Gå til innhold

Hvorfor ødelegges kylling med grillkrydder?


halo

Anbefalte innlegg

Tenker da på burikkgrillet kylling, hvorfor brukes et så dårlig krydder på et produkt som kan blir så veldig mye beste med andre krydder?

Hvis jeg lager selv, bruker jeg type franske urter etc og det blir jo noe helt annet!

Det hadde vært utrolig flott om noen butikker kunne tatt steget bort fra grillkrydder!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker da på burikkgrillet kylling, hvorfor brukes et så dårlig krydder på et produkt som kan blir så veldig mye beste med andre krydder?

Hvis jeg lager selv, bruker jeg type franske urter etc og det blir jo noe helt annet!

Det hadde vært utrolig flott om noen butikker kunne tatt steget bort fra grillkrydder!

Kan det være fordi mange mener grillet kylling med grillkrydder er fantastisk godt?

Anonymous poster hash: 1b7a4...a6c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å kjøpe frossen kylling uten krydder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ber om en rå i varmdisken så får jeg til slutt en rå...( *men da MÅ du steke den selv da..) med grillkrydder,men det bare gnir jeg av med kjøkkenpapir hjemme og krydrer etter smak.



Anonymous poster hash: c6eb3...df5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ber om en rå i varmdisken så får jeg til slutt en rå...( *men da MÅ du steke den selv da..) med grillkrydder,men det bare gnir jeg av med kjøkkenpapir hjemme og krydrer etter smak.

Anonymous poster hash: c6eb3...df5

Hvorfor ikke bare kjøpe en ukrydret?

Anonymous poster hash: d46d3...2d2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ber om en rå i varmdisken så får jeg til slutt en rå...( *men da MÅ du steke den selv da..) med grillkrydder,men det bare gnir jeg av med kjøkkenpapir hjemme og krydrer etter smak.

Anonymous poster hash: c6eb3...df5

Hvorfor ikke bare gå i frysedisken og finne en frossen, rå, ukrydret kylling? Skjønner ikke helt poenget her jeg?

Anonymous poster hash: 37895...5ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De selger da ferske stangekyllinger f.eks ...hva er problemet ? Det er da to forskjellige produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

De selger da ferske stangekyllinger f.eks ...hva er problemet ? Det er da to forskjellige produkter.

Problemet er jo åpenbart at vedkommende ønsker å kjøpe en enklere krydra ferdiggrilla kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste som er ferdigkrydret eller ferdigstekt/kokt av mat på butikken er crap. Boikott alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er godt!



Anonymous poster hash: 25970...054
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majoriteten foretrekker vel grillkrydder da. Og forøvrig så syns jeg at grillkrydder et krydder som passer bedre til produkter som skal ligge innpakka i plast i butikkhylla noen dager. Jeg elsker urter, men syns at de fleste urtemarinerte kjøtt- og fiskebitene man finner på butikken smaker ganske dårlig. Jeg vet ikke om dette bare er meg, men jeg unngår å kjøpe noe som er ferdig marinert med urter. Det smaker rett og slett ikke ferskt nok.

Forøvrig er det jo ingen problem å bare gå til innkjøp av en ukrydra kylling. Det finnes både i ferskvaredisken og i frysedisken. Alt fra vanlig filet, helkylling til kyllingklubber, vinger, etc. Bør virkelig ikke være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Hvorfor ikke bare gå i frysedisken og finne en frossen, rå, ukrydret kylling? Skjønner ikke helt poenget her jeg?

Anonymous poster hash: 37895...5ef

Eller i kjøledisken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker da på burikkgrillet kylling, hvorfor brukes et så dårlig krydder på et produkt som kan blir så veldig mye beste med andre krydder?

Hvis jeg lager selv, bruker jeg type franske urter etc og det blir jo noe helt annet!

Det hadde vært utrolig flott om noen butikker kunne tatt steget bort fra grillkrydder!

De bruker grillkrydder fordi det kamuflerer at de bruker det billigste og kjipeste av kyllinger som smaker høgg i utgangspunktet? Og å bruke urtekrydder som bare blir brent i ovnen ihvertfall ikke tilfører noe til smaken. Dessuten kommer kyllingene som regel ferdigkrydret fra leverandøren, så butikkene krydrer ikke selv og derfor får man heller ikke kjøpt en rå kylling uten krydder i ferskvaredisken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De bruker grillkrydder fordi det kamuflerer at de bruker det billigste og kjipeste av kyllinger som smaker høgg i utgangspunktet? Og å bruke urtekrydder som bare blir brent i ovnen ihvertfall ikke tilfører noe til smaken. Dessuten kommer kyllingene som regel ferdigkrydret fra leverandøren, så butikkene krydrer ikke selv og derfor får man heller ikke kjøpt en rå kylling uten krydder i ferskvaredisken.

Må bare si at det ikke stemmer at dårlige kyllinger blir brukt til grillkylling. Jobbet en sommer inne på grillkyllingavdelingen på et Prior slakteri og det var vekt som bestemte hvorvidt det ble grillkylling eller annen kylling (typisk 850g kyllingene...) Dårlig evt skadd kylling ble heller skjært opp til type kyllingvinger, farse, kyllingkebab osv...

Har også jobbet i ferskvare hvor de krydret kyllingen selv da det ikke var nok grillkrydder på den som kom fra Prior, så tror nok det finnes steder hvor man får tak i ukrydra fra ferskvaredisken.

Selv tror jeg grillkrydderet henger igjen fra da grillkylling var på topp, nemlig 80 - 90 tallet...

Anonymous poster hash: 9e05e...c8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at det ikke stemmer at dårlige kyllinger blir brukt til grillkylling. Jobbet en sommer inne på grillkyllingavdelingen på et Prior slakteri og det var vekt som bestemte hvorvidt det ble grillkylling eller annen kylling (typisk 850g kyllingene...) Dårlig evt skadd kylling ble heller skjært opp til type kyllingvinger, farse, kyllingkebab osv...

Har også jobbet i ferskvare hvor de krydret kyllingen selv da det ikke var nok grillkrydder på den som kom fra Prior, så tror nok det finnes steder hvor man får tak i ukrydra fra ferskvaredisken.

Selv tror jeg grillkrydderet henger igjen fra da grillkylling var på topp, nemlig 80 - 90 tallet...

Anonymous poster hash: 9e05e...c8b

Det kommer jo litt an på hva man definerer som "dårlig kylling" også, da.

Etter mine begreper er all kylling fra Prior, dvs masseprodusertkylling fra konvensjonelt landbruk, å betrakte som dårlig, dvs hasteoppdrettet på kraftfôr under dårlige kår - med smak deretter.

Anonymous poster hash: 9b3bb...321

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker grillkrydret butikk-kylling! Skal huske på å nevne det neste gang noen kaller meg for snobb i matveien :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg hater grillkrydder, Piffi og alt annet dritt. Kjøper Stangekylling elle økologisk kylling fra Holte gård.

Gnir den inn med sitron, pepper og smør. Og stapper rosmarin i buken. Eller lager deilig indisk kylling!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

Jeg hater grillkrydder, Piffi og alt annet dritt. Kjøper Stangekylling elle økologisk kylling fra Holte gård.

Gnir den inn med sitron, pepper og smør. Og stapper rosmarin i buken. Eller lager deilig indisk kylling!

Enig med deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater grillkrydder, Piffi og alt annet dritt. Kjøper Stangekylling elle økologisk kylling fra Holte gård.

Gnir den inn med sitron, pepper og smør. Og stapper rosmarin i buken. Eller lager deilig indisk kylling!

Godt at det er flere enn meg som også gjør dette ;) Grillkrydder smaker herk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...