Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Gjest Timber

Ting som irriterer meg: folk som greier å si neger i 2014.. *himle med øynene*

Anonymous poster hash: a48bd...bdb

Tja. Siden omtrent samtlige av de jeg kjenner som er av afrikansk opprinnelse omtaler mørkhudete (og seg selv) som neger, så har jeg aldri sett problemet med det. Men så er jeg ikke så politisk korrekt av meg, at jeg må få omskrevet Pippi Langstrømpe heller for å lese til barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er tåpelig med alle de som ligger i undertøyet med en gang etter at de har hatt sex. Folk flest kler ikke på seg med en gang etterpå. Man skulle nesten tro amerikanere har sex med bh og trusa på. Drop heller å vise de i senga eller vis de fra en vinkel hvor man ikke ser de kritiske delene!

Det er en film som heter "Act naturally" som viser det siste. Den handler om to søstre som arvet en naturistcampingplass og filmen er full av nakne mennesker ... men du ser ikke en eneste tiss eller en eneste (dame) pupp. Filmen er ikke noen stor klassiker men hvordan de har klart å vise så mye nakenhet uten å vise noen ting er litt imponerende.



Anonymous poster hash: 6aa60...ca8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

"I think" oversettes til "jeg tenker". Det betyr ikke det. Det har gått så langt at det begynner å bli brukt i det norske språk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg synes det er tåpelig med alle de som ligger i undertøyet med en gang etter at de har hatt sex. Folk flest kler ikke på seg med en gang etterpå. Man skulle nesten tro amerikanere har sex med bh og trusa på. Drop heller å vise de i senga eller vis de fra en vinkel hvor man ikke ser de kritiske delene!

Det er en film som heter "Act naturally" som viser det siste. Den handler om to søstre som arvet en naturistcampingplass og filmen er full av nakne mennesker ... men du ser ikke en eneste tiss eller en eneste (dame) pupp. Filmen er ikke noen stor klassiker men hvordan de har klart å vise så mye nakenhet uten å vise noen ting er litt imponerende.

Anonymous poster hash: 6aa60...ca8

Det som irriterer meg mest med disse etter sex scenene er at mennene alltig har t skjorte og bokser. Nesten så og si fullt påkledd etterpå. Og så hvis de er spontane og har sex typ på gulvet. Så våkner de alltid med et teppe over seg, selv om det ikke var noe teppe der før.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg lagt merke til at folk begynner en samtale et sted, f.eks. men de sitter i bilen fra et drapssted, så sier de en setning som er naturlig påfølgende, men da går de f.eks. inn på politistasjonen, ganske langt unna drapsstedet. Har de sittet i bilen og holdt inne med en setning i mange kilometer?????

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det er mye! Skjønner at mange av punktene er nødvendige dramaturgisk sett, men duverden så irriterende likevel :P

- Når vi bare hører den ene delen av en telefonsamtale er det fascinerende hvor fort den i andre enden er i stand til å snakke og samtidig gjøre seg forstått! Lange beskjeder overleveres gjerne på ett-to sekunder.

- Det er tydeligvis mulig å pause/spole tilbake direktesendte nyheter i TV-verdenen. Person A ser noe på nyhetene, løper til et annet rom og henter person B og begge rekker fint å komme seg til TV-en akkurat idet nyhetsinnslaget starter.

- Folk i TV-serier har tilsynelatende ubegrensede midler til klær. Med mindre det er karakteristiske plagg som er viktige for karakteren eller historien, har de sjelden på seg det samme antrekket/plagget i mer enn en episode. Dette gjelder også studenter og folk med dårlig råd.

- Hvordan i himmelens navn har Penny i The Big Bang Theory råd til leiligheten hun bor i?

- Folk møtes tydeligvis aldri i gangen utenfor en leilighet, selv om det bare er en vei ut av bygget. Det kan ta ytterst få sekunder mellom person A forlater leiligheten og person B kommer inn, og de har ikke møtt hverandre på veien. ('I just dropped by to see XX, is she here?' 'No, you just missed her')

- Når man kjører rett frem på en strak vei er det viktig å bevege mye på rattet likevel, bare i tilfelle publikum ikke har fått med seg at man kjører bil.

- Storylinefeil. Angel kunne ikke gi Buffy hjerte/lunge-redning i sesong 1 fordi vampyrer ikke har pust. Derimot klarer Spike fint å puste og pese hardt for å late som om han er anpusten i sesong 4. (Også spesielt at han må gjøre et nummer utav å liksom være anpusten, når vampyrer ikke puster, og de han skulle overbevise var the Scoobies som naturligvis vet at han er vampyr) Videre valgte The First&co å torturere Spike i sesong 7 ved å holde hodet hans under vann. Kan ikke skjønne at det skulle være videre effektivt? :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kjører bil, må man for all del ikke følge med på veien. Man må se mest mulig på sidemannen, eller helst den som sitter i baksetet!

Når man sier noe morsomt må de andre i rommet vente til latterboksen er ferdig før de sier noe.

Alle menn er til enhver tid betatt av den vakre kvinnelige hovedpersonen. Hun blir aldri avvist.

Anonymous poster hash: a48bd...bdb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Mermaid:

Det går fint an å pause nyhetssendinger ja.

Hørt om Tivo, pvr-dekoder osv? Det er jo noe nesten alle har i dag

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Og man skal snakke sammen om noe viktig er det nødvendig å gjøre det før man setter seg i bilen. Man kan jo ikke snakke sammen i løpet av (den gjerne lange) bilturen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen tar en beroligende pille, kaster de den innpå uten vann og kjenner virkningen etter ett sekund.

Anonymous poster hash: 2864c...47e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuespilleren i begynnelsen var faktisk norsk. Det var litt skriverier i avisene på den tiden.

Den ene, ja? Den andre hørtes jo virkelig ikke ut som han/hun (husker ikke) var norsk eller noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene, ja? Den andre hørtes jo virkelig ikke ut som han/hun (husker ikke) var norsk eller noe lignende?

Jeg så den episoden etter å ha lest om den her... Mannen var norsk, men dama hørtes ikke norsk ut overhodet. "Amm-rrrrih-kan?" "Han var amerikansk, ja." :laugh:

Synes egentlig alt som var "norsk" i den episoden var ganske tett. Og at ingen av dem hadde snøring på hva black metal er? Eller heavy metal, death metal...? Jaaada, de er vel fancy, voksne amerikanere, men selv bestemora mi vet at metal er bråkemusikk, og hun bor på en tilnærmet øde øy.

Anonymous poster hash: 699bf...a07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mermaid:

Det går fint an å pause nyhetssendinger ja.

Hørt om Tivo, pvr-dekoder osv? Det er jo noe nesten alle har i dag

Javisst har jeg hørt om det, men det fenomenet jeg snakker om gjerne skjedde i serier/filmer lenge før disse dekoderne kom, jeg mente det ikke bokstavelig ;) Det jeg mener er at nyhetsinnslaget som er viktig for karakterene alltid starter fra begynnelsen først når alle har kommet seg til TV-en, selv om de har blitt hentet/varslet av noen som allerede har sett (begynnelsen av) innslaget og dermed vet at dette er viktig for de andre karakterene. I den virkelig verden ville man da kommet til midt inn i innslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg litt når en person f.eks har håret i hestehale med en hårspenne bak i ett klipp, men i neste klipp har hun det ikke og neste klipp der igjen er hårspennen der.

Sikkert mer også som jeg ikke kommer på nå :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst har jeg hørt om det, men det fenomenet jeg snakker om gjerne skjedde i serier/filmer lenge før disse dekoderne kom, jeg mente det ikke bokstavelig ;) Det jeg mener er at nyhetsinnslaget som er viktig for karakterene alltid starter fra begynnelsen først når alle har kommet seg til TV-en, selv om de har blitt hentet/varslet av noen som allerede har sett (begynnelsen av) innslaget og dermed vet at dette er viktig for de andre karakterene. I den virkelig verden ville man da kommet til midt inn i innslaget.

Også i Amerika har de vel teasere i begynnelsen av nyhetssendingen der de snakker om hva som skal komme? Men å komme akkurat på riktig tidspunkt er merkelig nok, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mary Quant

Det som irriterer meg mest er at det ser så sykt godt ut når de røyker på film :smoke:

Kuttet røyken for 15 år siden - allikevel så får jeg lyst på røyk når jeg ser de røyker på film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen tar en beroligende pille, kaster de den innpå uten vann og kjenner virkningen etter ett sekund.

Anonymous poster hash: 2864c...47e

Samme med alkohol. "Oh, I need a drink! Sluurp." Deretter et langt, lettet sukk og roen er gjenopprettet med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også i Amerika har de vel teasere i begynnelsen av nyhetssendingen der de snakker om hva som skal komme? Men å komme akkurat på riktig tidspunkt er merkelig nok, ja.

Er det jeg tenker også for å irritere meg litt mindre når det skjer (jeg er normalt sett en veldig rolig og avbalansert person altså, men når vi likevel er inne på tema ;) ) - men det er merkelig hvor perfekt koreografert det alltid er :P Særlig når nyhetssendingen er av typen 'Breaking news! We interrupt our regular broadcast to bring you this story' :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...