Gå til innhold

Hvorfor ødelegges kylling med grillkrydder?


halo

Anbefalte innlegg

Skal man ha krydder er det mye bedre å lage sin egen krydderblanding/rub. Da slipper man så mye salt og andre smaksforsterkere som ikke gjør kylling noen tjeneste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo litt an på hva man definerer som "dårlig kylling" også, da.

Etter mine begreper er all kylling fra Prior, dvs masseprodusertkylling fra konvensjonelt landbruk, å betrakte som dårlig, dvs hasteoppdrettet på kraftfôr under dårlige kår - med smak deretter.

Anonymous poster hash: 9b3bb...321

Dette er jeg helt enig i, men det er da mye dårlig kylling der ute... :)

Foretrekker selv også litt dyrere kylling tilberedt med egen utvalgte kryddere.

Anonymous poster hash: 9e05e...c8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg helt enig i, men det er da mye dårlig kylling der ute... :)

Foretrekker selv også litt dyrere kylling tilberedt med egen utvalgte kryddere.

Anonymous poster hash: 9e05e...c8b

Det er nettopp det det er, ja! Og det kan ikke gjentas for ofte. :)

Anonymous poster hash: 9b3bb...321

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer var og imot grillkrydder og hadde ikke kjøpt det på flere år. Men så lagde jeg noe med grillkrydder og han elsket det ;) Bruker ikke grillkrydder alene.

Anonymous poster hash: 8df51...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå liker ikke jeg kyllingskinn, så de få ganger jeg spiser grillet kylling så tar jeg av skinnet og grillkrydderet blir borte, men sånn i utgangspunktet så synes jeg det grillkrydderet er godt. :P

Det varierer fra ferskvare til ferskvare om kyllingene kommer ferdig krydret eller ikke. Da jeg jobbet på Ica Nær, så kom de uten krydder, og vi laget en egen krydderblanding med olje og diverse krydder som vi hadde på (veldig lik den hvor kyllingen kommer ferdig krydret). På ferskvaren på Eurpspar derimot fikk vi kyllingen ferdig-krydret. :) Det var såå mye mer lettvint. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker grillkrydret butikk-kylling! Skal huske på å nevne det neste gang noen kaller meg for snobb i matveien :P

Jeg også! Nå fikk jeg lyst på kyllingvinger med pomfri (som også er krydret med bl.krydder) og salat :wow::wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rossin

Nå liker ikke jeg kyllingskinn, så de få ganger jeg spiser grillet kylling så tar jeg av skinnet og grillkrydderet blir borte, men sånn i utgangspunktet så synes jeg det grillkrydderet er godt. :P

Det varierer fra ferskvare til ferskvare om kyllingene kommer ferdig krydret eller ikke. Da jeg jobbet på Ica Nær, så kom de uten krydder, og vi laget en egen krydderblanding med olje og diverse krydder som vi hadde på (veldig lik den hvor kyllingen kommer ferdig krydret). På ferskvaren på Eurpspar derimot fikk vi kyllingen ferdig-krydret. :) Det var såå mye mer lettvint. :P

Grillkrydderet blir ikke borte bare fordi du tar av skinnet. Noe av det, ja, men saltet trekker krydderet med seg inn i kjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillkrydderet blir ikke borte bare fordi du tar av skinnet. Noe av det, ja, men saltet trekker krydderet med seg inn i kjøttet.

Joda, men det er ikke mye til grillkryddersmak igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...