Gå til innhold

Avlivning av katt hos vetrinær


Gjest Noia

Anbefalte innlegg

Hei, skal avlive katten min i dag og titter litt på ulike hjemmesider ang. avlivning. Ser at de tilbyr urner? Hva går dette ut på? Må man kjøpe urne? Er dette vanlig? Er det noe alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, skal avlive katten min i dag og titter litt på ulike hjemmesider ang. avlivning. Ser at de tilbyr urner? Hva går dette ut på? Må man kjøpe urne? Er dette vanlig? Er det noe alternativ?

Det er helt frivillig, men hvis du gjerne vil ha et gravsted for katten din kan du bestille kremasjon og velge urne. Hvis du ikke gjør noen spesielle avtaler vil veterinæren ta seg av den døde kroppen.

Hvor vanlig det er å velge kremasjon det vet jeg ikke, men mange veterinærer har ihvertfall fått dette tilbudet etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi avlivet katt hos veterinær for ikke så lenge siden, betalte en tusenlapp +/- Vi kunne få med oss katten hjem igjen, noe som jo blir gratis. Eller så kunne hun sendes til felles kremering og gravlegging, dette kostet ca en tusenlapp, eller så kunne hun kremeres seperat, dette husker jeg ikke prisen på, men det var noe mer.

Vi hadde ikke tenkt igjennom slike ting på forhånd i det hele tatt, så jeg og samboeren min måtte ta en timeout der og da for å diskutere det med hverandre. Så anbefaler at du tenker igjennom dette før du drar dit, siden det er så mye annet som farer gjennom hodet ens når en står der. Hvis du vil vite nøyaktige priser kan du spørre om det når du bestiller timen.

Vi vurderte alle alternativene, men endte opp med å ta henne med hjem, og begrave henne i skogen her vi bor. Ingen av oss er spesielt opptatt av som skjer med kroppen etter at man dør, men samtidig elsket jo Pus å være ute i skogen, så da var det en fin tanke at hun får være der for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En pris på avlivning pleier da alltid å inneholde prisen for felleskremering. Ikke hørt om noen klinikker som gjør noe annet.

Om man vil ha urne, så er saken en annen. Da må dyret sendes til krematoriet separat, du får asken i en urne når den blir sendt tilbake igjen - og dette koster jo litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke tenke på penger i sånne sitvasjoner jeg,knekkes helt.

Men det er jo fint du lurer,du forbreder deg jo på denne måten.

To av mine hunder ble lagt på urne,nedbrytbare urner de skal nemlig være med med :klemmer:.

Jo dette er dyrt men dette var riktig for meg :yvonne:

De 3 hundene jeg har nå skal også i urne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veterinær

Hos oss koster det 400 å avlive katten, felleskremering koster 350 i tillegg. Separatkremering koster mer, avhengig av hvilken urne man velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt 1000 her. Det var med felleskremering.

Innlegget er endret som ledd i rydding.

Phaedra,mod

Endret av Phaedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...