Gå til innhold

Lår som gnisser


Saltsild

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter jeg ble gravid og spesielt nå som det er så varmt sliter jeg med lår som gnisser inntil hverandre. Finnes det en løsning på dette? Det gjør sabla vondt å få gnagesår mellom lårene. Enten om det er en type shorts jeg må bruke under kjoler eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett noen som smører talkum på innsiden av lårene :) Har ikke prøvd selv, men er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Bruker mye skjørt, så somrene har vært utfordrende mange ganger! 

 

Jeg har brukt (billige) strømpebukser, og klippet dem av over kneet. 

Ser de selger "sykkelshorts" også, men disse er jo ofte ganske tjukke, og det kan bli litt varmt under skjørt.

 

Jeg har slitt mye med gnissing mellom lårene, og syntes dette med avklippede strømpebukser hjalp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt avklippede tightser (sykkelshorts). Men søsteren min introduserte meg nylig for noe som heter Monistat chafing relief. Det er en slags puddergel som man smører mellom bena f.eks. Gjør det glatt og fint, og nå klarer jeg faktisk å gå uten sånne tightsshortser under kjoler :) Du får kjøpt den på ebay feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips dere! Da har jeg kjøpt noen leggings som jeg kan klippe og noen strømpebukser (de var billige så!), så ser jeg hva som funker best. 
Skal også sjekke opp talkum og Monistat Chafing Relief! :)

 

Hei!

 

Bruker mye skjørt, så somrene har vært utfordrende mange ganger! 

 

Jeg har brukt (billige) strømpebukser, og klippet dem av over kneet. 

Ser de selger "sykkelshorts" også, men disse er jo ofte ganske tjukke, og det kan bli litt varmt under skjørt.

 

Jeg har slitt mye med gnissing mellom lårene, og syntes dette med avklippede strømpebukser hjalp. 

Jaa, jeg elsker å bruke skjørt og kjole men nå er det jo helt umulig uten å få den eksemen mellom beina. Det gjør så vondt også! 

Endret av Saltsild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjerringråd er å bruke deodorant på innsiden av lårene. Det stopper svetting, og gjør at lårene gnisser mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deo, av typen stift som skrus opp og smøres på områdene som gnisser mot hverande, er det enkleste og billigste alternativet. Ellers syns jeg bandelettes som linket til over fungerer bra.

Anonymous poster hash: 0b940...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke deo har funket så bra, men det er mulig jeg bruker helt feil type deodorant igjen. Får prøve samboer sin igjen. 

 

Må bare takke for mange gode tips!  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve disse eller disse.

 

Jeg bruker de første der, fra Cubus. Nytt liv!

Anonymous poster hash: 79c3e...afa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deo, av typen stift som skrus opp og smøres på områdene som gnisser mot hverande, er det enkleste og billigste alternativet. Ellers syns jeg bandelettes som linket til over fungerer bra.

Anonymous poster hash: 0b940...6e4

Ja, stift fungerer bedre enn roll-on.

 

Denne buksa fungerer også bra. Jeg brukte den senest i går, og da gikk jeg en tur på ca. to timer. Selv om buksa er i ull, kjennes den ikke for varm. Stoffet er tynt og mykt, og i tillegg blir det ikke klamt fordi ull puster og trekker til seg fuktighet. Pass bare på at du ikke kjøper for stor størrelse. Da kan du risikere at buksebeina glir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke deo har funket så bra, men det er mulig jeg bruker helt feil type deodorant igjen. Får prøve samboer sin igjen. 

 

Må bare takke for mange gode tips!  :blomst:

Jeg bruker denne https://www.google.no/?gws_rd=ssl#q=sterilan+aloe+vera+fresh+stick

Roll on blir for vått, og du får ikke den tynne hinnen som beskytter mot gnissingen.

Anonymous poster hash: 0b940...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid sånne "sykkelshortser" med blonde nederst som selges på for eksempel gina tricot under skjørt og kjoler om sommeren. Synes ikke det blir for varmt og så gjør det ikke så mye om skjørtet skulle blåse opp heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes ikke deo har funket så bra, men det er mulig jeg bruker helt feil type deodorant igjen. Får prøve samboer sin igjen. 

 

Må bare takke for mange gode tips!  :blomst:

 

Kjøpt Biotherm sin deodorant stick og smør godt på hver side på innsidene av lårene :) Ha den med deg i veska og påfør mer om nødvendig. Jeg er kjempetjukk og dette har reddet meg. Men er ikke alle deodoranter som er like bra.

 

219588.jpg

Anonymous poster hash: 74b59...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en shapingshorts fra Change, den er ganske tynn i stoffet (ikke sånn glatt stoff som man blir svett bare av å se på), holder inn magen og hindrer gnissing. Livredder for min del i sommer! Jeg kjøpte hudfarget, for noen av sommerkjolene mine er litt tynne i stoffet så i enkelt typer lys hadde en sort shorts syntes. Den hudfargede synes ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere! :) Da kjøper jeg meg deodorant også. Nå må jeg jo bare unngå å få gnagesår mellom beina :P

 

Jeg tror ikke shapingshorts er helt lurt for meg nå, men det er absolutt et godt tips! Skal ta det med videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heg la ikke merke til at du var gravid, heh. Du har nok helt rett i at shapingshorts ikke er ideelt for deg nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Jeg har kjøpt lårkort tights med blondekant hos hm nå nylig. Jeg synes ikke det blir for varmt med slike under kjolen. Så er det jo genialt med en slik om vinden skulle blåse kjolen opp :)

Jeg har prøvd deo og babypudder tidligere men synes ikke det hjalp i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...