Gå til innhold

Ingunn Sigurdsdatter kastet ut av "egen stat"


Salmonella

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange morsomme problemstillinger oppstår i mitt hodet. Må hun ha visum for å gå på butikken? Har hun lov til å kjøpe alkohol eller blir det ansett som smugling? Kan hun ta med seg dyret ut på tur, eller må det i karantene i 3-6 måneder først?

Endret av Talbot
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var et program på nrk om henne (der man ser hvordan folk bir). Hun vil klare seg selv, uavhengig av samfunnet rundt, ikke betale gjeld og ikke tjene penger. Ser ikke ut som det er så lett eller går så bra,mnei...

Anonymous poster hash: 059fe...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange morsomme problemstillinger oppstår i mitt hodet. Må hun ha visum for å gå på butikken? Har hun lov til å kjøpe alkohol eller blir det ansett som smugling? Kan hun ta med seg dyret ut på tur, eller må det i karantene i 3-6 måneder først?

Inn til sitt eget land kan hun jo bestemme tollkvotene selv. Det er hvis hun skal ha med noe ut til Norge igjenn at Norske kvoter kommer inn i bildet.

Og siden hun ikke er medlem av shengen eller EØS så må hun nok søke om visum for å forlate tomta si ja.

Anonymous poster hash: 270d9...c6b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete dame som vil ha i pose og sekk!

Blir oppgitt av slike folk som utnytter systemet for så å brått melde seg ut fordi hun ikke trenger det mer.



Anonymous poster hash: b1221...542
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får hun strøm, mat, klær fra, regner ikke med hun er selvforsynt med alt? Export avtale med Norge...? Og hvorfor prater hun med avisene til en fremmed stat, som att på til er femte statsmakt...?

Hva hendte med engleskolen, fikk hun slutte siden hun ikke er norsk statsborger lengere? Finnes det passkontroll ved hennes grense, og anser hennes stat det som militærkupp at politiet kaster henne ut? Skal hun gå i krig mot Norge nå, eller er hun/staten antivold?

Og. Det var da ekstremt totalitært å erklære egen stat da... var det ikke hun som mente Norge var totalitært? Eller gjelder kritikken bare mot andre stater, litt som usa altså...?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og. Det var da ekstremt totalitært å erklære egen stat da... var det ikke hun som mente Norge var totalitært? Eller gjelder kritikken bare mot andre stater, litt som usa altså...?

Nei da landet hennes er helt demokratisk. Og alle saker vedtas enstemmig... Alltid....

Anonymous poster hash: 270d9...c6b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Smart. Neste gang en viktig avgjørelse skal tas i familien, går jeg i kjelleren og spør høyt det som skal stemmes over. De som ikke stemmer, stemmer blankt, ergo er det bare jeg som stemmer. :lur:

Nei da landet hennes er helt demokratisk. Og alle saker vedtas enstemmig... Alltid....

Anonymous poster hash: 270d9...c6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hun hadde rett da hun hevdet at Folkehelseinstituttet drev med fryktpropaganda og løgner når det gjaldt svineinfluensavaksinen. Det skal hun ha, men selv blinde høner finner jo korn så...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner.

- Magnifique, mod.

Edit: Alle spørsmål eller kommentarer på moderering tas på Ris, ros og spørsmål, eller på PM til den aktuelle moderatoren.

Endret av Magnifique
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hun hadde rett da hun hevdet at Folkehelseinstituttet drev med fryktpropaganda og løgner når det gjaldt svineinfluensavaksinen. Det skal hun ha, men selv blinde høner finner jo korn så...

Er jo ikke bare den, hun har problemer med alle vaksiner.

-Sitat fjernet-

- Magnifique, mod.

Endret av Magnifique
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var et program på nrk om henne (der man ser hvordan folk bir). Hun vil klare seg selv, uavhengig av samfunnet rundt, ikke betale gjeld og ikke tjene penger. Ser ikke ut som det er så lett eller går så bra,mnei...

Anonymous poster hash: 059fe...d9e

Men å låne penger er tydeligvis greit. Hun ble kastet ut pga hun ikke betalt renter og avdrag på lånet.

Anonymous poster hash: e0369...db6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å låne penger er tydeligvis greit. Hun ble kastet ut pga hun ikke betalt renter og avdrag på lånet.

Anonymous poster hash: e0369...db6

Var det ikke kommunale avgifter da? Og hvor har hun gjort av søppelet og dritten sin? Trekker hun ned i do så går vel dritten til noe kommunale kommer tenker jeg.

Anonymous poster hash: 2c363...ec1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det var et bra initiativ jeg. Bare synd at folk flest tror på passplikten og moder-nasjonalstater. Landegrenser er jo noe fremtidens mennesker kommer til å kvitte seg med. Når dette vil skje er usikkert, men det er når mange nok ikke får lov til å bevege seg fritt så vil det komme en mot-reaksjon.

Samme for folk flest om hun vil bo for seg selv da? Kanskje det er et sted og søke asyl?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfellet Ingunn Sigurdsdatter er interessant fordi hun viser hvordan hele det "alternative" ideuniverset, fra uskyldig engletro, via vaksinemotstand til konspirasjonsteorier fra den ekstreme amerikanske høyresida, kan konvergere i en person.

Tilhengerne synger "Kumbaya my lord", men dette handler veldig lite om fellesskap. Det handler om ekstrem individualisme. Nei, Ingunn, det er selvsagt ikke mulig å "melde seg ut av staten" for å slippe å betale gjeld og offentlige avgifter.

Problemet med denne aksjonen er at Sigurdsdatter får akkurat den martyrstatusen hun ønsker seg. Hun har stilt seg på bålet og håpet at politiet skal komme og tenne på. Nå har hun fått viljen sin.



Anonymous poster hash: e4949...590
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv om hun nok er litt smågal som tar det helt ut så har jeg forståelse for en del av det hun sier.

Jeg opplever også staten og det offentlige Norge som en svært stor belastning på min personlige frihet. Hvor langt utenfor det politiske Norge synes dere at vi stats-skeptikere skal få lov til å være? Er det eneste vi får lov til å nekte å ta i mot barnetrygd, alderpensjon o.s.v.? Og vi skal ikke ha råderett over egen grunn og egne liv? Og hvorfor skal staten ha rett til å styre over eiendom som foreldregenerasjonene mente skulle være til felles glede og nytte for alle? Er ikke det tyveri fra fellesskapet?



Anonymous poster hash: 520fb...f0c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om hun nok er litt smågal som tar det helt ut så har jeg forståelse for en del av det hun sier.

Jeg opplever også staten og det offentlige Norge som en svært stor belastning på min personlige frihet. Hvor langt utenfor det politiske Norge synes dere at vi stats-skeptikere skal få lov til å være? Er det eneste vi får lov til å nekte å ta i mot barnetrygd, alderpensjon o.s.v.? Og vi skal ikke ha råderett over egen grunn og egne liv? Og hvorfor skal staten ha rett til å styre over eiendom som foreldregenerasjonene mente skulle være til felles glede og nytte for alle? Er ikke det tyveri fra fellesskapet?

Anonymous poster hash: 520fb...f0c

Enig med deg at det er viktig å vere skeptisk til alt som heiter makt og institusjonar. Kvifor? Jo, fordi dei er valgt av oss til å styre på vegne av oss og det er viktig at det skal dei aldri gløyme.

Men å gå hen å ta opp lån på eit hus også nekte å betale tilbake er sjølvsagt ikkje det smartaste movet for å understreke poenget.

Anonymous poster hash: e4949...590

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har så mange ulogiske argumenter at det er morsomt. Hun skulle jo datet Eirik R.IB.skog

1. Ifølge henne var det ikke hun som tok lån. Det var en juridisk person med annet navn (hun har skiftet navn)

2. Hun sier hun har rett til å bo i boligen.



Anonymous poster hash: 0ffc3...d7c
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...