Gå til innhold

me2u; Med en liten Alien i magen...


Gjest me2u

Anbefalte innlegg

September allerede. Tiden flyr.

Så syklusen har vært ganske perfekt inntil forrige måned. Da kom mensen den 9.august, 2 uker forsinket. Var skikkelig syk med høy feber så tenker at det kan har forstyrret syklusen. Den har enda ikke kommet, men ble matforgiftet og spiste nesten ikke på en uke. Kanskje syklusen hopper tilbake som den var?

Brystvortene er ganske såre da. Enten er det fordi mensen kommer eller så er jeg kanskje gravid, men sist de var ømme så var det negativt så drøyer ut september før en ny test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eggløsning ja. Haha. Er så lenge siden sist at jeg hadde glemt symptonene. Tykk utflod, murrende mage, vonde brystvorter. Kjenner jeg har mye luft i magen og kroppen har plutselig ekstra vann. Føler meg som en hvalross :P

Er ikke poenget at vi skal føle oss mer attraktive under EL? E liksom da man er parringsklar og skal være sexy for mannen. Merker lysten er sterk og vi har kost oss, men føler meg like sexy som en julegris, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegriser er da søte! :nigo:

Joda...søte når de har små oinkeneser :P

Aaarghhh!!' Blir gal!!! Er så vanvittig oppblåst! Magen murrer og jeg ser jo søren med gravid ut i 6 mnd!

Har alle det sånn under EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...Jeg har det sånn før mensen jeg :klo:

Kroppen min er rar :P

Så på søndag fikk jeg mensen. Tenkte at alt var som det skulle igjen etter sykdom, men reagerte på at det ikke kom veldig mye blod(fylte ikke en halv tampong engang)

Var ekstremt lite i går også og i dag måtte jeg bruke truseinnlegg da det bare kommer litt rosa(?)

Så enten har jeg veldig dårlig mensen denne uka eller så kan det kanskje være festeblødning(???)

Men holder nerver og følelser i sjakk og ser om jeg får mensen igjen på samme tid neste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Så da har mensen kommet og gått som normalt. Skulle hatt mensen nå, men er fremdeles ikke mer enn 1 uke på overtid.

Har hatt en del stress rundt meg siste mnd så mulig at det er en faktor. Brystvortene er ømme som f så noe er iallefall på gang, men om det er mensen eller noe annet er vanskelig å si. Føler meg fresh og fin utenom det.

Har iallefall hatt sterk EL de siste 2 mnd. Har merket det med en gang. Kanskje det smalt nå fo 3 uker siden siden mensen er en uke forsinket. Venter i spenning :P Gidder iallefall ikke å ta noe test før i desember i såfall. Mensen har vært forsinket med 2 uker før, men er litt frustrerende når ting ikke er sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nå bare tatt en test jeg, siden du er en uke på overtid. :) Så vet du hvorfor, om syklus tuller eller om du er gravid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nå bare tatt en test jeg, siden du er en uke på overtid. :) Så vet du hvorfor, om syklus tuller eller om du er gravid. :)

Hahaha! Ja, rett etter jeg skrev det så testet jeg :P

Er 2-3 uker på vei i følge Clear Blue!!!! Damn.

Så i ene sekundet helt gira. Så sjokk. Så begynner selvsagt tankene å spinne. Hva om... Er vel kanskje ikke så rart etter sist gang. Kommer til å ha is i magen fremover til jeg vet at den sitter denne gangen.

Men så er spørsmålet. Når er det liksom man skal gå til legen? Med tanke på kontroll, ultralyd og slike ting. Tenkte å holde kortene tett til brystet frem til iallefall 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :strix: Og når ClearBlue sier at du er 2-3 uker på vei er du egentlig 4-5 uker. Den regner fra befruktning (har jeg hørt).

Det er veldig forskjellig fra lege til lege når de vil ha deg inn på første kontroll, jeg fikk ikke komme før jeg var 12 uker på vei. Så bare å ringe og høre når de vil ha deg inn. Om du føler du har behov for en time ganske raskt kan du jo bare bestille time med en gang :) Ultralyd er det vanligvis ikke før uke 18-21, men du kan ta privat ultralyd. Jeg tok da jeg var litt over 8 uker på vei, ikke så mye å se da bortsett fra et hjerte som slo. Mange anbefaler å ta tidlig ultralyd i uke 12 ca, da kan man se litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :strix: Og når ClearBlue sier at du er 2-3 uker på vei er du egentlig 4-5 uker. Den regner fra befruktning (har jeg hørt).

Det er veldig forskjellig fra lege til lege når de vil ha deg inn på første kontroll, jeg fikk ikke komme før jeg var 12 uker på vei. Så bare å ringe og høre når de vil ha deg inn. Om du føler du har behov for en time ganske raskt kan du jo bare bestille time med en gang :) Ultralyd er det vanligvis ikke før uke 18-21, men du kan ta privat ultralyd. Jeg tok da jeg var litt over 8 uker på vei, ikke så mye å se da bortsett fra et hjerte som slo. Mange anbefaler å ta tidlig ultralyd i uke 12 ca, da kan man se litt mer :)

Hmm... Hadde EL for 3 uker siden(var iallefall masse eggehvite(sorry) og typiske EL symptomer, så det høres jo rett ut med 2-3 uker(?)

Jeg stresser ikke så mye med å gå til legen. Derfor det er godt å sjekke med erfarne som deg :) Om jeg kan vente til uke 12 så er jo det greit. Sist blødde jeg jo som vanlig i denne fasen og blødde vanlig frem til hematomet oppsto og så spontanaborten da jeg var 7 uke få vei, så er jo et godt tegn at jeg ikke blør på dette stadiet denne gangen.

Vil vel merke det om det skulle oppstå en SA med at jeg plutselig starter å blø ut klumper vil jeg tro?

Klarer liksom ikke helt å kose meg å slappe av med spiren da det er så mye fra sist som henger igjen, men samtidig så er det iallefall et godt tegn at jeg ikke blør noe denne gangen håper jeg.

Tenkte å ta en ny test rett før jul. Om jeg ikke merker noe, ikke blør og er i fin form og den testen viser at alt er ok så tror jeg nok at jeg vil senke skuldrene litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditeten regnes fra første dag i siste menstruasjon. Så du er nok rundt 5 uker på vei. Dette blir jo gjerne korrigert litt ved ordinær ultralyd da, men frem til da er det den metoden som regnes ut for å finne termin. Jeg fikk til slutt fire forskjellige terminer, en jeg regnet ut med terminkalkulator på nettet (Babyverden tror jeg), en fra legen, en fra tidlig ultralyd og en fra ordinær ultralyd :fnise:

Skjønner det er vanskelig å slappe av etter det som skjedde sist, men mest sannsynlig går det jo fint. Har ikke noen erfaring med SA selv, men husk at mange også har smerter og blør uten at de har SA. Kommer det klumper er det vel kanskje sannsynlig med SA, men ville nok uansett dratt til legen og fått målt HCG da siden flere opplever det samme uten at det er en SA.

Men nok snakk om det, nå fokuserer vi på det positive! Hva var reaksjonen til mannen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Graviditeten regnes fra første dag i siste menstruasjon. Så du er nok rundt 5 uker på vei. Dette blir jo gjerne korrigert litt ved ordinær ultralyd da, men frem til da er det den metoden som regnes ut for å finne termin. Jeg fikk til slutt fire forskjellige terminer, en jeg regnet ut med terminkalkulator på nettet (Babyverden tror jeg), en fra legen, en fra tidlig ultralyd og en fra ordinær ultralyd :fnise:

Skjønner det er vanskelig å slappe av etter det som skjedde sist, men mest sannsynlig går det jo fint. Har ikke noen erfaring med SA selv, men husk at mange også har smerter og blør uten at de har SA. Kommer det klumper er det vel kanskje sannsynlig med SA, men ville nok uansett dratt til legen og fått målt HCG da siden flere opplever det samme uten at det er en SA.

Men nok snakk om det, nå fokuserer vi på det positive! Hva var reaksjonen til mannen forresten?

Ja, det er sant. Tenkte ikke på det. Når du sier det så sa de jo det sist gang også i forhold til å regne ut termin.

Jeg tenker å bare ha is i magen til jul. Satser på at det ikke skjer noe rart eller ubehagelig frem til det, tar en ny test og ser at den slår ut positivt og så til legen over nyttår. Vil ikke si noe til noen før jeg minst er 12 uker på vei.

Haha! Mannen bare: Jeg visste det! Men turde ikke å nevne noe. Men jeg har klaget på oppblåst mage og mye vann i kroppen siste ukene. Vært litt slapp og rar. Klaget mye på vonde brystvorter, men jeg var sikker på,at det var pms(haha; akkurat som sist :P) Han er klar som et egg, men er selvsagt litt var med å glede seg for mye.

Men vi er veldig klar for at spiren skal sitte og gleder oss stort til den dagen vi blir foreldre. Samtidig som det også er skremmende og nytt å tenke på :)

Takk for gode ord❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så i dag har vært merkelig.

Hele natt til i dag måtte jeg opp flere ganger for å tisse. Følte meg normal da jeg sto opp, ble ekstra sliten under joggeturen, følte meg lysvåken til jobben, kom på jobb og frøs rumpa av meg, så hetetokter, så kald igjen, tisset konstant, glad, irritabel, normal appetitt; ut av det blå intens sult der jeg nesten myrdet noen, glemte hva mat var, følte meg normal, skulle ta bussen hjem, sovnet nesten av totalt utmattelse, kom hjem fresh, vasket leilighet, lagde mat, tok en dusj, ville se film, plutselig døde jeg, sovnet, våknet etter 20 min, måtte tisse, sovnet, 10 minutter til og tisse.

Og her er jeg nå.

21.32 og er på en måte ufattelig sliten i hodet, men samtidig lys våken. Er dette normalen eller? Jeg som ellers har en stabil natt, er sulten til faste måltider og som ikke føler meg sovetrøtt før jeg skal sove og da sovner jeg hardt frem til klokka ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som jeg frøs i går. Uansett hva jeg drakk, spiste, kledde på meg av klær, pledd og skjerf så ble jeg ikke varm. Altså; jeg er litt frysepinne sånn ellers, men i går var det helt ille. Spesielt siden jeg visste at det ikke var kaldt i leiligheten. Har også hatt noe lavt blodtrykk på morgenen og på kvelden.

Humøret har også vært noe ustabilt. Tar meg selv i å bli ekstremt lett irritert. Mannen synes heldigvis det er morsomt og tar seg ikke nær av det, men nesten alt han sa og gjorde i går gjorde meg fryktelig irritert. Haha. Stakkars. Men han er virkelig god da.

Jeg fikk plutselig cravings på Sprite Zero og da sto det foran meg på 5 minutter. (lurer på om historien om dama som ville ha sjokoladeis og mannen kom hjem med feil type som ble kastet ut for natta sitter igjen hos han(?) :P )

Tok en joggetur i går kveld og det føltes både godt og rart samtidig. Kondisen er god, men beina føltes litt tung og rar. Vet at det er noe blodvolum greier man spesielt som jogger kan merke i denne fasen. Husker det fra sist, men er bare å fortsette å jogge å ta det i tempoet som kroppen vil og orker.

Fikk også anfall om at jeg på død og liv måtte spise lakrisbåter. Livet kunne liksom ikke funke uten. Så gikk ned 2 poser(!!!) Jeg som egentlig aldri er sugen på godteri og sukker. Haha.

I dag føler jeg meg noenlunde normal. Sto opp klokka 07.00 og eneste var at jeg var murrende sulten, men det er ganske normalt når kveldsmaten består av rent sukker :P

Har akkurat spist en god og sunn frokost, fått i meg en kopp kaffe og har også normal kroppstemperatur igjen i dag. Nå skal jeg slappe av med litt eventyrfilm og te før jeg tar meg en joggetur igjen og så håper jeg at både humør, matlyst og kropptemperatur holder seg noen noenlunde stabil i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...