Gå til innhold

jenter som er ekstremt vakker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mye misunnelse, så både menn og kvinner med et vakkert ytre kan hodes tilbake fordi ledere føler seg truet. Dette tror jeg mest virker mot menn siden det er flere mannlige ledere enn kvinnlige.



Anonymous poster hash: 7b169...8f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vireo

Nei, men de kommer deg lettere frem i verden, lykke eller ei.. Er vel heller falskheten deres de sliter med, og det å måtte leve opp til å være et "objekt". Men de har da valgt alt dette selv vel? Hvis ikke hadde de "tonet" ned seg selv, sånn at de ikke vekker sånn oppmerksomhet. De ønsker jo oppmerksomhet, og føler derfor et press på å opprettholde dette. De er sin egen lykkesmed.:)

Anonymous poster hash: d778b...a77

Falskheten deres? Så du mener alle pene mennesker er falske? Og hvorfor skal pene mennesker "tone seg ned"? En kan ikke noe for det om en født vakker. Det er forresten innlysende for alle her at du er veldig bitter. Vakre mennesker betyr ikke falske mennesker som ønsker oppmerksomhet. Jeg synes oppriktig synd i deg, du kan ikke ha det godt med deg selv når du har lagt pene mennesker for et så stort hat. Tenk litt på hvordan DU fremstår her, det er ikke positivt...
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på  ingen måte ekstremt vakker. Men en jobb jeg hadde engang i tiden. Så mente noen ansatte at det var derfor jeg hadde fått så gode jobbtider og det ansvaret jeg hadde fått. Men fakta er at jeg hadde de rette kvalifikasjonene og var flink i jobben min. Kjempe trist at folk mener jeg har fått jobben pga utseende mitt .



Anonymous poster hash: a02f8...560
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Man kan få en del fordeler av at man er pen. Når det er sagt så må man som oftest legge opp til det selv, altså bruke det mer eller mindre bevisst. 

 

Jeg har ingen tall på dette så jeg vil ikke kalle det en påstand, men jeg får ihvertfall inntrykk av at mange pene jenter som får mye oppmerksomhet på utseende og kropp sliter med å være i langvarige stabile forhold. Når alt kommer til alt så er ikke utseende så utrolig viktig når det kommer til nære relasjoner. 

 

Og dette inntrykket er basert på? Jeg kan ihvertfall fortelle deg at jeg personlig har hatt kun langvarlige, stabile forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er motsatt, ihvertfall hvis man er altfor pen som ung. Man investerer kanskje ikke i en god utdannelse eller bruker hjernen like mye, og har ikke så mye å falle tilbake på når utseendet falmer. For å si som Judge Judy:

 

Beauty fades, dumb is forever :P

 

 



Anonymous poster hash: 7e66c...db2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Falskheten deres? Så du mener alle pene mennesker er falske? Og hvorfor skal pene mennesker "tone seg ned"? En kan ikke noe for det om en født vakker. Det er forresten innlysende for alle her at du er veldig bitter. Vakre mennesker betyr ikke falske mennesker som ønsker oppmerksomhet. Jeg synes oppriktig synd i deg, du kan ikke ha det godt med deg selv når du har lagt pene mennesker for et så stort hat. Tenk litt på hvordan DU fremstår her, det er ikke positivt...

Mange som gjør absolutt alt for å være vakker. Å gå fra en 5 til en på skalaen er ikke vanskelig, hvis man virkelig gjør en innsatts. Poenget er at de har så høye forventninger om seg selv at de blir ulykkelig. Pene naturlige folk har jeg ikke noe imot. Mere de som prøver å komme seg frem pga utseendet sitt. Skjønner du forskjellen?

Anonymous poster hash: d778b...a77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer lenger med å være pen enn stygg. Burde være opplagt for de fleste.

Ja de som ikke ser dette må jo gå med bind for øynene.

Anonymous poster hash: d778b...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så at pene mennesker får det bedre på områder hvor ikke like pene mennesker sliter, men at de sliter med sitt de også.

 

Alle de pene jentene på skolen min er utrolig dårlig på skolen og får ikke mer enn 4, aldri 5 og 6. Dette kommer av at de er med hverandre hele tida, er på fest hver helg og er mer opptatt av gutter. Mens de mindre penge ikke er like opptatt av sånne ting, og dermed har det bedre med karakterer, som oftest 4 og opp. 

 

Men ''pene'' folk sliter nok mer med drama seg i mellom kan jeg tenke. 

 

 

 



Anonymous poster hash: b6dfe...f14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Og dette inntrykket er basert på? Jeg kan ihvertfall fortelle deg at jeg personlig har hatt kun langvarlige, stabile forhold. 

 

 

Dette er basert på inntrykk som jeg har fått gjennom mer eller mindre bekjentskaper og mennesker rundt meg. Det gjelder selvsagt ikke for alle, jeg brukte ordet "mange" og stilte også selv spørsmål om riktigheten av min kommentar, som du kan lese. Det er kun et personlig inntrykk. Jeg opplever ofte at pene mennesker lever i mye dramatikk, går fra hverandre, mye sjalusi, stor omgangskrets, mye på byen, mye alkohol osv. Det er lett å komme i konflikt med en partner som enten er tilsvarende eller faktisk motsatt. Dette er ikke vitenskap, men jeg mener å kunne se forskjell på en del mennesketyper. Det finnes alltid unntak, og dette er ikke noe påstand, kun en betraktning jeg har gjort meg. 

 

Forklaringen min er den samme som i forrige innlegg. Les det gjerne om igjen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Dette er basert på inntrykk som jeg har fått gjennom mer eller mindre bekjentskaper og mennesker rundt meg. Det gjelder selvsagt ikke for alle, jeg brukte ordet "mange" og stilte også selv spørsmål om riktigheten av min kommentar, som du kan lese. Det er kun et personlig inntrykk. Jeg opplever ofte at pene mennesker lever i mye dramatikk, går fra hverandre, mye sjalusi, stor omgangskrets, mye på byen, mye alkohol osv. Det er lett å komme i konflikt med en partner som enten er tilsvarende eller faktisk motsatt. Dette er ikke vitenskap, men jeg mener å kunne se forskjell på en del mennesketyper. Det finnes alltid unntak, og dette er ikke noe påstand, kun en betraktning jeg har gjort meg. 

 

Forklaringen min er den samme som i forrige innlegg. Les det gjerne om igjen. :)

 

Da kan jeg fortelle deg at ikke flesteparten av denne mennesketypen, som du kaller det, er mye på byen, mye omringet av alkohol. Du kan ikke se de som møtes hjemme sammen med vennegjeng, er ute på cafetur: I rolige omgivelser. Inntrykket ditt er nemlig basert på en liten gruppe. 

Det du kaller å kunne se forskjell ville noen heller kalt tunnelsyn, forhåndsdømming. Dette har kommet til uttrykk i andre tråd hvor overvektige har også automatisk vært bedre mennesketyper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Da kan jeg fortelle deg at ikke flesteparten av denne mennesketypen, som du kaller det, er mye på byen, mye omringet av alkohol. Du kan ikke se de som møtes hjemme sammen med vennegjeng, er ute på cafetur: I rolige omgivelser. Inntrykket ditt er nemlig basert på en liten gruppe. 

Det du kaller å kunne se forskjell ville noen heller kalt tunnelsyn, forhåndsdømming. Dette har kommet til uttrykk i andre tråd hvor overvektige har også automatisk vært bedre mennesketyper. 

Kall det gjerne tunnelsyn. Kort oppsummert består det av studiesteder, arbeidsplasser, nære og fjerne bekjentskaper/venner, naboer og ellers de menneskene man vet hvem er, befinner seg. Jeg påstår ikke at noen er bedre mennesketyper enn andre. Hvorfor du drar inn overvektige vet jeg ikke. Les hovedinnlegget og ikke heng deg opp i dine egne tanker som du overfører i dette tilfellet til meg.  :blomst:

 

Jeg tror du krangler med deg selv her, for her blåser du deg opp over ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

At de har det lettere når det kommer til å få seg kjæreste er det ingen tvil om, men når det kommer til karriere så er jeg usikker. Tenker at tv2 damene har fått høre en del ganger at de ble valgt til jobben pga utseende. Det som ikke blir nevnt er nok at konkurransen får å få jobben var stor, og at de som fikk jobben hadde ganske gode karakterer og gode cv'er. Dersom man ser på toppstillinger så er det faktisk slik at kvinner som har slike stillinger scorer generelt høyere på diverse tester enn menn i tilsvarende stillinger. Det sier litt om hva som skal til for at en kvinne skal bli valgt inn i en toppstilling. Hun må være særdeles dyktig, mens menn trenger bare å være gjennomsnittelige til sammenligning. Jeg føler også at kvinner som ser bra ut ofte må bevise ekstra hardt at de er hvor de er pga at de er dyktige. Når jeg ser dagsrevyen på nrk og Ingrid Stenvold tenker jeg at hun er en ganske flott dame. Det jeg synes er artig med henne er at hun har klippet seg kort og tatt på seg nerdebriller. Dette blir jo bare spekulasjon, men regner med at hun har gjort dette bevisst for å bli tatt mer seriøst. Det sier litt om hvordan samfunnet er når en kvinne de-feminiserer seg selv for å oppnå høyere kredibilitet. Ser også dette på flere jenter som får administrative stillinger når de er ferdigutdannet. Klipper seg kort for å bli kvitt "babe looken". 

 

Kanskje når det kommer til butikkmedarbeider og salgsjobber så får de pene lettere jobb. 

 

Jeg tror uansett ikke at det å være pen gjør at livet blir en dans på roser. At de kanskje har et noe mer positivt syn på livet tror jeg nok fordi folk er mer hyggelige med dem. At folk er mer hyggelige med pene mennesker er bevist så det trenger man ikke å diskutere en gang. Halo-effekten. Samtidig kommer det også en del negative ting med det å være pen som normale aldri får oppleve. Ting som når bestevennen er dønn forelsket og kutter kontakten når hun ikke er interessert, diverse stalkere osv. Jeg tror ikke de får servert ting på sølvfat, de må jobbe noe for det, men at de får enkelte ting lettere enn andre kan jeg være enig om. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sjelden jeg får komplimenter om utseendet mitt, og flere har sagt at jeg er den vakreste jenta de noen gang har sett (både fra menn og kvinner i alle aldre), men betegner ikke meg selv som ekstremt vakker. Jeg er nok pen da. 

 

Jeg ble mobbet fra 7-9 klasse til jeg til slutt måtte bytte skole, og ble utrolig stygt behandlet. Har vokst opp med skilte foreldre med svært mye krangling og mye styr. Har vokst opp med mye bekymringer og spesielt da jeg var 12-13 år var det ikke sjeldent jeg gråt meg i søvn. 

Jeg har blitt voldtatt og jeg har blitt utsatt for psykisk vold. 

 

Men jeg har funnet meg en utrolig snill og god samboer og vi har det veldig fint sammen :) Jeg er kronisk syk, men er ikke ufør og jeg overlever, men det går ut over ting som f.eks sexlivet. Det er ikke så lett for noen av oss, men det går bra og kjærligheten er sterk. Vi har jo sex på andre måter. så det går fint nå når det står på som verst. 

I vårt forhold er det ingen som tvinner noen rundt lillefingeren. 

 

Jeg får ikke enkelt jobb generelt, men ganske enkelt i omsorgsyrker fordi jeg er en omsorgsperson og har tidligere erfaring. De jobbene jeg har fått har jeg virkelig fortjent også synes jeg selv :) 

 

Så egentlig føler jeg at utseende ikke betyr en dritt for noe som helst. Selv om du er født pen betyr det ikke at du får en god oppvekst eller en snill kjæreste. Men jeg er utrolig takknemlig for at jeg har det livet jeg har, og kunne faktisk heller ikke ønsket å være i noen andres sko uansett hvor mye jeg sliter. For jeg er glad for at jeg er den jeg er og ville ikke forandret meg selv. 



Anonymous poster hash: b5e68...b28
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

At de har det lettere når det kommer til å få seg kjæreste er det ingen tvil om, men når det kommer til karriere så er jeg usikker. Tenker at tv2 damene har fått høre en del ganger at de ble valgt til jobben pga utseende. Det som ikke blir nevnt er nok at konkurransen får å få jobben var stor, og at de som fikk jobben hadde ganske gode karakterer og gode cv'er. Dersom man ser på toppstillinger så er det faktisk slik at kvinner som har slike stillinger scorer generelt høyere på diverse tester enn menn i tilsvarende stillinger. Det sier litt om hva som skal til for at en kvinne skal bli valgt inn i en toppstilling. Hun må være særdeles dyktig, mens menn trenger bare å være gjennomsnittelige til sammenligning. Jeg føler også at kvinner som ser bra ut ofte må bevise ekstra hardt at de er hvor de er pga at de er dyktige. Når jeg ser dagsrevyen på nrk og Ingrid Stenvold tenker jeg at hun er en ganske flott dame. Det jeg synes er artig med henne er at hun har klippet seg kort og tatt på seg nerdebriller. Dette blir jo bare spekulasjon, men regner med at hun har gjort dette bevisst for å bli tatt mer seriøst. Det sier litt om hvordan samfunnet er når en kvinne de-feminiserer seg selv for å oppnå høyere kredibilitet. Ser også dette på flere jenter som får administrative stillinger når de er ferdigutdannet. Klipper seg kort for å bli kvitt "babe looken". 

 

Kanskje når det kommer til butikkmedarbeider og salgsjobber så får de pene lettere jobb. 

 

Jeg tror uansett ikke at det å være pen gjør at livet blir en dans på roser. At de kanskje har et noe mer positivt syn på livet tror jeg nok fordi folk er mer hyggelige med dem. At folk er mer hyggelige med pene mennesker er bevist så det trenger man ikke å diskutere en gang. Halo-effekten. Samtidig kommer det også en del negative ting med det å være pen som normale aldri får oppleve. Ting som når bestevennen er dønn forelsket og kutter kontakten når hun ikke er interessert, diverse stalkere osv. Jeg tror ikke de får servert ting på sølvfat, de må jobbe noe for det, men at de får enkelte ting lettere enn andre kan jeg være enig om. 

 

Godt observert, og velformulert.

Trådens beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange som gjør absolutt alt for å være vakker. Å gå fra en 5 til en på skalaen er ikke vanskelig, hvis man virkelig gjør en innsatts. Poenget er at de har så høye forventninger om seg selv at de blir ulykkelig. Pene naturlige folk har jeg ikke noe imot. Mere de som prøver å komme seg frem pga utseendet sitt. Skjønner du forskjellen?

Anonymous poster hash: d778b...a77

HELT ENIG I DENNE. Naturlig vakker er noe helt annet enn de som bruker av ressurser på utseende og er oppmerksomhets horer rett og slett. Jeg ser ned på de som ikke gjør noe for utvikle seg mentalt men er ego.For ego blir man av å bruke timesvis i speilet hver dag og kun identifiserer seg med utseendet!

Anonymous poster hash: 2ed61...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At pene kvinner har det enklere er en sannhet med modifikasjoner, alt handler om at de har en personlighet som tilsier at de oppsøker oppmerksomhet og bruker sitt privilegium for alt hva det er verdt. Er ikke alle vakre kvinner som gjør det, kjenner mang en stille og rolig dame som blir bare irritert over oppmerksomheten utseendet deres gir dem. 

 

Kjenner også kvinner som har ordinært utseende, men som dollet opp ser godt ut og så går ut og bruker det for å oppnå ting og tang, idol, talentiaden og dens slags. Tone Damli og Sandra Haugen er eksempler på slike kvinner.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid følt at jeg ikke er bra nok fordi jeg ikke er pen nok. Så hadde jeg vært virkelig vakker så tenker jeg at jeg hadde vært ganske fornøyd. Kunne i hvert fall funnet meg en mann jeg selv var tiltrukket av. Og sluppet å bekymre meg over utseendet. Hadde vært himmelen for meg.



Anonymous poster hash: b0d01...b8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har alltid følt at jeg ikke er bra nok fordi jeg ikke er pen nok. Så hadde jeg vært virkelig vakker så tenker jeg at jeg hadde vært ganske fornøyd. Kunne i hvert fall funnet meg en mann jeg selv var tiltrukket av. Og sluppet å bekymre meg over utseendet. Hadde vært himmelen for meg.

Anonymous poster hash: b0d01...b8f

 

 

Ja, ja, forhåpentligvis får du bedre verdier etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...