Gå til innhold

Slankepillen reductil, noen?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Så et programm på tv om slanking og bruk av piller ol.

Det var direkte helsefarligt fordi det du oppnådde var å gå raskt ner i vekt og det som var det skremmende var at det var muskel vev som ble tært vekk og derfor får de fleste som slanker seg masse med disse produktene "henge hud".

Leste at reductil gjør at du opprettholder muskelmassen din selv om du spiser mindre enn du vanligvis ville gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Meld deg inn i VG Vektklubb... Det funker - hargått ned 22 kilo på 6 mnd. og holder vekten for med vektklubben så legger en om livsstilen og ikke driv å sulter seg ned i vekt.. :klappe::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kristin_*

Til deg som lurte :sol: Ja, jeg fikk kjøpt de uten resept på Kreta. Ingen problem i det hele tatt. Betalte vell 75 euro for 10 mg. Tror de på 15 kostet ca 85 euro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Fornøyd

Er på min 4 uke med Reductil nå, kombinert med et opplegg på Vektklubben.no.

Det fungerer kjempebra for min del.(-6,8 kg).

Jeg spiser KUN sunn vanlig mat og trener 4-5 ganger pr uke i tillegg til Reductil.

Reductil har hjulpet meg godt i gang, og dempet sulten kraftig for min del, men er veldig nøye med å få i meg nok mat med de"riktige" kaloriene i.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Meld deg inn i VG Vektklubb... Det funker - hargått ned 22 kilo på 6 mnd. og holder vekten for med vektklubben så legger en om livsstilen og ikke driv å sulter seg ned i vekt.. :klappe::sol:

Ja jeg fikk også kjøpt i hellas uten resept.. Så nå er det bare å komme i gang, legge om kostholdet og trene jevnligt.. og håpe på at det holder denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Gjest_Katta_*
For meg har reductil fungert kjempe bra.

har gått ned 20 kilo på 5 mnd.

Reductil demper matlysten.

Men jeg tror man må være innstilt på å

endre livstillen og legge inn mye trening

i hverdagen for at det skal fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Katta_*

Heisann!!!

Jeg fikk lavt stoffskifte i fjor og la på meg 20 kg på 5-6 mnd.... ble desperat og fikk reductil av legen min:) Begynte på 10 mg, men de funket ikke..... gikk opp til 15 mg og har nå gått ned 6 kg på 2 måneder:) Veldig fornøyd......

Farene kommer jo når du slutter på pillene, det er jo bare anbefalt å gå på dem 1 år:) Det er jo derfor man skal tillegge seg et godt kosthold og gode treningsvaner...... det står jo på alt man leser om disse pillene!!!! Så ja, du går opp hvis du ikke følger dette!!!! Jeg syns de hjelper kjempebra, bivirkningene jeg har er munntørrhet, noe søvnproblemer og svettetokter:) Søvnproblemene kommer spesielt når jeg skal jobbe tidlig, så tror det er litt psykisk også:) Når man spiser mindre går man ikke så ofte på toalettet heller, men har ikke noen merkbare problemer med "do-besøkene", bare ikke hver dag:):) Men det er helt klart verdt det:):) Og det beste er at det ikke går utover magen og musklene, (selv om de er "borte" pga stoffskiftet!!!!)

Jeg vil anbefale disse pillene på det sterkeste, men det er ikke sikkert at de fungerer på alle..... alt er jo individuelt!!!!

Lykke til alle sammen, dere er ikke alene:):)

Klæmma fra Katta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Er på min 4 uke med Reductil nå, kombinert med et opplegg på Vektklubben.no.

Det fungerer kjempebra for min del.(-6,8 kg).

Jeg spiser KUN sunn vanlig mat og trener 4-5 ganger pr uke i tillegg til Reductil.

Reductil har hjulpet meg godt i gang, og dempet sulten kraftig for min del, men er veldig nøye med å få i meg nok mat med de"riktige" kaloriene i.

Lykke til

Reductil fås ikke lenger uten resept i EU/EØS. Kjøpte selv i Tyrkia for to år siden, men nå har venner og kjente fått beskjed om at de må ha resept i Tyrkia, Spaina, Portugal etc.

Man bør UANSETT få sjekket blodtrykk hos legen.

Jeg får litt forhøyet blodtrykk, men har egentlig litt for lavt så jeg er heldig der. Første gangen forsvant ALT søtsug og jeg ble sulten på riktig mat. Hadde en episode med kraftig svimmelhet (der alt ble lyst/hvitt) og ekstrem svetting (2 tjukke collegegensere på to timer - da først skjønte sjefen at jeg ikke kunne være på jobb...). Gikk hjem og tvang i meg litt mat og drikke, og sov i 4 timer. Eller INGEN problemer. 17 kg på 3-4 mnd.

Dette var kombinert med MYE fysisk jobbing og riktig mat.

Ren fisk, kylling, storfekjøtt, grov ris, bønner, linser, fullkorn/speltpasta, speltbrød, rene påleggsprodukter og store mengder grønnsaker og frukt.

Rører ikke svinekjøtt lenger, da jeg har oppdaget at det gjør kroppen min stiv i muskulaturen, "sur" mtp melkesyre og fordøyelse. For min del unngår jeg mest mulig appelsin og eple da det blir for surt, og begrenser mengden av løk, tomat og gulrot/kålrot - særlig rå. Jeg unngår også melkelaktose og bruker laktoseredusert melk, matfløte, creme fraiche og rømme. En liten teskje rømme kan erstatte masse dressing, og å blande denne med pesto, ulike krydder eller lage en oljedressing med litt sitron og krydder er såre enkelt.

Jeg spiste en god del frukt, bær og nøtter, og luksusen var litt mørk sjokolade og ekte ekte iskrem. Kroppen trenger faktisk litt sukker, og naturlig fruktsukker er bedre når man er fysen! Har hørt argumenter om at en sjokoladetrukket nøtt har mer kcal enn en geletopp, men da får man jo i tillegg raffinert sukker og masse e-stoffer...

Jeg gikk på Reductil i 4 mnd og resultatet holdt seg lenge (vanene også), men etter å ha blitt passivisert av sykdom kom kiloene på igjen.

Denne gangen er ikke effekten så sterk, men jeg kan heller ikke være i noe aktivitet og tar heller tiden tid hjelp. Fått litt økt munntørrhet.

Stoffskiftet er innenfor normalen, men bare såvidt og svinger fra ene grensen til den andre. Har blitt ødelagt etter mange års sykdom, medisiner og dårlig kosthol dessverre, så jeg gikk ikke ned uansett hvor mye jeg trente.

Legen kontrollerer blodtrykk og tar blodprøver jevnlig, og jeg skal bruke Reductil 15 mg i et år, og 10 mg i et år til. FORDI DET TAR LAAAAANG TID Å STABILISERE STOFFSKIFTET!!! Den SKAL brukes over lang tid, bare les i medisinhåndboka! Det er en MEDISIN og IKKE en slankekur!!! Har etter 4 mnd nå svingninger enda, så jeg skal få Metformin i tillegg (ofte brukt av diabetikere).

Jeg tok en rensekur for fordøyelse/tarm i forbindelse med Reductil oppstart - gjorde underverker.

Resultat og bivirkninger varierer fra person til person. Prøvde først en annen som gav fettdiare - kunne ikke ære langt fra en do så det var noe dritt ;) tror ikke denne er i salg enda, brukes iallefall svært sjelden.

Denne gangen fikk jeg først resept på en annen ny type som visstnok skal være mer effektiv, men apotekeren fortalte at den ikke bare var 3 ganger dyrere(!), men at den oftere gav depresjoner og oftest sterkere enn ved Reductil, mens Reductil som oftest påvirket blodtrykket. Virker sikkert bra på mange, men vær obs på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tha man

Reductil funker svært godt på meg...har gått ned 10/12 kg på 3 mnd, men sammen med å spise mindre å mer riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har brukt Reductil i 7 mnd og gått ned 30 kg..Jeg har lagt om kostholdet totalt + at jeg trener minst4 ganger pr.uke (spinning og bodypump)..

Pillene virker som dere skjønner veldig bra på meg, jeg skal ned 10 kg før jeg slutter..

Syns ikke virkningen er på langt nær den samme som de første 3 mnd, akkurat som at kroppen/hodet har blitt vant til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_meg_*

Hei,

Jeg har gått på Reductil 10 mg i 1 mnd. Legger merke til at apetitten er mindre og at jeg orker mindre. Bivirkningen jeg har hatt er litt svimmelhet og litt problemer med å sovne. Men ellers fungere de ganske bra. Har gått ned ca 2 kilo. Men håper på mer etterhvert. Jeg fikk dette etter at jeg hadde gått opp 15 kilo på en periode på 8 mnd. Jeg fikk for mange år siden en feil diagnose og gikk på noen tabletter for dette. Vekten stabiliserte seg, men etter at jeg ikke beskjed om å slutte med dem av en lege som hadde litt mer peiling gikk jeg opp betraktelig mer. Jeg fikk PCOS og ble satt på disse pillene for å redusere vekten. Jeg har aldri spist mye, men en av bivirkningene til PCOS er overvekt.

Legen var veldig informativt og for dere som ikke har fått dette via lege er i mine øyne ganske dristige særlig med tanke på bivirkningen som kan forekomme.

Et av dem er for høyt blodtrykk, og for de som går på denne pillen må de derfor gå til kontroll hos lege hver 14 dag de første 3 mnd og hver mnd de neste 3.

Så skjønner ikke egentlig at dere tørr å gå på de uten noen form for kontroll om blodtrykket går opp eller at man har hjertebank. Da må man slutte med de med en gang!

Ellers er det et effektivt hjelpemiddel og bruker det som en motivator for å legge om livsstilen og forberede meg på den gangen jeg må slutte med de.

Om man ikke er overvektig er det ikke noe grunn til å gå på de.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på de (altså legemiddel reductil;-) en måned og gikk ned 5 kilo, dro på ferie og de kom rett på, var alt for mye god mat der :)

Men hadde jeg klart å styrt meg og lagt om kostholdet litt etter jeg sluttet, hadde det vært en god start for å si det sånn :sur:

Jeg hadde betydlig mindre matlyst under kuren, så det virket på meg :)

Men så er jeg ikke overvektig i det heletatt, så kan ikke uttale meg på dems vegne :sjenert:

Fikk de ikke hos legen.

hvor kan man få kjøpt de på nette eller har de sluttet med det?? brukte en på 10 mg gikk ned litt..men fikk hos en venninne..fikk ikke hos legen hadde ikke noe virkning på det heller..målte blodtrykket hver uke..(hadde blodtrykkmåler hjemme) noen som kan hjelpe?? tenkte sku skaffe på 12 eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg vurderer også Reductil..

Men ser på mange innlegg her at de som har gått på pillene samtidig har trent mer eller endret kosthold. Hva er det da som egentlig gjør at man går ned i vekt, er det tablettene som får deg til å komme igang med sunt kosthold? Gjør tablettene noe annet enn å dempe matlysten?

Eller får man rett og slett mer "go!" i seg når man starter med tabletter, og så får den dytten man trenger for å komme igang med trening og sunt kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Har gått på disse,men det er bare tull. Det eneste du oppnår er å gå ned i vekt for så å gå opp igjen enda mer. Er du ikke påpasselig med å spise rett så driter du deg ut rett å slett. Nei Jeg vil annbefale deg kjøp Sven Skaldemanns bok om å spise seg slank på fett(riktig fett altså)eller søk på lavkarbokur på nett det er nesten den samme kuren, forskjellen med denne er at du kan spise litt brød og grønnsaker. Det er heller ikke en kur,men en livsstil. Der ligger forskjellen at en skal jo leve normalt etter å ha gått ned i vekt. Problemet er ofte at en går enda mer opp etter at en tablettkur eller en slankekur er over. ;)

Tror det er bred enighet om at et variert kosthold med litt av alt i moderate mengder og mosjon er det som er det mest effektive. Atkins og south beach og andre lavkarbo/høyfett kosthold (eller motsatt) er også en form for diett som de fleste ikke klarer å holde særlig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_jama_*

Gjest.

Har hatt Reductil 15mg i 5 år. Vært litt av og på. Kjøpt i Spania uten resept. Har kun holdt vekten med dette middlet. Hadde problem med vektøkning p,g,a hormonproblemer. Etter at vekt ble stablisert så begynte jeg med reductilen. Gikk ikke nevneverdigned. Spiste mindre og hadde ikke særlig matlyst. Søtsug forsvant. Når dere inne på forumet anbefaler lite karbohydrat i maten istedet så er det samme problemet som når det sluttes med Reductil, Vekten fyker i været og gjerne noen ekstra kg. SÅ det er nok ingen hurtigløsning hverken Reductil eller lav Gi eller noen andre "hurtigkurer". Mindre av maten, flere små måltid og om ikke trening så gå en tur hverdag. Det tar tid men absolutt best. Langtidsbi/virkning er det heller ikke beskrevet ved Reductil. Uansett vær forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jegermeg_*

Jeg har prøvd Reductil, og de funket ganske bra for meg.

Men det er som flere her sier, at man er nødt til å legge om kostholdet,

noe jeg ikke gjorde. Så jeg er tilbake der jeg startet...

Jeg fikk dessuten veldig hodepine av Reductil, men det forsto jeg først

en stund etter jeg hadde sluttet med dem.

Hodepinen varte leeeeenge.... Mange uker etter jeg sluttet :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_mokka_*
Jeg har prøvd Reductil, og de funket ganske bra for meg.

Men det er som flere her sier, at man er nødt til å legge om kostholdet,

noe jeg ikke gjorde. Så jeg er tilbake der jeg startet...

Jeg fikk dessuten veldig hodepine av Reductil, men det forsto jeg først

en stund etter jeg hadde sluttet med dem.

Hodepinen varte leeeeenge.... Mange uker etter jeg sluttet :-(

Du får kjøpt Reductil uten resept i Tyrkia, jeg var der nå i Juni og handlet flere pakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt m reductil, er på 11 dagen. Har tatt av 1,5 kg ca, men hadde selv klart å ta av 8 kg fra før m bl.a en renselseskur.

Ikke merket så mye til bivirkninger, bortsett fra at jeg blir "stressa" i kroppen, som ved for stort koffein inntak. Men hvis jeg får en god treningsøkt eller går en lang tur så forsvinner dette. Så da har jeg ikke så store problemer m å sovne, men har våknet flere ganger under natten i d siste og leste d var flere som hadde opplevd d, ødelegger en del av søvnen d ja.

I forhold til mat så spiser jeg ikke så mye som før, og hvis jeg får lyst på noe på kvelden klarer jeg letter å la d være nå. Men har ikke noe problem m å spise mye når jeg først spiser hvis d er noe godt, men da er jeg også mett resten av kvelden hvis d blir en stor middag. Men m mindre matlyst oppplever jeg og at den maten jeg spiser ikke er så veldig sunn, frister meg ikke m knekkebrød ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest septica

Prøvde selv reductil for en stund tilbake,tror jeg tok av rundt im 2 kilo på en mnd men sluttet temmelig fort,bivirkningene jeg fikk var så ubehagelige.

Men merket at de virket på apetitten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

Hei. Har brukt reductil mange ganger over flere år. Har gått ned ca 5 kilo hver gang, og deretter rett opp igjen. Gjorde ingen store endringer i kostholdet. Nå startet jeg på nytt i midten av mars, og i dag har jeg gått ned 18 kilo (min BMi var godt over 30!). Sammen med Reductil bruker jeg også Zenical(også resept), som virker ved å redusere mengden fett kroppen tar opp fra maten. Aller viktigst er det allikevel at jeg har foretatt en stor omlegging i mine spisevaner!! kort fortalt spiser jeg lite, og magert! Det er hva vi putter inn i munnen som avgjør vekten:-) Legger opp på tallerkenen med "hodet" det jeg vet at kroppen trenger, og ikke det jeg egentelig vil ha! Er det tomt, så er det tomt... Jeg måtte også omdefinere min forståelse av begrepet "mett". Det betyr faktisk fravær av sult:-) Altså: "rumler det ikke i magen, så er jeg mett:-) 4 godt sammensatte måltider om dagen gjør susen for meg i dag.. Pga kroposlige begrensninger kan jeg ikke trene...

Bivirkninger som søvnløshet, nervøsitet og "treg mage" er vanlige på reductil, og disse har jeg hatt alle sammen.. Oppfølging av lege, bla med kontroll av blodtrykk er viktig! Slankepiller er ingen løsning i seg selv, men kan være til hjelp når man har "kjørt seg helt fast".. til sist vil jeg si at det er viktig å finne løsninger man kan leve videre med etter en slankeprosess! Det er ikke å gå ned i vekt som er vankelig, men å bli der! Lykke til.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...