Gå til innhold

Hvilken kulturpersonlighet ville du tilbrakt en kveld med? Historisk eller nålevedne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du kunne tilbrakt en kveld med en kulturpersonlighet, eller kjent person, hvem ville det vært og hvorfor? Skulle jeg valgt for tre kvelder, ville jeg valgt Oprah, Cohen og Grytten.

Det fordi:

Oprah har en spesiell uttråling, det er noe ved henne og hun virker som en interessant samtalepartner.

Leonard Cohen fordi han har en unik tilstedeværelse, han er dyp og reflektert, og typen som setter spørsmålstegn heller enn uttropstegn.

Frode Gryten, tja det er noe ved stemmen og måten han forteller småhistorier på.

Fint om du begrunner valget ditt med noen ord, om det er en kulturpersonlighet i streng forstand er ikke så viktig.

Anonymous poster hash: db58f...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og så Richard Feynman. Det er noe ved den smittende entusiasmen hans.

Anonymous poster hash: db58f...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Vincent Van Gogh hadde stilt sterkt. Vanvittig talentfull, hadde likt å kunne fortalt ham om hvor kjent han ble etter han døde.

Ellers måtte det blitt noen som Elvis eller John Lennon, bare for å høre om den sinnsyke kjenisstatusen og hvordan veien dit egentlig var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ursula K LeGuin, er på toppen av listen, fordi hun er en helt fantastisk forfatter som er fremdeles i full vigør til tross for at hun er i 80-årene

Nick Cave, suveren artist og forfatter

Helen Frankenthaler, en av mine yndlings kunstnere

Bill Bryson kunne jeg også tenkt meg å spise middag med, fantastisk morsom forfatter

Anonymous poster hash: 0695b...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helen Mirren. Jeg vil vite hennes hemmelighet med å eldes så vakkert.



Anonymous poster hash: 74ba0...327
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen kulturpersonligheter som jeg kunne tenkt meg å tilbringe en kveld med fordi de er utrolig flotte og tilrekkende, og de har temmelig vide horisonter og har noe å komme med også utover det de vanligvis arbeider med.

Daniel Day-Lewis

Leonhard Cohen

David Bowie

Men jeg hadde vel blitt så starstruck at jeg ikke hadde fått frem et eneste fornuftig ord.



Anonymous poster hash: c5dea...587
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alan Ball

Meryl Streep

Sam Mendes



Anonymous poster hash: 426f6...045
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil Salvador Dali.



Anonymous poster hash: 918f1...45f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen kulturpersonligheter som jeg kunne tenkt meg å tilbringe en kveld med fordi de er utrolig flotte og tilrekkende, og de har temmelig vide horisonter og har noe å komme med også utover det de vanligvis arbeider med.

Daniel Day-Lewis

Leonhard Cohen

David Bowie

Men jeg hadde vel blitt så starstruck at jeg ikke hadde fått frem et eneste fornuftig ord.

Anonymous poster hash: c5dea...587

Hehe ja, jeg skrev Bowie før jeg i stedet byttet ham ut med Nick Cave, fordi jeg kom frem til at jeg ville bli FOR starstruck hvis det var Bowie og det ville bare bli kleint 😄

Anonymous poster hash: 0695b...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ricky Lake. Hennes programmer var udødelige. The queen of trash tv



Anonymous poster hash: 2105d...0e0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Günter Grass, - en av etterkrigstidens største forfattere som døde i dag.

Hvil i fred min litterære venn, du gav oss så mye.

Takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freddie Mercury - og gjerne at han avslutter kvelden med litt sang.

Ellen DeGeneres - hun har opplevd mye på sin reise til å bli blant de støreste innen bransjen.

Stig Larsson - skulle likt å fått vite slutten på historien om Salander.

Harvey Milk - for et pågangsmot hos den mannen.



Anonymous poster hash: bfff1...c14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg å tatt et par glass vin med Ari Behn faktisk. Er ikke spesielt fan av han skal sies, men syntes det er interessant å prate med mennesker som har litt merkelig virkelighetsoppfatning



Anonymous poster hash: 43a1d...064
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Freddie Mercury - og gjerne at han avslutter kvelden med litt sang.

Ellen DeGeneres - hun har opplevd mye på sin reise til å bli blant de støreste innen bransjen.

Stig Larsson - skulle likt å fått vite slutten på historien om Salander.

Harvey Milk - for et pågangsmot hos den mannen.

Anonymous poster hash: bfff1...c14

Veldig enig angående Freddy og Ellen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg å tatt et par glass vin med Ari Behn faktisk. Er ikke spesielt fan av han skal sies, men syntes det er interessant å prate med mennesker som har litt merkelig virkelighetsoppfatning

Anonymous poster hash: 43a1d...064

Åh, hadde vært gøy å snakket med Aune Sand over litt vin og! Han skremmer meg litt, men tror det kunne vært spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...