Gå til innhold

Frykter Malmø-tilstander


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss være ærlig. De blå ønsker er redusert velferdsstat, de blå-blå ønsker den nok helt bort. Men at de røde ikke skjønner at deres politikk svekker, eller retterer sagt utraderer velferdsstaten nekter jeg å tro.

Anonymous poster hash: 4e393...688

På lang sikt tror jeg vi har en bedre velferdsstatet med de blå-blå, men det avhenger om de greier å bremse innvandringen.

Anonymous poster hash: e2cd2...c4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge tror du velferdsstaten i henholdsvis Norge og Sverige vil klare å opprettholde et så stort antall nye innvandrere hvert år? Det er vist at selv arbeidsinnvandrere faller ut av arbeidslivet mye raskere enn etniske nordmenn. Hvorfor ikke liksom? Man får jo nok penger av å ikke jobbe..Spesielt om man kan ta med seg de pengene til Polen.

Faktum er at dette nok regulerer seg selv. Det kjipe er at det er oss det går ut over. Vi raderer velferdsstaten. Så er det tilbake til tjenester, harde yrker i gruver osv. Ting går i epoker og bølger, og vi nærmer oss stadig slutten på vår velferdsepoke. Det er trist, men det er uungåelig. Naiv politikk og manglende krav fra befolkningen/apati er årsaken.

Jeg tror også at de røde har innsett for lenge siden at veldferdstaten i nåværende form vakler. Innerst inne tror jeg at de er glad at Erna vrir skuta i mer bærekraftig retning. De veit det koster velgere, og den belastningen slipper de å ta. Da kan de heller stå på sidelinjen og bruke ukvemsord som hjerterått, kalkulator kynisk osv.

Ved neste valg er forhåpentligvis de tunge endringene foretatt slik at vi fremdeles vil ha noe velferd igjen. Mindre en før men man unngår kollapsen. Da komer de rødgrønne til å ta over igjen. Det koster å være ansvarlig i et land hvor alle tror att staten er almektig og kan ta vare på oss , og alle andre, til evig tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Jeg tror også at de røde har innsett for lenge siden at veldferdstaten i nåværende form vakler. Innerst inne tror jeg at de er glad at Erna vrir skuta i mer bærekraftig retning. De veit det koster velgere, og den belastningen slipper de å ta. Da kan de heller stå på sidelinjen og bruke ukvemsord som hjerterått, kalkulator kynisk osv.

Ved neste valg er forhåpentligvis de tunge endringene foretatt slik at vi fremdeles vil ha noe velferd igjen. Mindre en før men man unngår kollapsen. Da komer de rødgrønne til å ta over igjen. Det koster å være ansvarlig i et land hvor alle tror att staten er almektig og kan ta vare på oss , og alle andre, til evig tid.

Mange glemmer at staten er oss. Jeg vet om voksne folk jeg, som tror at "staten" har penger. Som at de sitter på en skatt eller noe.

SKATTER heter det :) Og de betaler vi, folket/staten som arbeider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...