Gå til innhold

Verk i øyne og snute på katt


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har en cremefarget maine coon hanne på 16 uker som er plaget med sort verk i øynene og snuten.

Hva kommer dette av og hvordan blir man kvitt det?

Tørker det bort hver dag.

Det virker ikke som det plager katten, men det er jo ikke noe pent da.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skulle ha rådført deg med en veterinær, for gugge i øynene, samt rennende nese, kan være tegn på at katten er syk.

Men er du sikker på at det er verk og ikke bare smuss?

Jeg har en hvit hannkatt, og da han var liten, var han konstant skitten i neseborene og hadde smuss i øynene da han våknet om morgenen fordi han skulle lukte på alt, grave i sanden osv.

Jeg fjernet det ofte, men det kom tilbake så snart han hadde vært i sandkassen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIn creme/røde Maine coon var også veldig plaget med snørr i nesen og gugg i øynene. Oppdretter sa det var vanlig at de røde var plaget med det, men hun ante ikke hvorfor. Om katten virker frisk og rask ellers så ville jeg brukt fuktede pads og tørket det vekk med. Men pass på om katten begynner å virke slapp eller spiser mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Takk for svar :)

Tenkte jeg skulle kontakte oppdretter og høre om hun vet hva dette kommer av.

Katten er ihvertfall frisk og rask, det er helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt

Dette har jeg vært bekymret med min lille også, men har nå lest både her og på et katteforum at det som regel ikke er farlig, og at dem vokser det av seg i voksen alder.

Noen katter er jo sånn hele tiden også. Persere blandt annet. :)

Endret av Frøken Titt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min toårige hannkatt er en liten lortgris. Han er konstant snørrete og har søvn i øynene. Jeg tørker det bare bort (til ville protester). Nå vet jeg ikke om det er det samme med din pus, da, men hørtes jo litt likt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...