Gå til innhold

Frekk bøssebærer (TV-aksjonen)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I ettermiddag hadde jeg besøk av to bøssebærere fra TV-aksjonen. Ettersom jeg for tiden har svært stram økonomi (er på AAP etter lang tids sykdom og har i tillegg hatt et par store uforutsette utgifter) har jeg egentlig ikke råd til å gi, men har ikke samvittighet til å la vær, så jeg ga en 50-lapp. I det jeg puttet den i bøssa deres kom det spydig fra den ene; "50 kroner? Det var ikke mye." Jeg svarte bare kort at det var det jeg hadde og lukket døra. Jeg har aldri følt meg så liten. Er sikkert idiotisk at jeg lar en kommentar fra en barneskolejente gå så inn på meg, men jeg er så drittlei av å slite økonomisk og for meg var faktisk den 50-lappen mye penger.

Burde jeg kontakte skolen som organiserer innsamlingen i mitt område og fortelle det? Eller er det bare å svelge kommentaren?



Anonymous poster hash: f0961...60d
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok heller fortalt den jenta at det ikke er alle som driter penger og kan gi flere hundre til slike aksjoner.

Endret av dillyduzit
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En barneskolejente har ikke begreper om slikt. Du skal være stolt over å ha bidratt! 50 kroner hjelper mye.

Endret av gutt_86
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, tenker meg hun har noen dårlig forbilder det barnet der.

50 kroner er helt fair å gi.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sabrina

Burde jeg kontakte skolen som organiserer innsamlingen i mitt område og fortelle det? Eller er det bare å svelge kommentaren?

Anonymous poster hash: f0961...60d

Vel, hvis muligheten er der for at det kan fyre tilbake mot denne personen, så hadde jeg gjort det. Det er ikke greit å kommentere på slikt. Hvor mye bidro hun selv liksom? Tv-aksjonen er jo til for å samle inn penger, men det merkes at budskapen bak ofte forsvinner vekk. Hvilket er trist, for det viser jo bare mer og mer hvor apatisk dette samfunnet har blitt. Man kan ikke sette pris på den hjelpen man får, bare at man får den burde jo telle.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal være fornøyd med deg selv, som er villig til å gi selv om du egentlig ikke har råd :) alle monner drar! Men tror ikke jeg ville kontaktet skolen.



Anonymous poster hash: a50a1...16b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte også en slik arrogant bøssebærer i dag...

det virker nesten ikke som det er frivillig å gi.

jeg gidder aldri gi til bøssebærere

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ta det så tungt, jeg har ikke gitt en eneste kr til bøssebærerer etter jeg begynte på skolen igjen. Bare sier at jeg ikke har cash og ønsker dem en fiiiin dag videre! :danse:

Og ettersom kommentaren var såpass rett frem høres det ut som dette er barn og ikke ungdommer som kom. De har sikkert kun møtt folk i forkant som enten ikke ga noe eller som ga veldig mye, og ble overrasket bare.

Jeg ville ikke laget en stor deal ut av det, du bidro og indirekte fortalte barn at man ikke trenger å gi en 200 lapp. Om de virkelig lurer på hva faen det var vil de nok spørre en voksen som forklarer for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gir ikke til bøssebærere. jeg er ute i gatene i oslo og hjelper våre egne norske narkomane som står i faresonen for å fryse ihjel hver vinter!



Anonymous poster hash: 4f07d...898
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville kontaktet skolen. Her trengs en holdningsendring! Hvordan skal det gå når disse barna vokser opp?

Anonymous poster hash: 23671...b42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, her hadde vi bare mynt å gi, følte meg liten jeg også. Men alle monner drar, og ikke la kommentaren til en liten drittunge som ikke vet bedre gå inn på deg.

:klemmer:



Anonymous poster hash: bdd26...cdb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som la vær å gi KUN på grunn av holdningen til enkelte bøssebærere, så jeg synes virkelig du burde ringe skolen. Det er faktisk en god del unge som holder på slik og det er mobbeholdning.

Synes det er så leit at folk ikke har forståelse for at man ikke bare kan gi til bøssebærere. Det er andre som også trenger hjelp som mange heller støtter. Når man da får slengt i trynet at ''javel, da dør folk på grunn av deg'' så burde det virkelig innføres et kurs for å gå bøssebærer. Eller kurs i normal folkeskikk. :kvalm:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ga 20 kroner, jeg. Jeg var litt beskjemmet da jeg kom med mynten min, og det sa jeg også. Bøssebærerne, som også var i barneskolealder, sa at "det handler ikke om hvor mye man gir, men at man faktisk gjør det". Kloke barn. Heldigvis er det flest av dem.

Anonymous poster hash: 81d65...a84

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått bøssebærere opp i halsen.

I fjor ringte noen på uten at jeg ventet besøk eller husket at det var noen aksjon, etter plinging 3-4 ganger så begynte de å hamre på døra, og så var det en som tok i håndtaket! Jeg holdt på å drite på meg.

Snek meg til slutt opp til døra og kikket ut tittehullet når jeg hørte at de hadde gått bort fra min dør, og så at det var to drittunger med bøsser. Hva faen. Bra det var låst, jeg lurer på hva de liksom hadde tenkt å gjøre om døra var ulåst. Frekt, jeg burde jo egentlig tatt dem en stripe, men jeg følte meg så liten etter å ha vært så redd.



Anonymous poster hash: 00470...937
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg kontakte skolen som organiserer innsamlingen i mitt område og fortelle det? Eller er det bare å svelge kommentaren?

Anonymous poster hash: f0961...60d

Ja, du bør absolutt kontakte skolen. Noen barn har holdningsproblemer og helt feil forståelse av pengenes ''verdi'.'

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint at du bidro da! Det var en dum kommentar fra bøssebæreren, men når det dreier seg om barn bør man ikke ta alt opp i verste mening, selv om de kan være uforskammet ærlige og si akkurat det som faller dem inn. Dette kommer såklart litt an på alderen.



Anonymous poster hash: 0572f...413
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...