Gå til innhold

Hvilke bok kan du aldri glemme? har gitt ett varig inntrykk.


Brukernavnetmitt

Anbefalte innlegg

tittellen sier sitt.

Endret av Brukernavnetmitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veronika decides to die.

Kjempefin bok:)

Anonymous poster hash: ae0dd...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det angår også deg, historien om Herman Sachnowitz, norsk jøde som fange i to konsentrasjonsleire. Nydelige formuleringer om en grusom virkelighet, absolutt boka som har satt mest spor hos meg. Kommer aldri til å glemme innhold og budskap, anbefales varmt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ti små negerbarn av Agatha Christie. Artig krimbok basert på en slags regle.

Ringenes Herre av Tolkien. Jeg er, og vil alltid forbli, utrolig fascinert av hans kreativitet! Hobbiten også, forresten!

Bibelen (mye bra med både ordspråk og annet som de fleste er mer elle rmindre kjent med.)

Boka Hvor er hjemme av David C. Pollock. Den definerer nesten livet mitt egentlig.

Vårvinder av Francine Rivers. Tykk bok som jeg leste gjennom på svært få dager. Kjærlighetshistorie. Egentlig hele trilogien hennes også. Den er litt mer historisk, men likevel interessant.

Minnenes melodi av Nicholas Sparks (norsk versjon av A walk to remember). Store forskjeller fra filmen, men fantastisk likevel.

Sønnen av Jo Nesbø. Fascinerende å lese krimbøker som baserer seg på Oslo-miljøet når man har bodd ikke så langt borte fra de områdene som beskrives. Dessuten er det jo utrolig spennend med den boka dog noe urealistisk.

Lista kunne fortsatt. Tror jeg stopper nå. :)



Anonymous poster hash: f32de...ef5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i Ringenes herre og Hobbiten.

Ellers har Solgt, når en far selger sine døttre satt spor i meg.

Anonymous poster hash: 0effb...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødrene Løvehjerte av Astrid Lindgren. Leste den som barn, og igjen som voksen - for barna mine. Elsker den boka!



Anonymous poster hash: a3430...dff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Ajvide Lindqvist - Lille stjerne (han er også forfatter av La den rette komme inn).

William Golding - Lord of the flies.

Richard Adams - Watership Down.

Stephen King - The Dark Tower.

Murakami - 1Q84

Anonymous poster hash: d5285...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ukjente kampen - Historien om Bielski brødrene av Peter Duffy

En litt annen side av andre verdenskrig som ikke er så kjent, setter litt ting i perspektiv og er generelt en veldig spennende bok for de som er interessert i WW2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Extremelu Loud and Incredibly Close av Jonathan Safran Foer



Anonymous poster hash: 979cf...f90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist som faen, Ari Behn



Anonymous poster hash: de642...7e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Harry Potter bøkene. De er en stor del av barndommen min, og nå som voksen leser jeg de gjerne en eller to ganger i året. Jeg husker bestefaren min slite seg gjennom alle de rare navnene når han leste på senga for meg når jeg var liten. Samme med Ringenes Herre! Fikk den lest på senga lenge før jeg hadde klart å lese noe så "tungt".

Ti små negerbarn av Agatha Christie. Hadde den som lydbok når jeg var rundt 14 tror jeg, like spennende hver gang!

Da Vinci koden av Dan Brown. Det var med denne jeg virkelig ble sikker på at interessen min for kunsthistorie var verdt å gå videre med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var liten var jeg veldig glad i narniabøkene til c s lewis, og nå koser jeg meg veldig med å lese dem igjen for avkommet mitt. :)

av en eller annen grunn har "drømmen og hjulet" av jens bjørneboe satt seg fast i meg, selv om jeg ikke kan si akkurat hva det var med den, så er det en tittel som kommer når jeg tenker på hvilke bøker som har gitt varig inntrykk.

og "det svake kjønn" av nini roll anker. det er også en bok jeg ikke blir ferdig med i tankene mine, selv om det er årevis siden jeg leste den.

ellers må jeg ofte tilbake "dikt i samling", av olav h hauge, det er av og til sånn at det er noen ord jeg bare må lese igjen.

og jeg er glad i bøkene til gro dahle. kanskje det er barnebøker, men jeg går ikke lei dem, hun har en fantastisk måte å uttrykke seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engler av nylon, gråter inni meg hver gang jeg tenker på den....den var så vond og sår

Jeg kan se i mørke, dypdykk inni en svært syk manns sinn.

Elskede Poona, den har alt, drap, action, spenning og en hjerteskjærende kjærlighetshistorie

Lucifers evangelium, fantastisk fantasifylt men jeg trodde pittelitt på den. Fantastisk Fantastastisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...