Gå til innhold

Ta til meg noen katter i stedenfor!


Gjest TaraTarantell

Anbefalte innlegg

Gjest TaraTarantell

jeg har tenkt. jeg vil ikke ha bengal jeg. jeg så en om dagen. den var stygg. stygg og stygg.

ørene var store og man så rett ned i hjernen. æsj fy.

jeg så på noen fra dyrebeskyttelsen.

LINK

Kunne tenke å ta til meg og gi min kjærlighet til Sabina, KoseUll og Kaina.

Hvordan tror dere vil gå i en leiligheten som jeg bor i? 100KVM

passe?

jeg har i hvertfall veldig lyst til å ta dem til meg og kan det hvis jeg er villig til å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det ikke bare for utseendets skyld man skal skaffe seg katt, men det er jo veldig fint at du vil ta til deg hjemløse katter fra Dyrebeskyttelsen.

Kontakt dem og hør hvordan du gjør det med overtakelse av kattene. Alle kattene hos Dyrebeskyttelsen koster en liten sum og du må frakte dem i bur når du skal ta de med deg hjem.

100 kvadratmeter er helt OK plass. Skal de bare være innekatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell

ja. jeg bor midt i et veldig trafikkert kryss. midt i drammen rånegata. :sur: går de ut av døren blir de påkjørt med en eneste gang. men det er stor plass. har et helt rom til dem jeg kunne tenke meg å innrede så fint.

jeg velger dem ikke bare for utseendet da men liker hva som står om dem tenk. =)

bur kan jeg bare kjøpe å kjøre dit selv på egen hånd.

det er bare så mye sladdring i rasekattbransjen. alle sladdrer og forventer at du skal ha en sånn katt som er sånn bra.

dem misunner hverandre. uff. alle jeg snakka med av dem som solgte bengalene baksnakket hverandre. gale folk.

jeg er jo interessert i å kjøpe en rasekatt senere som jeg kunne tenke å parre med kanskje denne Sabina.

hva slags rasekatt ville passe????

Endret av TaraTarantell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn i forbifarten: Fint at du tar til deg flere enn én katt når de må holdes inne. Da får de selskap i hverandre.

Men det er ikke å anbefale å ha flere enn tre katter, ser du vurderer å skaffe deg en rasekatt senere. Uansett så mener jeg å huske at alle kattene hos Dyrebeskyttelsen er sterilisert, så de får du ikke paret en eventuell rasekatt med uansett.

Angående det jeg sa om utseendet, var det rettet mot at du syntes bengalen var så stygg og at du derfor ikke kunne tenke deg den, ikke kritikk for hvilke du hadde sett deg ut hos DB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper
det er bare så mye sladdring i rasekattbransjen. alle sladdrer og forventer at du skal ha en sånn katt som er sånn bra.

dem misunner hverandre. uff. alle jeg snakka med av dem som solgte bengalene baksnakket hverandre. gale folk.

:ler:

Synes det var litt artig at du skrev dette, for jeg har litt av det samme inntrykket generelt i den bransjen (ikke bare katteoppdrett)

Du beskrev det på en så komisk måte synes jeg! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
ja. jeg bor midt i et veldig trafikkert kryss. midt i drammen rånegata. :sur: går de ut av døren blir de påkjørt med en eneste gang. men det er stor plass. har et helt rom til dem jeg kunne tenke meg å innrede så fint.

jeg velger dem ikke bare for utseendet da men liker hva som står om dem tenk. =)

jeg er jo interessert i å kjøpe en rasekatt senere som jeg kunne tenke å parre med kanskje denne Sabina.

hva slags rasekatt ville passe????

Lurer på om du egentlig har fått med deg hva som står om dem? Det står jo at Sabina ikke går overens med andre katter, og likevel har du tenkt å ha henne sammen med to andre?

Sette kull på henne? For det første er hun kastrert, for det andre, finnes det ikke NOK blandingskatter her i verden allerede? Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TaraTarantell
Bare sånn i forbifarten: Fint at du tar til deg flere enn én katt når de må holdes inne. Da får de selskap i hverandre.

Men det er ikke å anbefale å ha flere enn tre katter, ser du vurderer å skaffe deg en rasekatt senere. Uansett så mener jeg å huske at alle kattene hos Dyrebeskyttelsen er sterilisert, så de får du ikke paret en eventuell rasekatt med uansett.

Angående det jeg sa om utseendet, var det rettet mot at du syntes bengalen var så stygg og at du derfor ikke kunne tenke deg den, ikke kritikk for hvilke du hadde sett deg ut hos DB.

ja sånn å forstå ja!!

ja det er fint at det får omgått hverandre. jeg har selv en amstaff fra før av på 2 og 1/2 år. Den har også eget rom. :babygutt:

Jeg er litt besymra om dem kan komme i realt trøbbel da.

nei jeg vet ikke jeg.

kan hente dem om en uke hvis jeg vil.

trenger litt veiledning først bare. dette er jo ikke bare bare. har til og med en tarantell. :sol: hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
:ler:

Synes det var litt artig at du skrev dette, for jeg har litt av det samme inntrykket generelt i den bransjen (ikke bare katteoppdrett)

Du beskrev det på en så komisk måte synes jeg! :legrine:

Ja. det erveldig sånn. skikkelig tragi-komisk at de gjør som de gjør. hoho :slåss: :slåss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
Fant ikke noen link i innlegget ditt så jeg googlet litt.

For det første er de kastrert, for det andre kan ikke Sabina være sammen med andre katter, for det tredje heter den ene Koselill, ikke KoseUll. Har du lest hva det står om dem i det hele tatt, og ikke bare sett på bildene?

Jeg leste at to er huskatter at Sabina er en kosete katt. Da skrev jeg feil navn da, sorry.Koselill trodde jeg hadde det i hodet. sånn kan det gå inni mellom. da har jeg gått glipp av at Sabina ikke kan være med andre. kanskje jeg bare tar hun og hunkatten. det må da gå. hvorfor kan hun liksom ikke være med andre a?

jaja hmm. nei. jeg får høre med dem.

ja jeg har lest. hannkatten er kastrert og det er jo kjempe bra. hvis jeg ville ønsket avl på sabine ville jeg parret henne med en rasekatt og laget en "ny" rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
Lurer på om du egentlig har fått med deg hva som står om dem? Det står jo at Sabina ikke går overens med andre katter, og likevel har du tenkt å ha henne sammen med to andre?

Sette kull på henne? For det første er hun kastrert, for det andre, finnes det ikke NOK blandingskatter her i verden allerede? Hjelpes!

UNNKSYLD MEG. er det galt at det er blandingskatter her i verden?

jeg kan da avle henne så mye jeg vil om jeg ønsker å kjøpe katta!!!

herregud for no spjåk!

jeg vil avle hu med kanskje en main coon eller noe. det ville blitt nydelig. en i mørke farger.

ja jeg leste feil. men det kan egentlig hende at jeg da bare tar hu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette er Sabina. Hun er en ung katt,tam og kjælen. Hun har litt spesielle koselyder inninmellom, men hun er ikke sint,overhodet ikke! Sabina liker ikke andre katter,og må få være alenekatt. Hun må derfor være isolert på et rom i forsterhjemmet hun er i nå, der er det flere katter. Kan du gi Sabina det livet hun fortjener? Hun er selvfølgelig kastrert".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh my god. Vent til du blir litt mer voksen i toppen før du anskaffer deg katt. Jeg tviler forresten på at dyrebeskyttelsen vil la deg overta en katt som Sabina tydeligvis er.

Er dette kødd, eller er du for real? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
:legrine::legrine::legrine:

Herregud, er det mulig!!

Sikker på at du egner det som katteeier i det hele tatt, tara?

:overrasket:

JA MEN JEG HAR SNAKKET MED DEM, OG HUN ER IKKE DET VISST NOK! Derfor. Jeg er ikke helt blåst heller!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
Oh my god. Vent til du blir litt mer voksen i toppen før du anskaffer deg katt. Jeg tviler forresten på at dyrebeskyttelsen vil la deg overta en katt som Sabina tydeligvis er.

Er dette kødd, eller er du for real? :forvirret:

er dette kødd eller, er dette kødd eller. uffff.

ja vel, la oss si at alt er kødd. hei jeg skal skaffe meg katt. KØDDA! :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

er dette kødd eller, er dette kødd eller. uffff.

ja vel, la oss si at alt er kødd. hei jeg skal skaffe meg katt. KØDDA! :roll::ler:

"da har jeg gått glipp av at Sabina ikke kan være med andre. kanskje jeg bare tar hun og hunkatten. det må da gå. hvorfor kan hun liksom ikke være med andre a?"

Det var vel mer det du har skrevet generelt i tråden som gjør at jeg begynner å lure på om du er helt... egnet, ikke det at du vil ha katt. ;)

Men igjen så tror jeg dyrebeskyttelsen er flinke til å finne gode hjem til kattene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...