer tid og ressurser. Hvis politiet gjør en grundig jobb er det lettere for statsadvokaten å ta ut tiltale, og det er lettere å få en dom i saken.

Nei, det er ikke mange alvorlige saker som blir henlagt. Og de som faktisk blir det er vanligvis saker det det åpenbart er nesten umulig å kunne finne nok bevis til å felle noen, f.eks. voldtektssaker.

Å henlegge en sak på bevisets stilling når det faktisk ikke er nok bevis er eneste utvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke at det er vanskelig å etterforske, problemet er at de ikke gjorde noen etterforskning. De konkluderte at en 8 år gammel jente hadde rasert hele huset og tatt sitt eget liv, UTEN etterforskning. Det er ikke en "menneskelig feil", det er ren idioti!

Her ser vi et godt eksempel på at "kritikerne" i denne saken bare dikter opp ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...