Gå til innhold

"Det går opp og ned"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trodde det var et relativt vanlig svar når man blir spurt hvordan det går? "Det går litt opp og ned". En bekjent hinter til t jeg er bipolar siden jeg svarer det som er nevnt ovenfor, men hva skal jeg svare da på et spørsmål om hvordan det har gått med meg de siste ukene? Jeg synes det er vanskelig å komme med et "mediansvar", der jeg svarer gjennomsnittet av alle dagene, siden jeg 1: ikke husker alle dagene og 2: når jeg er på farta, klarer jeg ikke å kjenne etter hvordan jeg har det. Dette er en person som spør for å få ærlig svar altså, ikke sånn "hvordan har du hatt det? (Jeg bryr meg ikke, men bedriver smalltalk)"

Skal jeg fremover lyve og si at det går bra? Eller, hvordan ser dere her inne på at det går opp og ned med noen? Gjør det ikke det med alle da?

Anonymous poster hash: e4e01...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er ute etter gjennomsnittet at 'opp og ned' så kan du vel bare si at det 'går helt greit'?



Anonymous poster hash: 0a97a...1c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som person hadde jeg aldri svart "det går opp og ned",  da ville jeg tenkt at den personen som sier det har det virkelig dårlig. Jeg hadde heller formulert meg med at: "Joda, det går forholdsvis greit", eller noe sånt. 



Anonymous poster hash: 1df57...711
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ute etter gjennomsnittet at 'opp og ned' så kan du vel bare si at det 'går helt greit'? Anonymous poster hash: 0a97a...1c2

Hvis greit er gjennomsnittet så ja, men jeg vet jo ikke hva gjennomsnittet faktisk er. Kanskje en hvit løgn er lettest

Anonymous poster hash: abcc6...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er å lyve med å si at det går bra. For som du sier så er det vanlig at det går opp og ned, og det er bra. Det er sånn det skal være. Alt går ikke like bra hele tiden, men det er helt normalt. Man jhar det bra for det.

 

Synes det er mer hyggelig og positivt når folk sier at de har det bra. Snakker man litt mer om det, kan man godt fortelle at alt er ikke like bra hele tiden, men i det store og hele går det jo bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier bare å si at jeg lever enda. Kan bety at noe er galt, eller det kan bety at du enkelt og greit, lever enda, uten at det ligger noe negativt bak. 

 

Da er personen fritt fram til å spørre mer om han eller hun faktisk vil vite, eller la det ligge om det bare var for høftlighetens skyld. Derrifra kan du velge å svare "neida, det går greit" om han tror noe er galt. Er ikke å lyve, bare unnlater sannheten. Det går bra, kan jo også bety at du klarer deg, selvom du ikke nødvendigvis har det så bra akkurat nå, og desuten så har det noe med at man ikke alltid vil at andre skal vite, og da er det helt greit å "lyve". 



Anonymous poster hash: 86de6...7bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis greit er gjennomsnittet så ja, men jeg vet jo ikke hva gjennomsnittet faktisk er. Kanskje en hvit løgn er lettest

Anonymous poster hash: abcc6...bcf

 

Hvis det faktisk har gått 'opp' = bra og 'ned' = dårlig så blir jo gjennomsnittet 'greit'..

 

Hvis det derimot har gått mer 'opp' enn 'ned' så kan du jo bare si det.. 

At det 'går for det meste bra' 

 

Jeg forstår ikke problemet, om du ikke klarer å huske alt og derfor trenger noe for å forklare sammendraget så må vel det være greit. 

Hvis den som spør derimot er ute etter spesifikke detaljer så må du bare bli flinkere til å huske hvordan du har hatt det. 

I.e. 'forrige uke var ikke så bra fordi blablabla, men de siste to dagene har vært kjempe fine fordi blablabla'.... 

Anonymous poster hash: 0a97a...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...