Gå til innhold

Lommemannen løslates nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det verste er nesten dette :

* Andersen får kun lov til å oppholde seg i fylket hvor han bor – såfremt noe annet ikke er avtalt.

* 62-åringen får forbud mot å oppsøke guttegarderober, bad eller svømmehaller.

* Erik Andersen må følges opp av friomsorgen og delta i et behandlingsopplegg.

* Erik Andersen får kun lov til å bo hjemme – med mindre han ikke har fått tillatelse til noe annet.

* 62-åringen nektes kontakt med barn uten at andre voksne er til stede.

* Erik Andersen får ikke lov til å kontakte noen av de fornærmede i straffesaken.

Det er jo tydelig at de er redde for at han fortsatt skal forgripe seg på barn siden denne listen er laget (fant den i artikkelen som TS linket til). Han får kun lov til å oppholde seg i sitt egen fylke.. Vil det si at barn i resten av landet skal skånes fra dette mennesket, mens ungene i Hordaland skal måtte gå rundt å være utsatte?
At det går an!
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er nesten dette :

* Andersen får kun lov til å oppholde seg i fylket hvor han bor – såfremt noe annet ikke er avtalt.

* 62-åringen får forbud mot å oppsøke guttegarderober, bad eller svømmehaller.

* Erik Andersen må følges opp av friomsorgen og delta i et behandlingsopplegg.

* Erik Andersen får kun lov til å bo hjemme – med mindre han ikke har fått tillatelse til noe annet.

* 62-åringen nektes kontakt med barn uten at andre voksne er til stede.

* Erik Andersen får ikke lov til å kontakte noen av de fornærmede i straffesaken.

Det er jo tydelig at de er redde for at han fortsatt skal forgripe seg på barn siden denne listen er laget (fant den i artikkelen som TS linket til). Han får kun lov til å oppholde seg i sitt egen fylke.. Vil det si at barn i resten av landet skal skånes fra dette mennesket, mens ungene i Hordaland skal måtte gå rundt å være utsatte?
At det går an!

Det må da være enkelt å få ham buret inn igjen. Det er bare å la et barn ta kontakt med ham på gata og sørge for at dette blir fotografert og fremlagt for politiet.

Så lenge han soner på Ila, må han dessuten bryte forbudet mot å oppholde seg utenfor eget fylke for å komme seg tilbake til Hordaland. Han må da kunne stoppes på veien og sendes tilbake til fengselet for å ha forbrutt seg mot kravet om aldri å bevege seg utenfor hjemfylket.

Anonymous poster hash: bf141...a5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemfylket hans er Hordaland.. Så det er der han skal oppholde seg. Det er klart de tillater han å komme seg dit.. Jeg håper bare virkelig at disse som har peiling ikke har latt seg lure av den "angrende synderen".. Det beste for alle er jo selvsagt om han er blitt frisk, men når man har forgrepet seg på nesten 70 gutter (og det er de vi vet om ), så ville jeg jo gjerne ikke tro at det er så enkelt å plutselig endre tankesyn og oppførsel. Men jeg håper jeg tar feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her :vetikke:

Håpløst!

Hvordan kan det forsvares noen sinne å slippe fri en som har begått så omfattende seksuell kriminalitet? Livsvarig forvaring/fengsling er eneste rette dom for slikt.

Anonymous poster hash: bf141...a5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemfylket hans er Hordaland.. Så det er der han skal oppholde seg. Det er klart de tillater han å komme seg dit.. Jeg håper bare virkelig at disse som har peiling ikke har latt seg lure av den "angrende synderen".. Det beste for alle er jo selvsagt om han er blitt frisk, men når man har forgrepet seg på nesten 70 gutter (og det er de vi vet om ), så ville jeg jo gjerne ikke tro at det er så enkelt å plutselig endre tankesyn og oppførsel. Men jeg håper jeg tar feil.

Herregud ikke send han hit ! jeez... At det skal gå ann at dømte sexforbrytere skal kunne vandre gatelangs blandt barn og unge er sjokkerende. Det kan også sees at med tanke på antallet gutter han forgrep seg på, om det faktisk er mulig å "bli frisk"? Har han fått noe CBT behandling? Signerer på håpet om at det faktisk er snakk om en ufarlig person nå, og ikke en som har klart å lure seg til tidlig løslatelse.

Anonymous poster hash: a80b6...d68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er en ekstremt dårlig ide, og at det aldri før i pedofiliens historie har forekommet at en pedofil har blitt "omvendt" så fort. Bistandsadvokaten kaller det farlig naivt, og jeg er tilbøyelig til å være enig. Og det området han får bevege seg fritt i er alt for stort.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 des 2010 ble han dømt til 10 års forvaring med en minstetid på 7 år.

Det står jo at forvaringsfangen ikke kan løslates før minstetiden er sonet, er dette bare tull likevel? Hvorfor ha et system som i dømmer fiktive dommer?

Jeg har heller aldri hørt om pedofile som blir friske av terapi, jeg håper Norge kan få et rettssystem med større politisk påvirkning og med politisk utnevning av høyesteretts dommere.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 des 2010 ble han dømt til 10 års forvaring med en minstetid på 7 år.

Det står jo at forvaringsfangen ikke kan løslates før minstetiden er sonet, er dette bare tull likevel? Hvorfor ha et system som i dømmer fiktive dommer?

Jeg har heller aldri hørt om pedofile som blir friske av terapi, jeg håper Norge kan få et rettssystem med større politisk påvirkning og med politisk utnevning av høyesteretts dommere.

Nei, la oss for Guds skyld slippe at Høyesterett gjøres til en politisk arena.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 des 2010 ble han dømt til 10 års forvaring med en minstetid på 7 år.

Det står jo at forvaringsfangen ikke kan løslates før minstetiden er sonet, er dette bare tull likevel? Hvorfor ha et system som i dømmer fiktive dommer?

Jeg har heller aldri hørt om pedofile som blir friske av terapi, jeg håper Norge kan få et rettssystem med større politisk påvirkning og med politisk utnevning av høyesteretts dommere.

Rettsvesenet bør på ingen måte utsettes for politiske vurderinger når det gjelder utnevnelse av høyesterettsdommere. Det er noen av de viktigste prinsippene i et moderne demokrati (altså adskillelse av lovgivende, utøvende og dømmende myndighet)

Anonymous poster hash: 5f18f...f65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettsvesenet bør på ingen måte utsettes for politiske vurderinger når det gjelder utnevnelse av høyesterettsdommere. Det er noen av de viktigste prinsippene i et moderne demokrati (altså adskillelse av lovgivende, utøvende og dømmende myndighet)

Anonymous poster hash: 5f18f...f65

USA er jo et skrekkens eksempel, der regjeringen ofte forsøker å omgå den demokratiske kontrollen med utforming av lover, gjennom å utnevne høyesterettsdommere. Nå er det amerikanske systemet litt spesielt i og med at høyesterettsdommer gir en sterk presedens som man ikke kan se bort fra i andre saker. Eksempelvis så er så vidt jeg husker den amerikanske abortloven avhengig av en konkret høyesterettsdom. Uten at jeg husker detaljene der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psykologen sier han er fri sin pedofile legning. Visste ikke at det var mulig. Nytt håp for homofile?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologen sier han er fri sin pedofile legning. Visste ikke at det var mulig. Nytt håp for homofile?

Tror ikke på det et øyeblikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, la oss for Guds skyld slippe at Høyesterett gjøres til en politisk arena.

Så hvordan vil du endre det norske rettsystemet?

Statsadvokaten har i mange år etterlyst strengere straffer for drap, uten at noe skjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hvordan vil du endre det norske rettsystemet?

Statsadvokaten har i mange år etterlyst strengere straffer for drap, uten at noe skjer.

Jeg vil ikke endre det norske rettssystemet. Å oppjustere straffenivået er ikke noe som krever annet enn en revidering av noen av lovene. F.eks i fht hva som skal anses som skjerpende eller formildende omstendigheter. Man trenger ikke gi politikerne et bein innafor i utnevningen av dommere for å få til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som har begått pedofile overgrep over flere tiår er helt plutselig frisk, hva? Jaha. Visste ikke at pedofili kunne kureres, jeg.



Anonymous poster hash: 18daa...9dd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

En mann som har begått pedofile overgrep over flere tiår er helt plutselig frisk, hva? Jaha. Visste ikke at pedofili kunne kureres, jeg.

Anonymous poster hash: 18daa...9dd

Alt unntat heterofili kan kureres! Mvh ubrukelige psykologer og psykiatere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...