Gå til innhold

Det er her og nå at livet begynner.


Sprinkles

Anbefalte innlegg

Åh, nå var det deilig med nett og igjen! Jeg klarte å bruke opp mobildatakvoten, pluss at vi ikke fikk bredbånd i det nye huset på en eeeeeviigheeeeeet, så jeg har hatt helt abstinenser! :ler:

Nå har da endelig fått flyttet helt inn, og har levert nøklene til leiligheten. Det var både fint og vemodig på samme tid - slutten på et kapittel og starten på det neste. Kommer til å savne huseierne mine, og at det var liv i huset (selv om var litt kjipt når ungene der skulle ut og bruke rulleski på verandaen utenfor vinduet vårt søndag morgen), men nå føles det nesten litt ensomt.

Men ensomt i en slags ambivalent betydning, for jeg kjenner på at det er ganske digg å ikke måtte bekymre meg om innsyn, eller å støvsuge etter kl ni på kvelden, eller å måtte være så innmari forsiktig med alt siden det ikke var vårt. Nå er det bare å bråke i vei, mens jeg stapper i meg godteri i joggisen på sofaen foran tv'en, og slipper å tenke på at kanskje det kommer en seksåring som plutselig stirrer inn vinduene mine.

Prøvingen ble utsatt litt, for kroppen min er fortsatt i ulage.. Jeg kjenner den ikke igjen lenger! Etter å ha gått på prevensjon siden jeg var 15, så er jeg nødt til å la kroppen komme til seg selv igjen, tror jeg. Nå har jeg ventet på tr i nesten en uke, og jeg vet det ikke er av babyårsaker. :-( Håper den dukker opp snart! Men i dag begynte jeg å få stikninger i eggstokkene, eller på den ene siden, så det er hvert fall et eller annet som foregår! :-P Jeg vil helst ha tr så jeg klarer å lage system i syklusen min! Kom nå! Nå! NÅ!

*babysjuk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med å ha flyttet inn i nytt hus! Gleder meg sykt til å slippe å ta hensyn til noen jeg også når vi flytter inn ;) Skal bli godt å gjøre akkurat hva man vil med huset, om det nå er å male veggene rosa eller skaffe seg et drøss med katter :fnise:

Jeg tror ikke jeg hadde klart å holde meg unna graviditetstestene hvis jeg hadde ventet så lenge på TR altså :fnise: Så nå at du vet at det ikke er pga baby, så da forstår jeg det litt bedre.. Kanskje det er eggløsning du kjenner nå? Jeg hadde ihvertfall helt "syke" eggløsningssmerter etter å ha sluttet på pilla, trodde jeg hadde fått blindtarmbetennelse så det ble en tur innom legevakta :ler: Jaja, man kjenner ikke noe særlig til syklusen når man går på piller ihvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Ravgull

Kjenner meg igjen, det deiligste med å få eget hus var å kunne trampe i trappa, se på film med høyt volum og bass sent på kveld, og vaske klær og støvsuge mens jeg sang til Bruce Springsteen på søndager (vi hadde naboer som holdt hviledagen svært hellig i forrige leilighet).

Vi har naboer vedsiden av oss nå, men det er jo godt med luft mellom husene, og ingen som bor over eller under.. deeeilig.

Koselig å lese her inne, jeg følger meg videre jeg. ;)

Lykke til med kropp i ulage og familieplanting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hurra! Jeg er så flink at jeg har rent glemt bort dagboka mi igjen! Men nå har jeg lagret den som bokmerke i nettleseren på mobilen, så da burde det hjelpe på! :ler:

Siden sist har vi kjøpt oss en liten valp :rodmer: og kommet ordentlig i hus. Badet er ferdig, og vi skal begynne å pusse opp hallen og gangen oppe i helga! *glede seg*

Prøving går fremover, syklusen er fortsatt på trynet, men nå er det i hvert fall i gang. Jeg er så spent! Har bestilt tester fra Danmark nå, satser på at de kommer i morgen. Satser på el en gang i helga eller neste uke, så nå skal det jobbes! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du vil følge med, Ravgull :-)

Nå ligger teststripsene klare i skuffen på badet, så nå kan IKM bare komme! Jeg har fortsatt ikke helt koll på eggløsning, så vi :sengekos: når vi føler for det i lykkelig uvitenhet.. En del av meg ønsker å bli gravid uten så mye aktiv prøving (les: temping, el-testing, slim/ikke slim/feil slim), selv jeg får litt dårlig samvittighet av det. For å være dønn ærlig ønsker jeg meg en baby som blir unnfanget en dag lysten tar oss, fremfor at det blir sånn "Oi, i morgen har jeg El, så nå må vi ha sex", selv man kanskje ikke orker, osv. Men du skal se at om tre måneder sitter jeg enten ned positiv graviditetstest i hånda, eller så har jeg skuffen full av el-tester. :ler:

Jeg regner med at alle prøvere har vært i den tankebanen, så det er vel bare et tegn på at vi fortsatt er ferske prøvere. Det er jo kun offisiell pp1, uoffisiell pp2 nå.

Endret av Sprinkles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med prøving!

Jeg tror nok at jeg kommer til å være skikkelig testoman når jeg en gang skal begynne prøvingen, regner med det er ganske normalt å være spent ;) Jeg har nå lest om billigetester her inne, så da kan man jo teste uten at lommeboka blir ruinert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var der jeg bestilte graviditetstestene mine. :) Betalte 160 kr for ti stk, og på butikken koster det 75 for én. Vel verdt pengene!

Blir nok noen tester på meg også etterhvert.. :ler: Men, nå skal jeg på helgetur med jobben, og da er det overhengende fare for fyll - fikk skikkelig gode resultater forrige uke, så nå skal de feires! :danse: Så jeg kommer ikke til å regne med at det skjer noe denne måneden egentlig.. Regner med at det ikke kan ha klaffet allerede denne måneden når Ovuviewen mener jeg fortsatt har 1-2 uker igjen til el.. Funker ikke å teste ennå, hvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lille frøken Selvmotigelse i dag.

Sitter her og regner litt. Så min Oviview mener el er 7/9. Men det er jo beregnet etter en 39 dagers syklus som er gjennomsnittet mitt de siste månedene.. Hva hvis jeg plutselig har kortere syklus nå? Da har jeg el... i dag?? :vetikke: Haha, blir surrete! :bond: Første syklusdag var 13 august, så det er jo 14 dager siden nå...

Tror jeg må enten gå helt inn for å regne på syklus, eller ikke bry meg om det i det hele tatt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lille frøken Selvmotigelse i dag.

Sitter her og regner litt. Så min Oviview mener el er 7/9. Men det er jo beregnet etter en 39 dagers syklus som er gjennomsnittet mitt de siste månedene.. Hva hvis jeg plutselig har kortere syklus nå? Da har jeg el... i dag?? :vetikke: Haha, blir surrete! :bond: Første syklusdag var 13 august, så det er jo 14 dager siden nå...

Tror jeg må enten gå helt inn for å regne på syklus, eller ikke bry meg om det i det hele tatt..?

Jeg foreslår helgardering! Hankypanky! :danse:

Selv brukte jeg EL-strips, og det fungerte jo greit ;) Da får man i alle fall et helt klart svar på når EL er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår helgardering! Hankypanky! :danse:

Selv brukte jeg EL-strips, og det fungerte jo greit ;) Da får man i alle fall et helt klart svar på når EL er :)

Jeg benyttet meg like greit av sjansen! :fnise:

Tenker å kjøpe noen strips til neste pp. Jeg vil jo helst være litt avslappet på det, men tror jeg blir litt mindre stressa hvis jeg først får bekreftet når el er, så slipper jeg så mye frem og tilbake. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benyttet meg like greit av sjansen! :fnise:

Tenker å kjøpe noen strips til neste pp. Jeg vil jo helst være litt avslappet på det, men tror jeg blir litt mindre stressa hvis jeg først får bekreftet når el er, så slipper jeg så mye frem og tilbake. :ler:

You go, girl! :fnise:

Jeg er veldig glad for at jeg begynte med strips, i alle fall. Fikk meg noen overraskelser der, for EL kom mye seinere enn jeg trodde den skulle! Jeg også tenkte at det ville bli stress med testing, men jeg tror det ville vært mer stress å ikke teste for EL, for da ville man vært usikker hele tiden :)

Lykke til, krysser fingrene for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Leopanter! :-)

De siste dagene har jeg vært på tur med jobben, med masse faglig ispedd litt gøy. Ble en del drikke også, men jeg hadde bestemt meg for å leve som vanlig under prøving, så regner med det går bra. Har jo ikke kjent noen el-symptomer ennå heller.

Vi dro på shoppetur i pausen i går, endte ned å kjøpe glowsticks, en starbucks-frappe og få manikyr. Vi måtte kjøpe inn "premier" til en konkurranse senere på kvelden, og de som vant tok dem med på festen etterpå. Det var jo litt artig å ha en hel gjeng med glowsticks armbånd i baren! :ler: Jeg tror jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte flere pakker, for de var skitbillige og er gøy å ha liggende!

Ble ganske fornøyd med manikyren også, det var flere gang jeg prøvde det, så jeg var ganske spent. Likte fasongen hun lagde, men det ble ganske ujevnt og boblete i lakken, det var jo litt kjedelig!

I dag har jeg vært sliiiiten, og har halvsovet på sofaen mesteparten av dagen.. Det verste er at jeg tror jeg kommer til å sove som en stein nå når jeg skal legge meg også.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal det jobbes! :ler:

Sorry detaljer, men er litt gira - i dag kjenner jeg nemlig stikking på høyre side pluss at jeg er øm i eggstokkene. Merket at det var mer slim enn vanlig også, så det virker som el er på gang! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det! :)
Nå er jeg så spent, for Ovuview spår el til i morgen, så uansett om el var forrige uke eller i morgen, så er det ikke lenge til ikm! :bond:

Herreguuud! I går var vi hos svigers på middag etter valpekurs, og snakket om ferieplaner. Vi skal til det store landet Syden for å ligge og sole oss og se på delfiner en hel uke, og jeg gleder meg som en unge! Vi reiser om åtte uker, og jeg har så lyst til å kunne fortelle dem gode nyheter på turen! Vi skal feire svigerfars bursdag der, og hvilken genial gave hadde det ikke vært å kunne gi han et innrammet ul-bilde med "gratulerer, du skal bli bestefar" på?? :ler:

Sååeh.. Livmora mi får bare samarbeide, for jeg har tenkt å være 12 uker på vei når vi er der nede! Kom igjen! *sender ordre*

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tipper jeg El er kommet og gått, uansett om det er ovuviewen eller jeg som har rett. Har forsøkt å ikke stresse så mye, men litt symptomjakt blir det jo. I dag er jeg litt øm nederst i magen, litt som menssmerter, men ikke helt. Det er sikkert ingenting, men hvis det blir en PP til, så er det hvertfall notert. :ler:

Så var vi i dette berømte dpo-land, da! "Her er så underlig"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sprinkles lar følelser og forventninger ta overhånd: Hvis jeg blir gravid denne PP, så er termin 27.mai. Det føles merkelig å tenke på at det kanskje er så kort tid til!

Neste sommerferie er vi kanskje tre i familien! Whuuut? Det er litt rart å tenke på, men jeg gleder meg sånn! Gleder meg til å se ansiktet til samboeren min når jeg endelig kan vise han en test med to blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så jeg har satt meg ned med kalenderen min.

Sykluser:

ni-august 56 dager

Mai-juni: 40 dager

Mars-mai: 47 dager

Februar-mars: 41 dager

Januar-februar: 28 dager (siste syklus med prevensjon).

Tror jeg får ha litt is i magen om IKM, jeg... Og sikkert ta en tur til gyn igjen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...