Gå til innhold

Blødning - graviditet - Tredje trimester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er litt skeptisk og klarer ikke falle til ro. Er i tredje trimester og oppdaget friskt blod ved vannlating i dag. Kontaktet føden og de sa at det var helt ufarlig så lenge jeg ikke har rier og kjenner baby.

Ringte legen min og fikk samme beskjed. Begge var rolige og sa at jeg ikke skulle bekymre meg.

Lot timene gå - var ikke noe mer blod. Så var jeg på toalettet igjen og det kom enda litt til. Det er lyst lyst og kun ved vannlating. Ikke ellers.

Dro på føden og de sa de fant noen hvite blodlegemer i urinen og blod ja. De mistenker uvi og sendte den inn til dyrkning. Men det tar jo flere dager før svar! De sjekket hjertet tiø baby og blodtrykk. Alt var fint. Ingen rier, ingen smerter og baby sparker. Men mor er suuuuuuuper bekymret og tenker det værste. Klarer ikke slå meg til ro :( blør man ved uvi da ?? Har ingen smerter ved vannlating. Tenker at blødningen klmmer jo ved vannlating og ikke fra skjeden - taler vel kanskje for uvi!men så googler man at ubehandlet uvi kan gi fosterskader og tidlig fødsel. Hvorfor ga de meg ikke medisiner da ?

hundre tanker og bekymringer. Nå håper jeg det gir seg !!! :(

Anonymous poster hash: bf182...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får medisiner hvis det er UVI. Så lenge de sjekket alt og alt er bra er det ingen grunn til bekymring. Jeg har blødd gjennom hele svangerskapet uten at de finner noen årsak, sånn er det dessverre bare noen ganger.

Anonymous poster hash: eb570...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke unormalt å blø ved uvi:) de gav deg ikke antibiotika, for det er heller ikke bea med for mye av det som gravid (eller ellers). Får du mer symptomer som svie ved vannlatning eller smerter så ta kontakt igjen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan blø ved uvi ja! Har jobbet på lab og sett mye uvi-urinprøver , noen ser ut som rent blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har uvi så tisser jeg blod... Helt normalt med blod i urin ved uvi, kan være lys rosa og helt rødt ( en gang trodde jeg faktisk at jeg hadde fått mensen, men det var da en kraftig uvi..).

De vil dyrke prøven for å være helt sikker, og er det uvi så får du antibiotika. Det tar ikke så lang tid å dyrke en urinprøve, så regner med du får svar over helga.

Får du derimot ytterligere symptomer i helga (svie når du tisser, press over blæra, konstant tissatrengtfølelse, smerter i korsryggen, generell uvelhetsfølelse) så kontakter du legevakt, evt føden.

Og såklart, begynner du å blø mere så ringer du føden straks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hvis ctg, ul var bra og du kjenner liv ville jeg slått meg tiø ro ved det. Når jeg har uvi har jeg også blod i urin, tror det er ganske vanlig. De hadde ikke sendt deg hjem heller om ting ikke så bra ut😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde selv en blødning i tjedje semester, masse friskt blod. Jeg reiste til sykehuset og fikk dette undersøkt, og det var helt normalt.

Så lenge du kjenner liv, og føler deg frisk og rask, har du all grunn til å slå deg til ro med det. Føler du for det, kan du kontakte sykehuset for en skjekk. Heller en gang for mye, enn en gang for lite ;)

Mvh ung mamma (17), og blogger

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...