Gå til innhold

Supras spenning!


Supramundane

Anbefalte innlegg

God bedring med krystallsyken, det høres helt forferdelig ut :(

Åååh, jeg håper sånn at det har klaffet for dere :)

Og for Miore også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det var temmelig intenst i helgen :ler: Går ikke på rett linje enda nei, ser rett og slett full ut! Gulvet føles ikke flatt.. Men i helgen måtte samboeren holde meg fast da jeg var på do, så jeg vil si at dette er fragang :ler:

Jeg testet i dag :roll: , ingen skyggestrek.. men det er vel tidlig å si enda.

Hahah huff! :hoho: Men det ER jo morro å tenke tilbake på når du blir bedre! :P

Det er nok for tidlig ja! Jeg fikk svak skyggestrek (som egentlig ikke kunne tolkes som positiv) det jeg trodde var 7 dpo, men det viser seg at jeg var nok nærmere 9-10 dpo! :fnise: Og det jeg trodde var dpo fikk jeg veldig svake, men klart positiv. Men da var jo det litt senere enn 10 dpo det også :ler:

Men skjønner godt at du tester allerede nå, for det er vanskelig å la være. Og for min del syntes jeg det er greit å ha noe å sammenligne med hvis man skulle få en skyggestrek på et tidspunkt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt inn bare ett egg, så min sjanse for femlinger er nok ikke større enn alle andres ;)

Ved IVF så tar man en sprøyte med hcg (graviditetshormonet) for å sette i gang den siste eggmodningen / eggløsningen (hcg "passer inn" i LH-reseptorene, LH er hormonet som vanligvis utløser eggløsningen). Så hvis jeg tester for tidlig, får jeg bare falsk positiv - og det er jo ikke noe vits i å utsette seg for :plystre:

Sprøyten skal sitte i kroppen i ca 10 dager, så i morgen bør jeg være forbi den perioden. Det betyr at jeg SIKKERT kommer til å tjuv-teste i morgen, selv om jeg egentlig har bestemt meg for å vente til helga! :fnise:

I følge klinikken min var dag 7 den dagen egget sannsyligvis kom til å feste seg om man blir gravid, det vil si at det ikke har rukket å starte hcg-produksjonen enda. Dermed er det ikke rart testen din ble negativ :)

Hihi ja, da blir det nok ikke femlinger på deg. Like greit? :fnise: Jeg tror jeg hadde blitt veldig stressa hvis vi plutselig skulle hatt tvillinger, så noe mer må være helt krise :ler:

Falsk positiv er definitivt ingen vits, det har du helt rett i! Hvordan gikk det med tjuvtestingen? Klarte du å vente??

Godt å høre at det fremdeles er håp denne PP for meg.. Jeg har en rar magefølelse på hele greia, men håper så lenge det går an :jepp:

God bedring med krystallsyken, det høres helt forferdelig ut :(

Åååh, jeg håper sånn at det har klaffet for dere :)

Og for Miore også :)

Tusen takk! Jeg føler meg vannvittig mye bedre nå! :danse:

Hahah huff! :hoho: Men det ER jo morro å tenke tilbake på når du blir bedre! :P

Det er nok for tidlig ja! Jeg fikk svak skyggestrek (som egentlig ikke kunne tolkes som positiv) det jeg trodde var 7 dpo, men det viser seg at jeg var nok nærmere 9-10 dpo! :fnise: Og det jeg trodde var dpo fikk jeg veldig svake, men klart positiv. Men da var jo det litt senere enn 10 dpo det også :ler:

Men skjønner godt at du tester allerede nå, for det er vanskelig å la være. Og for min del syntes jeg det er greit å ha noe å sammenligne med hvis man skulle få en skyggestrek på et tidspunkt :Nikke:

Haha ja, nå som jeg føler meg tilnærmet normal så er det jo litt morsomt. Akkurat når jeg hadde panikk var det ikke like gøy. :fnise: Er heldigvis så godt som bra nå!

Jaaaa det er for tidlig! Jeg klarte å la være i morges, og har bestemt meg for å ikke ta noen test før tidligst søndag. Da er jeg etter mine beregninger 10-11 DPO! Utrolig vanskelig å la være! :fnise:

Føler meg som sagt mye mer normal nå.. Svimler ikke like mye, klarer å spise og er generelt i godt humør. Har kommunisert med sjefen, og da jeg skrev i dag at jeg kommer tilbake i morgen fikk jeg beskjed om at de gledet seg til jeg var tilbake. Ganske kjekk melding å få! Så da ble jeg i enda litt bedre humør! :jepp:

I ettermiddag kommer det en kar på befaring av huset her, vi tenker på å bygge ut fordi det er bare 93m2, selv om det er en enebolig. Tomten er planert og klar for bygging, så vi skal undersøke litt. Med barn i hus (forhåpentligvis) blir det behov for meg plass!

Kjøpte meg nettopp inn i huset, så alt går veldig fort her egentlig. Men så lenge det føles rett har jeg bestemt meg for å bare følge magefølelsen.. Vi har det fint, det føles trygt og rett. Merkelig å tenke på at jeg var singel og student ved nyttår, og nå er jeg samboer i vårt felles hus, fast jobb og prøver. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hurtig utvikling, men så lenge det føles rett for dere så er jo det bare bra :jepp:

Godt å høre at du føler deg litt mer normal nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at du har blitt bedre :)

Jeg har også en intensjon om å vente til lørdag-søndag (klarte å unngå i dag, hurra!), det blir en daglig kamp for å stå i mot :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre at du har blitt bedre :) Håper det klaffer for dere denne pp!

Når det føles rett gjør det ingeting at ting går fort! Her flyttet vi nærmest sammen etter en uke, og på under 4mnd hadde vi kjøpt hus sammen :nigo: vi startet prøvingen etter 14 mnd, og forlovet oss etter 18mnd ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok en test i dag og ... :roll: Der var det selvsagt ingenting, så jeg har bestemt meg for at det ikke ble klaff denne mnd. :ler: Får se om TR dukker opp rundt månedsskiftet. Teit denne testingen altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles veeeldig tidlig, supramundane :) Var du ikke bare 10 dpo i går? Ikke gi opp håpet før du får TR! Jeg har lest om massevis av folk som tester negativt til IKM, og til og med flere dager etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles veeeldig tidlig, supramundane :) Var du ikke bare 10 dpo i går? Ikke gi opp håpet før du får TR! Jeg har lest om massevis av folk som tester negativt til IKM, og til og med flere dager etter.

Ja, det har du nok rett i!

Har hatt "fri" fra forum og graviditetstanker.. i alle fall litt.

Var hos fastlegen på fredag, oppfølging til krystallsyken og det der. Snakket med henne om det at vi prøver, og om vekten min. Det var en veldig god prat egentlig, og vi ble enig om at jeg skal komme inn og veie meg jevnlig. Da blir jeg "ansvarliggjort" og hun kan følge meg opp i forhold til blodtrykket og litt sånt. Hun var veldig klar på at jeg burde komme i gang, fordi hvert kilo jeg går ned nå vil være positivt både med tanke på å bli gravid, men også for å ha et best mulig svangerskap. Så nå må jeg virkelig skjerpe meg, rett og slett. Det dumme med den "nye starten" er at vi var på besøk hos venner i går på middag, får besøk i dag, og så skal jeg to dager på hotell ifb med studiesamling.. med tilhørende vennemiddager i byen. Ikke de fire beste dagene å starte slankingen skikkelig... :roll::ler: Men - det er på gang!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det lite. Eller mye, sånn jobbmessig. Var inne på høgskolen på samling, og kjente akutt behov for å være student igjen. Savner vennene mine, savner byen.. savner livet jeg hadde der. Det ble så veldig kontrast til livet mitt her ute. Jeg er glad for å være her, men jeg savner alt det som var.. Vil ha i pose og sekk?

Babymessig er det ikke noe som skjer. Prøver å si til meg selv at det er like greit siden jeg drukner i arbeid, OG er nødt til å ned i vekt og alt det der.. men kanskje det er en god situasjon da. At hvis det klaffer er det topp, og hvis det ikke klaffer med en gang så rekker jeg å få litt mer styr på ting? Vi får se. Jeg er en dag etter forventet mens i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Same old same ord. Ingen TR, ingen positiv test. Dag 37 i syklusen så regner med at kroppen er på bærtur etter pilleslutt. Irriterende. :roll:

Har hjemmeeksamen akkurat nå men sitter og gjør alt mulig annet. Typisk. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Same old same ord. Ingen TR, ingen positiv test. Dag 37 i syklusen så regner med at kroppen er på bærtur etter pilleslutt. Irriterende. :roll:

Har hjemmeeksamen akkurat nå men sitter og gjør alt mulig annet. Typisk. :ler:

Hold ut! :kose:

Veldig irriterende når det står på, men plutselig kommer tr. Her tok det TRE måneder! Tenk deg alle gangene jeg rakk å tro jeg var gravid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? Har TR kommet enda, eller venter du fremdeles?

Jeg tok deg forresten på alvor da du spurte om vi ikke bare skulle begynne å prøve vi også. :fnise: Har et vikariat som går ut august, så hvis jeg ikke får fast stilling må jeg bli gravid i løpet av få mnd hvis jeg skal få full opptjening. Men nå prøver vi nå, så får vi ta den sorgen i mars, hvis vi plutselig må slutte igjen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hold ut! :kose:

Veldig irriterende når det står på, men plutselig kommer tr. Her tok det TRE måneder! Tenk deg alle gangene jeg rakk å tro jeg var gravid :ler:

Haha ja jeg kan tenke meg det ble en del ganger i løpet av 3 mnd.. :ler: Ufattelig irriterende!

Hvordan går det med deg? Har TR kommet enda, eller venter du fremdeles?

Jeg tok deg forresten på alvor da du spurte om vi ikke bare skulle begynne å prøve vi også. :fnise: Har et vikariat som går ut august, så hvis jeg ikke får fast stilling må jeg bli gravid i løpet av få mnd hvis jeg skal få full opptjening. Men nå prøver vi nå, så får vi ta den sorgen i mars, hvis vi plutselig må slutte igjen. :sjenert:

Her skjer det ikke en dritt, og jeg er så lei. :roll: Dag 43 i syklusen og ingenting skjer. Vet ikke hvorfor, men jeg tror jo at det er pga nylig p-pilleslutt. At kroppen rett og slett trenger tid og sånn. Men jeg syns ikke at det skal være sånn. :ler:

Så spennende da, at dere også prøver! Hihiiiii! Håper du får mer kontroll på syklusene dine enn hva jeg har i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...