Gå til innhold

invitere til hjemmedate uten sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har truffet en fyr fra tinder, og for første gang har jeg virkelig lyst til å treffe en person for andre gang. Detaljer meg litt ekstra usikker og nervøs! Første date var noen glass på en pub, hvor vi pratet i vei i noen timer, veldig koselig. Det var han som tok initiativ til denne og jeg føler basert på meldinger osv at han legger litt opp til at jeg skal ta initiativet til nest...

Jeg vurderer å invitere han på middag hjemme hos meg, noe jeg tror kunne ha vært koselig. Men bør jeg på forhånd si noe om at jeg ikke er klar for sex, eller bare ta det som det kommer i tilfelle han prøver seg? Er litt bekymret for at han skal forvente det siden jeg inviterer ham hjem, men syns også det blir litt tåpelig å "advare".

Hva ville dere ha gjort?

Anonymous poster hash: 91861...400

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inviter ham på middag på en restaurant eller noe, et nøytralt sted hvor sex ikke er aktuelt. Hvis du ikke er klar for sex med ham bør du unngå å treffe ham i situasjoner hvor sex ofte sees på som naturlig...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du har lyst til.

Be han gjerne hjem, men sett press på tiden, at daten rommer tid til spising og ikke noe mer. At han eller du må et sted etterpå.

Hvis du de er redd for at han enten vil gjøre for mange tilnærmelser eller at du vill falle for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke si at du ikke er klar for sex i det du inviterer han. Om han faktisk forventer det bare fordi han får lov til å komme hjem til deg å ha det koselig, så er han en neandertaler. Mest sannsynlig er han vel klar over at dette er andre daten, og at sjansene for at det ikke blir sex er der.



Anonymous poster hash: 0edb7...241
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann vil jeg si: nei, ikke si noe. Jeg har ikke hatt mange one night stand, men har hørt fra flere at jeg kan bli med hjem, men det blir ikke noe sex. Det stemmer aldri :P. Uansett hvor rart det kan høres ut som, så kan det gi falske forhåpninger.



Anonymous poster hash: 5bba6...8bc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage pinnebrød og å invitere han med på middag i skogen, tenne bål osv? Da får man virkelig pratet, vært alene og sett hverandre i en helt annen setting samtidig som du slipper å sende ut "feil" signaler (om du ikke ønsker det). Men ellers er det ikke noe problem å invitere hjem uten å ha sex, har jeg gjort både med "one-night-stands" og med gutter jeg har datet, og de har selvfølgelig fått beskjed om det på forhånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, alle sammen. Virker som om det er ganske stor uenighet om dette. Noen mener at man helt klart ikke skal gi beskjed på forhånd, mens andre mener at man helt selvsagt skal gjøre det. Jeg vet fremdeles ikke hva jeg syns er det riktige. Kanskje det er best å gjøre noe utenfor hjemmet også denne gangen. Men jeg er såpass sjenert at jeg syns det meste blir kleint, og er jeg hjemme så er jeg i det minste noe komfortabel med omgivelsene. Vi har ikke mulighet til å gå ut i skogen og tenne bål her vi bor, men det var et godt tips :)



Anonymous poster hash: 91861...400
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Slade

Jeg vet ikke hva slags forhold eller tone dere har etablert dere i mellom, men jeg synes ikke du skal si det, selv om det ikke hadde vært helt krise om du gjorde det heller.

En ting er at en mann kanskje har forhåpninger i en slik situasjon, men tror svært få forventer sex. Er han genuint interessert i deg har han heller ikke noen problemer med å vente litt. Jeg er også enig med han som sier at paradoksalt nok bruker det som regel å ende med sex når en jente sier, "Det kommer ikke til å skje noe i kveld."

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig med han som sier at paradoksalt nok bruker det som regel å ende med sex når en jente sier, "Det kommer ikke til å skje noe i kveld."

:)

Det er jo litt forskjell på noe en jente sier, mest til seg selv som en unnskyldning, klokken tre på natten, og en dateinvitasjon. :P

Om det er lurt å si noe på forhånd, og i tilfelle hvordan, kommer jo an på både deg og ham og tonen dere har sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt forskjell på noe en jente sier, mest til seg selv som en unnskyldning, klokken tre på natten, og en dateinvitasjon. :P

Om det er lurt å si noe på forhånd, og i tilfelle hvordan, kommer jo an på både deg og ham og tonen dere har sammen.

Ja, jeg ville heller aldri formulert meg noe ala "det blir ikke noe sex, assa!". Men nok om det.

Det er klart det avhenger av oss og tonen oss i mellom. Men siden vi bare har vært på en date er det litt vanskelig å vite så mye om. Det inntrykket jeg har er at han er en skikkelig jentleman og han har ikke benyttet seg av noen av "mulighetene" til å styre samtalene inn på sexprat etc. Samtidig merker jeg at jeg er skeptisk likevel, kanskje mye grunnet alt snakket her inne om at hjemmedate = sex, gutter vil bare pule, at jenter holder tilbake sex for å vinne makt osv..

Men nå har jeg uansett akkurat invitert han hjem, uten å si noe om sex etc. Følte det ville være veldig rart å nevne noe om det når det ikke har vært et tema enda overhodet. Så får jeg bare prøve å kontrollere nervene mine og satse på at intuisjonen min er god nok. Har ikke vært på andredate på fryktelig lenge, så dette er skikkelig skummelt... :sjokkert:

Anonymous poster hash: 91861...400

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville heller aldri formulert meg noe ala "det blir ikke noe sex, assa!". Men nok om det.

Det er klart det avhenger av oss og tonen oss i mellom. Men siden vi bare har vært på en date er det litt vanskelig å vite så mye om. Det inntrykket jeg har er at han er en skikkelig jentleman og han har ikke benyttet seg av noen av "mulighetene" til å styre samtalene inn på sexprat etc. Samtidig merker jeg at jeg er skeptisk likevel, kanskje mye grunnet alt snakket her inne om at hjemmedate = sex, gutter vil bare pule, at jenter holder tilbake sex for å vinne makt osv..

Men nå har jeg uansett akkurat invitert han hjem, uten å si noe om sex etc. Følte det ville være veldig rart å nevne noe om det når det ikke har vært et tema enda overhodet. Så får jeg bare prøve å kontrollere nervene mine og satse på at intuisjonen min er god nok. Har ikke vært på andredate på fryktelig lenge, så dette er skikkelig skummelt... :sjokkert:

Anonymous poster hash: 91861...400

Det høres bra ut. nå hadde det aldri falt meg inn å si til en jeg har møtt èn gang at "ikke noe sex asså", men så har ikke jeg gått på date med en som jeg har snakka om sex og sånn før vi møtes heller. hadde man snakket mye om sånt på forhånd hadde det vært en annen sak kanskje, men når dere ikke har snakka om det så kan det bli litt feil å skulle nevne det. er jo ikke alle som tenker sånn. er ikke sikkert han legger opp til at dere skal ha det heller.

da jeg data exen min hadde vi ikke sex før etter mange ganger vi hadde møttes. sov over der flere ganger før det skjedde og han pressa ikke eller prøvde seg eller noe. så, de finnes de også. hehe.

(skal selv på date i morgen (andre gang), hjemme hos han, så veldig spent mtp dette selv. syns personling det er litt for tidlig når man "akkurat" har møttes)

Anonymous poster hash: 7b54d...9b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut. nå hadde det aldri falt meg inn å si til en jeg har møtt èn gang at "ikke noe sex asså", men så har ikke jeg gått på date med en som jeg har snakka om sex og sånn før vi møtes heller. hadde man snakket mye om sånt på forhånd hadde det vært en annen sak kanskje, men når dere ikke har snakka om det så kan det bli litt feil å skulle nevne det. er jo ikke alle som tenker sånn. er ikke sikkert han legger opp til at dere skal ha det heller.

da jeg data exen min hadde vi ikke sex før etter mange ganger vi hadde møttes. sov over der flere ganger før det skjedde og han pressa ikke eller prøvde seg eller noe. så, de finnes de også. hehe.

(skal selv på date i morgen (andre gang), hjemme hos han, så veldig spent mtp dette selv. syns personling det er litt for tidlig når man "akkurat" har møttes)

Anonymous poster hash: 7b54d...9b5

Ja, jeg håper i grunn at han ikke prøver seg så veldig og at det inntrykket jeg har av ham stemmer. Han har vært veldig skjønn frem til nå, men samtidig flørtet såpass at det er tydelig at han er interessert så langt. Jeg er ikke klar for sex enda og jeg syns også det er litt for tidlig i prosessen. Men om han skulle finne på å kysse meg i løpet av kvelden hadde det ikke vært meg imot. Likevel litt spent på hvordan jeg skal takle dette, siden jeg ikke har kysset noen på leenge nå. Føler jeg er 13 år eller noe!

Lykke til i morgen. Håper det går fint med oss begge :)

Anonymous poster hash: 91861...400

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå så spennende!! Hold oss oppdaterte!! :) Lykke til!



Anonymous poster hash: c5fb8...266
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha sex = vi skal ha sex.

Anonymous poster hash: 8f2dc...47e

Haha, greit. Den setningen skal ikke sies i kveld!

Åå så spennende!! Hold oss oppdaterte!! :) Lykke til!

Anonymous poster hash: c5fb8...266

Bah! Ja, skal oppdatere etter daten. Herremin så nervøs jeg er :omg:

Anonymous poster hash: 91861...400

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg håper i grunn at han ikke prøver seg så veldig og at det inntrykket jeg har av ham stemmer. Han har vært veldig skjønn frem til nå, men samtidig flørtet såpass at det er tydelig at han er interessert så langt. Jeg er ikke klar for sex enda og jeg syns også det er litt for tidlig i prosessen. Men om han skulle finne på å kysse meg i løpet av kvelden hadde det ikke vært meg imot. Likevel litt spent på hvordan jeg skal takle dette, siden jeg ikke har kysset noen på leenge nå. Føler jeg er 13 år eller noe!

Lykke til i morgen. Håper det går fint med oss begge :)

Anonymous poster hash: 91861...400

Ja! enig! gikk bra på daten vår i går! :)

men nå er jeg veldig spent på åssen deres gikk! Hvordan gikk det, hva skjedde? Fortell! :D

Anonymous poster hash: 7b54d...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med TS er nypult nå.

Anonymous poster hash: 8f2dc...47e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg er ikke nypult nei. Men det gikk bra! Var hyggelig og veldig koselig. Og så ble det en del kyssing på slutten. Han prøvde seg, men tok det veldig fint at jeg ikke ville enda :)

så bra at det gikk fint på dagen deres også ab!

Anonymous poster hash: 91861...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...