Gå til innhold

Nautika prøver igjen


Nautika

Anbefalte innlegg

I dag skal jeg lade opp til aller siste registrering til oppgaven min med å gå gjennom filmen fra registrering på fredag. Skal bli så deilig å bli ferdig altså! Selv om jeg kun er ferdig med registrering, burde få unnagjort en spørreundersøkelse denne uka også..

I helga har det egentlig vært ganske rolig (som vanlig). På lørdag var vi en tur på biltema for å kjøpe inn knagger og håndklestenger. Må jo ha ting med sugekopp, og det har de vært utsolgt for på clas ohlson og sånn når vi har vært innom... Ble veldig bra på badet etterpå, ser så mye mer ryddig ut når døra ikke er stappet full med håndklær.

Natt til søndag hadde jeg en helt jævlig natt, våknet rundt kl 3 at jeg hadde skikkelig vondt i magen som kom og gikk.. Hadde frysninger i tillegg, så jeg var overbevist om at jeg hadde omgangssyken. Brakk meg et par ganger også, men heldigvis kom det ikke noe opp. Klarte å sovne etterhvert, og formen var litt bedre da jeg våknet på søndag.

I går hadde vi skikkelig vaskerunde i leiligheten, jeg tørket til og med støv på vaskemaskinen og varmtvannstanken (de står under en benk, så er litt vanskelig å komme til). Kjempedeilig å legge seg til å sove på et soverom som er rent, i rent sengetøy og med frisk luft. Sov veldig godt i natt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er motivasjonen til å begynne på skolearbeid heller laber.. Jeg er flink til å prokrastinere med å drikke kaffe, surfe og gjøre litt husarbeid. :sjenert: Tiltak å begynne altså..

*sette frist til 10.45 for å sette seg ved skrivebordet og begynne*

(forrige frist var 10.00 :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk begynt såvidt :sjenert:

I dag er det klart for veiledningsmøte for prosjektoppgaven, og jeg håper at jeg får skrevet litt før jeg skal dit.. Tror nok at oppgaven min er ganske så tynn...

Har fått penger igjen for utleggene jeg hadde på klasseturen i dag, så nå blir det bare fryd og gammen fremover. Må vel starte å tenke på julegaver snart, også har tantebarnet mitt bursdag om ikke så altfor lenge. Selv kunne jeg godt trengt ny vinterjakke og nye vintersko, og der flyr jo tusenlappene :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Har handlet inn vinterjakke og støvler selv, og det ble godt over 1800kr ja. Og da var det ikke spesielt "bra" merker heller. Men mer hadde jeg ikke ¨råd til, til meg selv.

Kanskje du kan finne noe bra på tilbud? Ikke at jeg tror at det er så veldig mye tilbud før jul da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en ganske slitsom helg med besøk av "svigers". Har jo vært koselig også, men når man ikke er helt trygge på noen som er på besøk så bruker man jo mye energi på det... Vi var nå ihvertfall på bowling og på restaurant på lørdag, med "litt" vindrikking på kvelden. Noen fikk i seg mer enn andre kan man si, og det var ikke de unge :lol:

Nå må jeg vel begynne med skolearbeidet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke fullt så effektiv dag i dag som jeg skulle ønske. Har vært ganske slapp og sliten. Magen har absolutt ikke vært på min side i dag, kanskje likegreit at jeg var hjemme og ikke på lesesalen.

I morgen frykter jeg at det ikke blir en veldig effektiv dag heller. Jeg har time til operasjon kl 15, og før det må jeg dusje og forberede meg til den. Må vel prøve å være på skolen frem til lunsj ihvertfall, må levere en øving som jeg har gjort sånn halvveis i dag...

Nå venter jeg egentlig bare på melding fra M om at han er på vei hjem fra jobb så vi kan handle litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvingen er levert, fått hentet bøker på biblioteket og endelig fått levert praksisattestene mine. De siste må være i orden før jeg får lov til å begynne på masteroppgaven til våren. Fikk til og med ryddet litt på lesesalsplassen min i dag. Det var jammen på tide å få sortert haugene med ark som lå og fløt..

Nå er jeg hjemme igjen, tenkte jeg skulle spise litt før jeg går inn i dusjen og desinfiserer meg frem til operasjonen seinere i dag. Kjenner at nervøsiteten kommer ja, inngrepet skal utføres i lokalbedøvelse, og jeg vet ikke hva jeg kan forvente av syn, lyd og lukt :sjenert: Heldigvis skal M sitte på gangen og har tatt på seg oppgaven med å passe på meg ;)

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjonen gjennomført, så nå er jeg neddopa på Pinex Forte og Voltaren. Blir ihvertfall hjemme fra skolen i dag, så får jeg håpe at jeg kan være der i morgen.

Selve operasjonen var ganske fort gjort, eneste som var litt ekkelt var noen knaselyder *grøsse*. Heldigvis er det over, og nå gleder jeg meg til å få "normal" nese igjen, det har vært ganske slitsomt og irriterende å være forkjøla 24/7 i 2 år nå...

Ha en fortsatt fin dag til dere som kommer innom her :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det klart for å karre seg til skolen snart. I dag prøver jeg å klare meg uten Pinex Forte til å begynne med. I går kveld ble jeg skikkelig sløv og kvalm på grunn av dem, og det er jo ikke akkurat bra å ha på skolen.

Jeg fikk testet ut ny shampo og balsam i dag også, det kom i posten i går :hoppe: Har før brukt Joico K-pak, men syns at balsamen er for vannaktig, og man må bruke så mye. I det siste har jeg brukt kur i stedet for balsamen fordi jeg syns det ga bedre effekt.

Nå har jeg kjøpt inn Redken All Soft, og det virket bra i dusjen ihvertfall. Balsamen var passe tjukk, og jeg følte den hjalp veldig bra på flokene ;) Kuren i samme serien kommer vel i posten om ikke så altfor lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Hvordan går det med nesen og smertene?

Jeg har prøvd Joico K-pak før, men håret mitt ble så tungt og rart av den. Klarer ikke å finne en god shampo etter at den jeg brukte før gikk ut av produksjon. Hvordan fungerer Redken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesen går litt bedre, har hatt 8 timer på lesesalen i dag :hoppe: Begynner å synke inn at jeg har sykt dårlig tid, og at det ikke blir bedre om jeg utsetter ting litt til (det jeg har ventet på hele høsten :fnise: )

I går fikk jeg søkt på en jobb også, de skulle visst utvide på et kontor som er nærme hjemstedet mitt, så da måtte jeg jo neste søke... Har drømt om litt hus i dag også, fant en veldig søt enebolig i Sandvika i dag. Se så søtt da :ler: Er innenfor budsjettet vårt også ;)

Nå i kveld så stakk samboeren ut på tur, mens jeg sitter inne og strikker og drikker te :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle hvordan det går med Redken. Syns håret blir veldig glatt og deilig, mindre floker enn med Joico ihvertfall. Lukter helt himmelsk også. I dag har jeg vært og hentet hårkuren, så da får vi se i morgen hvordan den føles i håret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig hus! Likte kjøkkenet godt :smilorange: hvis man finner en jobb man vil ha i nærheten av en sted man vil bo, hva er vel bedre enn det? Drømmer om hus her også, men det er nok en stund til.

Kanskje shampoen er noe for meg? Har fått utrolig mye floker i det siste og det føles som om jeg river av halve hodet hver gang jeg børster håret :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig tid til å titte innom her igjen! Har vært ganske hektisk med oppgaveskriving og sånn, og eksamenslesinga har jeg ikke fått noe særlig tid til enda :sukk:

Har fått søkt på enda en jobb, nå på Lysaker. Jeg har perfekt fagkombinasjon til jobben ihvertfall, så den er veldig interessant!

I dag skal det egentlig være møte om masteroppgaver, men jeg har ikke mulighet til å komme på grunn av en time hos hudlege. Den timen ble jeg vel tildelt i mars eller noe, så det er ikke barebare å vente på en ny. Jeg satser på at venninner holder meg oppdatert på hva som kommer frem på møtet :)

Ellers driver jeg og venter på at billettservice/VISA skal slette en reservasjon på kontoen min så jeg kan få litt penger igjen. Jeg ble belastet dobbelt med 1400 kr, og det merkes med studentlommebok. Enn så lenge bruker jeg av pengene som egentlig skulle gått til husleie 1. desember, så jeg håper jeg får pengene før den tid! Ringte dem på fredag for å fikse det, og da sa billettservice at VISA sikkert kom til å fikse det på mandag.. Det har jo ikke skjedd, så da må jeg kanskje ta en telefon til til 800-nummer og vente på svar i evigheter :sukk:

Filmanbefaling: The Perks of Beeing a Wallflower

Så den på kino på lørdag med masse fjortiser, trodde den var en skikkelig fjortisfilm. Filmen var veldig trist og med en ganske mørk forhistorie. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig sløv dag i dag :sukk:

Frister ikke å dra ut i kulda for å sette meg på en kald lesesal (noen som er glad i å lufte), så da blir det sofa hjemme med te, radiator og litt strikking nå og da :fnise: Det hjelper nok veldig på eksamensresultatet :ler:

I kveld er jeg gressenke, M er på konferanse med jobben frem til i morgen. Tenker jeg skal få kjøpt ferdig resten av kalendergavene, og kanskje jeg skal prøve å kjøpe litt julegaver også. I kveld er det kundekveld på Trondheim Torg, så da får jeg nesten benytte meg av tilbudene der.

Det blir definitivt sushi til middag, det er standard når M ikke er her, siden han ikke liker det :sikle:

Ha en fin dag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble ikke noe særlig shopping i går, orket ikke gå ut i kulda når jeg sleit med å ikke fryse innendørs. Tok en lang varm dusj i stedet.

Handlet de siste kalendergavene på meny, så får stakkaren litt godis også :fnise: Nå er alle kalendergavene klare, selv om jeg venter på en som burde komme i posten temmelig snart.

I dag har jeg begynt å pynte litt til advent. Kalenderen er oppe på veggen, Fire lys med tall på er satt på stuebordet og 2 vinduer har fått lyslenker. Hurra for prokrastinering!! :ler:

Nå burde jeg klare å få noen effektive timer før lunsj ihvertfall. Er hjemme i dag fordi jeg merket at hvis jeg stresset med å komme meg avgårde kom jeg til å få vondt i magen. Får magetrøbbel hvis jeg får for lite søvn/er stressa. Da er det eneste som hjelper å roe ordentlig ned (helst liggende), og det er ikke lurt å spise før vondten går over.. Teite magen :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det siste lesedag før første eksamen. Enn så lenge sitter jeg hjemme, men har planer om å komme meg nedover til lesesalen ganske snart. Har forberedt meg godt med gløgg, burn og rett i koppen.

Ellers har det vært en veldig koselig helg. Har begynt å se Julekongen, og så har vi de siste dagene sett Mad Men fra senga før vi legger oss. Ferdigpyntet til advent her også, det er så koselig med lys i vinduene og lilla både her og der.

Ha en fortsatt fin dag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første eksamen unnagjort :hoppe:

Deilig å være ferdig, følte at det gikk ganske greit også, så nå er det bare å ta en velfortjent pause i dag. I morgen er jeg forhåpentligvis sterkt tilbake for jobbing med prosjektoppgaven min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra et sted som jeg har søkt jobb på i dag :hoppe: Skal inn og ta en prat med dem i januar. Jeg fikk inntrykk av at de var veldig interessert, i og med at han sendte mail om at det var en samtale for at de skulle få frem hvilke muligheter jeg har i firmaet. Han skulle ta kontakt med en annen avdeling i firmaet også, dersom de var interessert kunne de ta praten samtidig!

Blir bra å endelig komme litt fremover med jobbsøkinga, føler at alle andre i klassen har fått seg jobb allerede :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...