Gå til innhold

Noen som vil hjelpe til med mitt bokprosjekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! :-)

Jeg har et bokprosjekt på gang, type roman.
Og har skrevet så og si hele boken, relativt stykkevis og delt foreløpig. Men begynner å få på plass de første kapitlene skikkelig, og føler nå at jeg trenger noen "utenforstående" til å lese det.
Jeg ser gjerne etter noen som har erfaring med slik lesing fra tidligere, og kan gi verdifulle tips og konstruktiv kritikk på oppsett, skrivemåte, osv. Men ingen krav til erfaring heller, ser gjerne at flere leser den med ulik bakgrunn!

Håper noen vil hjelpe en uerfaren, ung hobby"forfatter"!

Har du lyst, har du lov :-)



Anonymous poster hash: df519...a37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare lurer, da jeg også holder på med bok : har du avtale med forlag før boken er ferdig?
Jeg føler lite motivasjon for å skrive 200 sider til om jeg ikke får gitt ut boka liksom... Hvordan går man fram for å få en bokavtale?



Anonymous poster hash: 01f83...0b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer, da jeg også holder på med bok : har du avtale med forlag før boken er ferdig?

Jeg føler lite motivasjon for å skrive 200 sider til om jeg ikke får gitt ut boka liksom... Hvordan går man fram for å få en bokavtale?

Anonymous poster hash: 01f83...0b2

Du vil aldri få solgt en bok du ikke har skrevet. Først må du altså skrive et manus, deretter sender du det inn til et forlag (undersøk hva de ellers utgir for å se om din bok kan passe med forlagspolitikken). Der vil en konsulent lese gjennom det, men selv om manuset skulle falle i smak, er det ikke sikkert forlaget har kapasitet eller vilje til å satse på boka di.

Hvis du ikke har motivasjon til å skrive videre uten å være garantert å få boka utgitt, bør du la være.

Anonymous poster hash: 0c1e7...349

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer, da jeg også holder på med bok : har du avtale med forlag før boken er ferdig?

Jeg føler lite motivasjon for å skrive 200 sider til om jeg ikke får gitt ut boka liksom... Hvordan går man fram for å få en bokavtale?

Anonymous poster hash: 01f83...0b2

Har vært i kontakt med forlag, ja.

De sa at de gjerne kunne få en kort forklaring på historien jeg har tenkt å skrive, og gjerne noen innledende kapitler for å se hvordan jeg skriver osv.

Dette tror jeg derimot hører til fåtallet av forlagenes vanlige praksis.

Normalt må man skrive et ferdig manus for så å sende inn til forlaget, for å i det hele tatt bli vurdert.

Anonymous poster hash: df519...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i kontakt med forlag, ja.

De sa at de gjerne kunne få en kort forklaring på historien jeg har tenkt å skrive, og gjerne noen innledende kapitler for å se hvordan jeg skriver osv.

Dette tror jeg derimot hører til fåtallet av forlagenes vanlige praksis.

Normalt må man skrive et ferdig manus for så å sende inn til forlaget, for å i det hele tatt bli vurdert.

Anonymous poster hash: df519...a37

Høres merkelig ut. Hvilket forlag er dette?

Anonymous poster hash: d6efb...34e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...