Gå til innhold

Er det noen som IKKE klarer å spise en 200gram sjokolade?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er overrasket over hvor få som faktisk klarer å spise 200 gram sjokolade (ikke at det er noe negativt med det). Jeg kunne selv ha spist ei hel plate på relativt kort tid (er verken overvektig eller spesielt tynn) og har gjort det flere ganger strødd utover flere måneder.

Anonymous poster hash: 00ade...e49

Det er vel ikke spesielt rart at folk har forskjellig smak?

Jeg blir kvalm hvis jeg spiser for mye sjokolade, synes også det meste av sjokoladen er for søt. Mannen min derimot spiser gjerne større mengder av gangen.

Jeg er veldig glad i en del sjokolade, men den bør helst være fyllt med noe, evt kan det være en luftig stratos :)

Er forresten veldig glad i nesten all type lakris og smågodt. Smågodtet jeg kjøper som lørdagsgodt til ungene har en lei tendens til å krympe til et minimum når lørdagen nærmer seg hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle gjerne hatt en plate nå ja :sjarmor::sjokolade:

Eg også. Og i hvert fall etter å ha vært i Sverige i 2 veker.De har så mange flere og bedre smaker enn vi har her.

Anonymous poster hash: e70ad...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne det før. Da kunne jeg enkelt nyyyyte to plater, uten problem. Men så skjedde det noe i 18-19års alderen, og jeg eier ikke sukkersug lengre. Blir uggen etter en sjokoladebit. Elsker alt som er salt da! (Men for mye salt er jo ikke bra i det hele tatt, så det er DER jeg synder nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en hel plate er ikke noe problem. kan lett spise det i stedet for lunsj jeg. eller middag. og kveldsmat.

sukker burde ha vært forbudt, det er sinnsykt avhengighetsskapende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hadde jeg klart det uten problem. Da gikk 200g sjokolade, en pose chips og masse brus ned på èn kveld - kanskje to-tre dager på rad også.

Men nå har jeg endret litt livsstil. Ikke snakk om noe "jogger seks dager i uken og spiser en rute mørk sjokolade i måneden"-opplegg. Bare kommet meg mer opp av sofaen, går turer hver dag med hunden, er generelt sett mer på beina og mer aktiv og har mer moderat forhold til sjokolade.

Det har ført til at jeg nå lenger ikke klarer en hel plate. Dvs, jeg kan lett klare det om jeg lar meg falle tilbake til gamle vaner, men så lenge jeg er bevisst på hva jeg gjør så har jeg ikke behov for å spise en hel plate om gangen. Og det føles ganske herlig å slippe det behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjenner alle folk som må kommentere hvor stappmette de blir av en halv rute sjokolade. Legger litt demper på det for resten. Men det minner meg på en gang jeg hadde satt frem en stor skål sjokoladebiter til noen venninner på besøk. Alle var så mette, og skålen ble knapt rørt. Så gikk vi fra stua til et annet rom etter hvert, folk var litt her og der, noen på verandaen. Da jeg kom tilbake på stua var skålen så godt som tom. :wow: Så det er de som blir mette, og de som blir "mette" av sjokolade. I hvert fall mange som blir mye mettere hvis det er andre som ser på. :fnise:



Anonymous poster hash: fb491...76d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte det Før, men ikke nå lenger! Blir fort "full" i magen og Småkvalm. Kjipt, har så lyst på alt :D hehe.

Melkesjokolade er verst da. Stratos kan jeg få i meg mer av. Er vel fyldigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før nada problem men etter jeg ble ca 25 år så blir jeg bare kvalm etter kanskje 7 ruter.

Anonymous poster hash: df25a...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ført til at jeg nå lenger ikke klarer en hel plate. Dvs, jeg kan lett klare det om jeg lar meg falle tilbake til gamle vaner, men så lenge jeg er bevisst på hva jeg gjør så har jeg ikke behov for å spise en hel plate om gangen. Og det føles ganske herlig å slippe det behovet.

Hehe ja, men det var ikke det spørsmålet var :) Spørsmålet var om du KLARER det, ikke om du nødvendigvis bruker å spise en hel plate om gangen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BrienneOfTarth

Vi kjenner alle folk som må kommentere hvor stappmette de blir av en halv rute sjokolade. Legger litt demper på det for resten. Men det minner meg på en gang jeg hadde satt frem en stor skål sjokoladebiter til noen venninner på besøk. Alle var så mette, og skålen ble knapt rørt. Så gikk vi fra stua til et annet rom etter hvert, folk var litt her og der, noen på verandaen. Da jeg kom tilbake på stua var skålen så godt som tom. :wow: Så det er de som blir mette, og de som blir "mette" av sjokolade. I hvert fall mange som blir mye mettere hvis det er andre som ser på. :fnise:

Anonymous poster hash: fb491...76d

Ja, tydeligvis mange som vil virke småspiste.

Det er alltid noen sånne når man er i kaffeselskap. Etter et halvt kakestykke så er det ikke måte på hvor mette de er, og må demonstrere det og få med seg folk slik at de får dårlig samvittighet for å ha koset seg litt.

Det er jo ikke lov det uten den påfølgende dårlige samvittigheten :P

Endret av BrienneOfTarth
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Jeg klarer ikke å spise en hel 200g sjokoladeplate, men klarer fint å spise en pose chips alene. Jeg er ikke så glad i de store platene, mer glad i de små ;) Troika er favoritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe problem for noen år tilbake. Nå blir jeg derimot fortere kvalm og får ising i tennene av alt sukkeret. Syns derfor ikke sjokolade smaker like godt lengre. Men noen ganger spiser jeg det, selvsagt. Kinder Bueno liker jeg fortsatt ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merkelig at noen syns det er vanskelig! Jeg kunne klart flere om jeg gikk inn for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem! Kan fint trykke i meg 1-2plater. Jeg tåler det absolutt ikke pga melk, men av og til klarer jeg ikke å stå i mot. Det er jo så godt!

Anonymous poster hash: 4dd15...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Merkelig at noen syns det er vanskelig! Jeg kunne klart flere om jeg gikk inn for det.

Hvorfor synes du det er merkelig? Tror du ikke at du også ville hatt problemer med å spise så mye av noe du ikke syntes var særlig godt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror veldig mange her inne lyver. Som om noen "kaster opp" etter å ha spist "et par ruter". :rolleyes:

Dere som mener at dere hadde klart det, dersom dere hadde en pistol rettet mot dere - oppsøk hjelp!

Jeg spiser lett en hel plate og jeg skammer meg ikke over det heller. :fnise: Den gåturen tar jeg jo uansett, så spiser den med god samvittighet. :biggrin:

Å forbrenne kaloriene fra en 200 grams sjokolade krever mer enn en gåtur, med mindre turen er veldig lang selvsagt.

Anonymous poster hash: 6d061...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...