Gå til innhold

Hijab-damer som sminker seg...dobbeltmoralsk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser stadig vekk muslimske damer som bruker hijab og er sminket, og gjerne oversminket.

Hvorfor sminker de seg? Jeg forstår ikke ... er ikke det dobbeltmoralsk?

Ser også de som itilleg går utfordrende kledd, så lenge de bare har på seg denne hijaben. Det må jo bli trippeltmoralsk?

Jeg mener, om de først skal bruke hijab, så får de vel gjøre det ordentelig, da?

Har også sett noen norske kvinner med hijab, og veldig sminket. Er en dame på jobben som er norsk, men bruker hijab og mye sminke.

Selv bruker jeg aldri sminke, og jeg går med løst hår. Er etnisk norsk.



Anonymous poster hash: 01668...951
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har ikke slått deg at dette med hijab også kan være en motesak så vel som et religiøst plagg?

Og fordi om du er ETNISK norsk og usminka, trenger vel ikke andre gjøre sitt for å se stygge ut?



Anonymous poster hash: 784b8...7ea
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke slått deg at dette med hijab også kan være en motesak så vel som et religiøst plagg?

Og fordi om du er ETNISK norsk og usminka, trenger vel ikke andre gjøre sitt for å se stygge ut?

Anonymous poster hash: 784b8...7ea

Motesak? Kanskje, men det irriterer meg at de tror de er bedre, og at de forventer respekt...

Grunnen til at jeg skrev etnisk norsk, er vel fordi jeg ikke kan skrive norsk, for det kan være så mangt.

Er man stygg om man ikke sminker seg?

Anonymous poster hash: 01668...951

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelmoralsk?

Ja, man skal være så prektig og få respekt fra mennene, men så fremhevet de seg selv likevel.

Anonymous poster hash: 01668...951

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg tenker slik at når man dekker til håret, forsvinner mye av det man forbinder med feminimt og fint. Og ser man trøtt ut fra før på morgenen, forsterkes det når man ikke har noe hår som rammer inn ansiktet f.eks. Derfor er de ekstra nøye med å fremheve det som er feminimt med sminke, og kanskje de liker det ekstra mye.

Folk som bruker hijab og går rundt utfordrende kledd har jeg forresten aldri vært vitne til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg tenker slik at når man dekker til håret, forsvinner mye av det man forbinder med feminimt og fint. Og ser man trøtt ut fra før på morgenen, forsterkes det når man ikke har noe hår som rammer inn ansiktet f.eks. Derfor er de ekstra nøye med å fremheve det som er feminimt med sminke, og kanskje de liker det ekstra mye.

Folk som bruker hijab og går rundt utfordrende kledd har jeg forresten aldri vært vitne til.

Jeg har sett noen damer, de gikk med korte skjørt, og strømpebukse og høye hæler. De viste ikke hud, da.

Anonymous poster hash: 01668...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg tenker slik at når man dekker til håret, forsvinner mye av det man forbinder med feminimt og fint. Og ser man trøtt ut fra før på morgenen, forsterkes det når man ikke har noe hår som rammer inn ansiktet f.eks. Derfor er de ekstra nøye med å fremheve det som er feminimt med sminke, og kanskje de liker det ekstra mye.

Folk som bruker hijab og går rundt utfordrende kledd har jeg forresten aldri vært vitne til.

Er sjelden jeg ser og. Er forøvrig oftest jeg ser jenter mwd hijab uten sminke. Har swtt noen med sminke men de har hatt sjalet lett over hodet og vist håret framme.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltmoralsk er det jo ikke. De går jo med hijab, og det er jo ikke noe krav eller noen forventning om at de av den grunn ikke kan sminke seg. Jeg kan jo være enig i at det er litt pussig at man skal dekke seg til av "sømmelighets"-årsaker og samtidig sminke seg, men dobbeltmoralsk kan jeg ikke skjønne at det skulle være. Det er ingen regel de på den ene siden overholder og på den andre siden bryter, for kravet er jo bare å dekke til håret sånn noenlunde. De overholder "regelen" og får samtidig gjort noe som gjør at de føler seg feminine.

Så kan vi selvsagt gå inn på hvor forbanna idiotisk det er med en norm om at kvinners hår skal måtte dekkes til i utgangspunktet, men det blir en annen sak.



Anonymous poster hash: 69dd1...aa6
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett noen damer, de gikk med korte skjørt, og strømpebukse og høye hæler. De viste ikke hud, da.

Anonymous poster hash: 01668...951

Siden når ble korte skjørt og høyhæler utfordrende? Altså, skal de på byen, fest eller i en fin middag, så må de pynte seg på en måte de også. Jeg kan bruke korte kjoler/skjørt med høyhæler på fester, og jeg anser ikke meg selv som utfordrende på noen som helst måte.

Jeg tenkte automatisk at utfordrende ville si en sånn bustier/magetopp med veldig stor utrigning, alt for tettsittende og kort skjørt og høye hæler. Sånn trashy, horete stil.

Endret av sweg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Ja, man skal være så prektig og få respekt fra mennene, men så fremhevet de seg selv likevel.

Anonymous poster hash: 01668...951

Altså... Jeg ser problemstillingen din.

Men, de skal vel få lov til å føle vel med seg selv? Mange av de damene er mulig svært religiøse og praktiserende, men noen av velger faktisk(velger jeg å tro) gjøre noe mer ut av det de bærer. Fremheve det på en fin måte.

Som brukeren over skrev, at plagget brukes litt som et hvert annet mote plagg for mange av de.

Vil de sminke seg for å føle seg pene, så hva er galt med det?

I tillegg legger du til at det irriterer deg selv med etniske norske damer som sminker deg, mens de bærer plagget.

Er det slik at ifølge deg, disse damene skal fullstendig strippe seg for all utseendemessig?

Edit: Nei, man er ikke stygg om man ikke sminker seg..

Endret av anonym2233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden når ble korte skjørt og høyhæler utfordrende? Altså, skal de på byen, så må de pynte seg på en måte de også. Jeg kan bruke korte kjoler/skjørt med høyhæler på fester, og jeg anser ikke meg selv som utfordrende på noen som helst måte.

Jeg tenkte automatisk at utfordrende ville si en sånn bustier/magetopp med veldig stor utrigning, alt for tettsittende og kort skjørt og høye hæler. Sånn trashy, horete stil.

Hvorfor kan du vise hud når du ikke kan vise håret? Jo det er dobbeltmoralsk. Skal du vise legga kan du vise håret og. Swr ikke problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du vise hud når du ikke kan vise håret? Jo det er dobbeltmoralsk. Skal du vise legga kan du vise håret og. Swr ikke problemet.

Jojo, okei, sant nok. Jeg reagerte vel mest på dette at kort skjørt blir automatisk sett på utfordrende.

Så lenge de bruker tykke strømpebukser er det jo greit da? Idk, har uansett aldri sett noen med hijab gå rundt slik, men jeg tviler på at jeg kommer til å tenke at de er dobbeltmoralske for å så irritere meg over det etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jojo, okei, sant nok. Jeg reagerte vel mest på dette at kort skjørt blir automatisk sett på utfordrende.

Så lenge de bruker tykke strømpebukser er det jo greit da? Idk, har uansett aldri sett noen med hijab gå rundt slik, men jeg tviler på at jeg kommer til å tenke at de er dobbeltmoralske for å så irritere meg over det etterpå.

Jo greit nok om de bruker tykke strømpebukser. Forøvrig ser jeg ikke hijabkledde kvinner ute på fest noen gang. Har sldri sett noooen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er latterlig og patetisk. De er slave av kulturen de er vokst opp med. Det er ikke så nøye for dem hvorfor de følger de kulturelle reglene, bare de følger dem. Så selv om de må skjule det "fristende" håret, så er det ingen regel som sier at de må skjule de "fristende" øynene, så da er det bare å kjøre på med sminke.



Anonymous poster hash: d3c08...d82
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan vel være sexy for sin mann uten at de vise det for andre. Det er jo ikke dobbeltmoralsk

Anonymous poster hash: 82700...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De kan vel være sexy for sin mann uten at de vise det for andre. Det er jo ikke dobbeltmoralsk

Anonymous poster hash: 82700...80e

De viser det jo for andre da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan vel være sexy for sin mann uten at de vise det for andre. Det er jo ikke dobbeltmoralsk

Anonymous poster hash: 82700...80e

Hva mener du? Tenker du på at de sminker seg? Da er de jo sexy for allmennheten, da?

Anonymous poster hash: 01668...951

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken selv. Men funnet ut at det kommer veldig an på hvor de kommer fra. For mange er hijabett moteplagg, ikke noe de MÅ ha på pga. religion. F.eks tyrkiske damer kler seg gjerne i mer duse farger og bruker VELDIG lite sminke. Mens unge damer fra land i Midt-Østen (bl.a Egypt, Iran, Irak, Afghanistan, Saudi-Arabia) bruker mye sminke.

Så når man ser noen med hijab og trange jeans, er det uforståelig for oss, mens sannheten trolig er at den jenta ikke kommer fra en sterk religiøs familie og bruker det mer som ett moteplagg.

Anonymous poster hash: 37fa9...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...