Gå til innhold

Lommemannen løslates nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et hån mot ofrene og den allmenne rettsoppfatning. Om han slippes ut, burde han i alle fall (kjemisk) kastreres, så det reduserer faren for gjentakelse.

Anonymous poster hash: 5f413...6dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker, on 18 Oct 2014 - 23:08, said:

Et hån mot ofrene og den allmenne rettsoppfatning. Om han slippes ut, burde han i alle fall (kjemisk) kastreres, så det reduserer faren for gjentakelse.

Anonymous poster hash: 5f413...6dc

Om han slippes ut, burde han i det minste fått livsvarig husarrest, med forbud mot å bevege seg utenfor sin bolig. Det ville vært en ufattelig tragedie om noen av hans ofre møtte ham på gata en eller annen gang. Anonymous poster hash: 2185d...b64
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.... Da må jeg vel vokte min sønn som en hauk når vi flytter hjem til Bergen!



Anonymous poster hash: 2f33e...b4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sonet sin straff og fortjener nå og slippe fri, uavhengig av vi måtte mene, vi kan ikke la hevn dominere oss, da er vi ikke noe bedre enn USA eller nazi tyskland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.... Da må jeg vel vokte min sønn som en hauk når vi flytter hjem til Bergen!

Anonymous poster hash: 2f33e...b4d

Hadde det vært en idé å foretrekke et annet bosted så lenge en har barn i familien?

Anonymous poster hash: 2185d...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har sonet sin straff og fortjener nå å slippe fri, uavhengig av vi måtte mene, vi kan ikke la hevn dominere oss, da er vi ikke noe bedre enn USA eller nazityskland...

Dette er vel først og fremst et spørsmål om å beskytte den oppvoksende generasjon. Det er likevel betimelig å spørre om det finnes straff som er tilstrekkelig for slik kriminalitet.

Anonymous poster hash: 2185d...b64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sonet sin straff og fortjener nå og slippe fri, uavhengig av vi måtte mene, vi kan ikke la hevn dominere oss, da er vi ikke noe bedre enn USA eller nazi tyskland...

Jeg er skeptisk til begrunnelsen for at han nå slipper fri. Det sies at han nå er kurert for sin pedofili. Jeg tviler egentlig på at det er mulig å kurere noen for en seksuell legning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel først og fremst et spørsmål om å beskytte den oppvoksende generasjon. Det er likevel betimelig å spørre om det finnes straff som er tilstrekkelig for slik kriminalitet.

Anonymous poster hash: 2185d...b64

Det eneste partiet i Norge som virkelig vil ha livstid/kastrering av pedofile er nettopp et nynazistisk parti og det har jeg lest. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til begrunnelsen for at han nå slipper fri. Det sies at han nå er kurert for sin pedofili. Jeg tviler egentlig på at det er mulig å kurere noen for en seksuell legning.

Det er helt sant. Man er født pedofil. Men man kan lære å gi slipp til lystene. Kjente en pedofil og han tok TOTALT avstand fra barn. Om han ble kåt, så holdt han seg til tegninger og sånt. Har ikke skadet en sjel hele livet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant. Man er født pedofil. Men man kan lære å gi slipp til lystene. Kjente en pedofil og han tok TOTALT avstand fra barn. Om han ble kåt, så holdt han seg til tegninger og sånt. Har ikke skadet en sjel hele livet. :)

Det er en begrunnelse som jeg kunne ha akseptert. Det er akseptabelt. Det fins mange pedofile som vet at de må gjøre det valget, og som gjør det.

Men her sier man altså at han er kvitt sin pedofile legning, og det tror jeg ikke på. I stedet begynner jeg å tvile på de sakkyndiges vurderingsevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor også på Voss. Veldig ekkelt å tenke på at han skal bo på samme plass som meg!



Anonymous poster hash: 736c7...1e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er nesten dette :

* Andersen får kun lov til å oppholde seg i fylket hvor han bor – såfremt noe annet ikke er avtalt.

* 62-åringen får forbud mot å oppsøke guttegarderober, bad eller svømmehaller.

* Erik Andersen må følges opp av friomsorgen og delta i et behandlingsopplegg.

* Erik Andersen får kun lov til å bo hjemme – med mindre han ikke har fått tillatelse til noe annet.

* 62-åringen nektes kontakt med barn uten at andre voksne er til stede.

* Erik Andersen får ikke lov til å kontakte noen av de fornærmede i straffesaken.

Det er jo tydelig at de er redde for at han fortsatt skal forgripe seg på barn siden denne listen er laget (fant den i artikkelen som TS linket til). Han får kun lov til å oppholde seg i sitt egen fylke.. Vil det si at barn i resten av landet skal skånes fra dette mennesket, mens ungene i Hordaland skal måtte gå rundt å være utsatte?
At det går an!

Enig.

For en logikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er helt sant. Man er født pedofil. Men man kan lære å gi slipp til lystene. Kjente en pedofil og han tok TOTALT avstand fra barn. Om han ble kåt, så holdt han seg til tegninger og sånt. Har ikke skadet en sjel hele livet. :)

Men at han runket til tegninger av barn, synes du var helt i orden? Forkastelig,

Anonymous poster hash: 53f7d...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at han runket til tegninger av barn, synes du var helt i orden? Forkastelig,

Anonymous poster hash: 53f7d...a64

Skal man frarøve dem fantasien og med det samme? Jeg synes og det virker rart, men man kan ikke forby alt man ikke liker(som altså ikke skader noen)

Endret av Cowboy Lotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man frarøve dem fantasien og med det samme? Jeg synes og det virker rart, men man kan ikke forby alt man ikke liker(som altså ikke skader noen)

Ikke et menneske jeg ville kjent.

Anonymous poster hash: 53f7d...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papirfly

Det må da være enkelt å få ham buret inn igjen. Det er bare å la et barn ta kontakt med ham på gata og sørge for at dette blir fotografert og fremlagt for politiet.

Så lenge han soner på Ila, må han dessuten bryte forbudet mot å oppholde seg utenfor eget fylke for å komme seg tilbake til Hordaland. Han må da kunne stoppes på veien og sendes tilbake til fengselet for å ha forbrutt seg mot kravet om aldri å bevege seg utenfor hjemfylket.

Anonymous poster hash: bf141...a5d

I c what u did there :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...