Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Må konsentrere deg for å ikke gjøre noe du også da, og se hvor lenge det går før han tar tak! ;) Burde ikke bestilt mer garn, men det var så fristende!! Knall-julerødt og skikkelig "chunky". Blir kjempefint i vogga, tenker jeg! Men det var pinne nr 20 :hakeslepp: , og jeg har aldri strikket med så tykke pinner før. Får sikkert senebetennelse av hele greia! :fnise:

Nå i kveld har kjære og tassene vært på kino (stor stas) og jeg og lille hadde kino hjemme med en hel time med Brannmann Sam. Like fascinert hver gang alarmen ringer! :fnise: Lille sovnet litt etter middag, men var relativt grei å legge likevel. Håper han ikke står opp og kommer inn til oss i natt.... Har i alle fall bestemt meg for at han KUN skal bruke ullpysj heretter, for om han ligger uten dyne etter tisser seg ut, blir han jo iskald i bomull. Og da våkner han.. Har også skrevet handleliste for vesla, og det blir også ull. Liker Nøstebarn veldig godt men har verken råd eller samvittighet til å handle så mye derfra. Derimot er det mye fint på Zalando! Aldri tenkt på at de også har barneklær jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag har vært en rar dag. Var på kafe med venninne og fikk shoppet en god del. Kjøpte overraskelsesgave til kjære som ble veldig godt mottatt, og litt klær til diverse unger. Så kom jeg hjem og fant ut at en ung gutt jeg en gang kjente, på tragisk vis har gått bort, helt plutselig. :( Det er lenge siden jeg snakket med han, men har ofte tenkt på han opp gjennom årene. Helt uforståelig at han bare skulle bli 17 år... Kjente søsteren også ganske godt på den tiden, og kan ikke forestille meg hvor vanskelig hun må ha det nå. Hvorfor må verden være så utrolig urettferdig?? Hva har alle disse menneskene gjort for å fortjene sånne ting?? Godt jeg ikke tror på noen gud, ellers hadde vedkommende fått seg en skikkelig skyllebøtte for slett arbeid.. Jeg er veldig glad for atjeg har tre fine gutter som sover trygt og godt i sengene sine akkurat nå, og at de ser ut til å være relativt lykkelige hos meg og kjære. Måtte det bare fortsette slik...

🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyttehelg med skikkelig høstkos! Kjære klarer faktisk å slappe av og ikke gjøre oppussing, akkurat nå tok han med alle guttene ut på skogstur! Lille sov til 09:30 i dag, så her er det max slappings! Jeg har rotet bort det siste nøstet til teppet jeg strikker, så nå må jeg komme meg ned på hybelkanin-nivå og sjekke under sofaer osv. Lettere sagt enn gjort! Ny uke og nye muligheter i morgen, heldigvis få planer neste uke. Et møte på tirsdag og tassene bort på besøk i helga. Nei, må prøve å spore opp det nøstet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla... Sov til kl 11 i dag, det har ikke skjedd siden nårsomhelst!! Var selvsagt oppe og laget frokost og matpakker og ordnet lille, men så la jeg meg igjen da de hadde reist. Deilig, men føler at jeg har kastet bort dagen! Storetass er hjemme igjen om 45 minutter, og jeg skulle jo gjøre så masse. Kjøpe nytt garnnøste, speiderkniv til mellomtass, innom matbutikk, osv... kanskje jeg bare skal ta med meg storetass på en runde.. Må også finne på noe til middag, noe enkelt og greit for tassene skal på speider i kveld og kjære jobber sent. Også har jeg ikke mindre enn TO ferdige bunner til bløtkake som burde brukes opp. Tenker kjære kan ta med seg litt kake på jobben - ikke bra for oss å spise to bløtkaker!!

Hmpf.... tror jeg skal slappe av litt mer på sofaen først... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiognei så frustrert jeg blir... Akkurat hatt snarvisitt av barnevernet, og det viser seg at det er planlagt samvær med bioforeldre SAMME DAG som jeg har termin. Denne datoen har de visst om leeenge før planen for samvær ble satt opp, og nå nekter de å gjøre om på den! Greit, vi er et "offentlig hjem", det visst vi da vi skrev kontrakt. Greit, bioforeldre har rett til de samvær de skal ha, og jeg forstår godt at de gjerne vil ha samvær slik før jul. Men hva med oss da??!! Har vi ikke noe i verden vi skulle sagt vi da? Å få et nytt familiemedlem kan være traumatiserende nok for alle og enhver om man ikke skulle måtte forholde seg til samvær i tillegg. Som familie burde vi faktisk få ro, i alle fall til over jul, til å etablere de nye rollene og bli kjent med vesla. Og hva med lille oppi dette? Han har ikke bedt om noe av det, og må bli storebror samtidig som tassene blir retraumatisert og uberegnelige! Har ikke barnevernet ansvar for at ALLE barna har det bra i hjemmene sine??

Sånn, nå skal jeg ta en (kald) dusj og en rolig frokost. Heldig vis har vi svigermor som stiller op på det meste på veldig kort varsel. Hun skulle hatt kompensasjon fra barnevernet hun også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en slapp dag! Sovnet igjen etter alle hadde dratt på jobb/skole/bhg, og våknet av at det ringte på døra! Det var dama i nabohuset som hadde fri fra jobb, så hun kom inn og fikk kaffe. Satt og skravlet i et par timer, og nå får jeg ikke gjort noe mer! Storetass kommer snart fra skolen, lekser og hente de minste, så middag og legging igjen! Puh! Hverdag! Heldigvis er formen fin for tiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, det er kjipt med sånne netter. Håper du får deg en hvil i løpet av dagen før huset blir fullt :)

Utrolig dårlig gjort at samværet ble akkurat på termindatoen da! Har de ingen plikt til å konferere dato med dere før det blir bestemt? De burde jo kunne ta litt hensyn i en slik situasjon, for det er jo en stor omveltning for alle. Man trenger ro og stabilitet, spesielt de som skal bli storesøsken. Får håpe mageboeren kommer noen dager før termin da, sånn at ihvertfall den aller første starten blir rolig og grei med fullt fokus på deres familie :)

Ha en fin høstdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt komme noen dager før ja... Det ordner seg nok, det er ikke det, men det føles så unødvendig risikabelt og komplisert! Også føler jeg at vi blir totalt overkjørt på dette, og med bøtter av hormoner kan det jo ikke gå upåaktet hen!

I natt fikk jeg først ikke sove før 02:30 (hov e bein, halsbrann og gal sprellebde mageboer), så våknet lille 04:10 og måtte puttes i seng igjen et par timer. Så sovnet jeg igjen 05:00 og var våknet av alarmen 06:30. I tillegg er vaskedamen her (kommer grytidlig), så jeg kan ikke egentlig legge meg igjen heller.. Kanskje i ettermiddag.. Kjære er tidlig ferdig i dag, og tassene skal til hver sine kamerater etter skolen, så jeg og kjære og lille skal ut og spise kake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det plutselig en tur til frisøren i dag også! :) Deilig å skjemme bort seg selv litt, med ekstra hodebunnsmassasje og styling! Ikke den radikale bli-ny-seansen, men luksus nok for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg hente lille tidlig fra barnehagen. De sa han hadde 39 i feber, men da vi målte hjemme en time senere var det bare 37,4. Han er ikke i form stakkars, ligger og sløver på sofaen.. Jeg skal ut på middag med damene i kveld, så det var jo veldig typisk at han skulle bli syk akkurat i dag.. Jaja, kjære klarer det nok han også! Han gjorde forresten en hederlig innsats i natt med å putte lille tilbake i seng utallige ganger, nesten uten at jeg måtte be om det! Framgang å spore! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg stod opp i dag føltes det som om magen hadde sunket en del. Var så lett å puste, og lett å ligge på ryggen! Befriende! Vesla har også fått "roligere" bevegelser, og har vært ganske stille i dag. Tar seg opp litt nå, kjenner jeg.. Men magen går mer utover ogndet er tydelig at hun ikke ligger på tvers lenger! Jaja, det nærmer seg vel med museskritt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle slags skritt tas imot med takk her i huset! :fnise: Har liksom ikke innbilt meg at det er så synlig enda at jeg er gravid, men i dag kjøpte jeg et blad av en Romani-mann, og da jeg skulle gå sa han "good luck with baby!" :) Så det er tydelig at det synes ja... Skulle vel bare mangle på 35+2... Var en tur på shopping i dag etter jordmortimen, og handlet ull på kjempetilbud!! Ble både rødt og rosa og blått og svart i alle størrelser. I tillegg kjøpte jeg en ull strikkedress i 56 (fra name it, med kaniner på) og tre digre truser til fødebagen. Den må vel også pakkes snart...

Men nå først: torden, lyn og regn ute, kaffe med fløte, sjokolade og avis inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er så langt på vei som meg, det er da folk lurer på om du er gravid eller dvask ;) ikke når du er over 35 uker :fnise: eller har du liten mage? Det er virkelig ikke lenge igjen nå. Føler du deg klar? Merkelig med den samværsdagen ja. Skjønner at det blir ekstra belastning. Kan noen andre familiemedlemmer enn dere være til stede da? Hvis det er sånn at dere skal være det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal heldigvis ikke være tilstedeværelse på selve samværet, det er det tilsynsførere som skal. Men ettervirkningene/reaksjonene kommer ikke før tidligst den kvelden eller i dagene etter, og da er det nødvendig at det er to voksne trygge mennesker der til å håndtere det. Jeg er jo uansett ikke tilregnelig, enten på overtid eller med en nyfødt, så vi skal få inn svigermor. Men jeg synes barnevernet burde leie henne inn som min "vikar"... Nei, det går sikkert helt fint, men det er så unødvendig for alle parter, og ikke "til barnas beste"...

Jeg er nok en god del større enn dvask, men ikke så stor som jeg var med lille! Men det er annen form på magen denne gangen. Han lå på tvers, så var skikkelig bred. Vesla ligger som hun skal, så nå peker magen ut framover. Synes nesten ikke forfra, bare i profil!

----

I dag har jeg ikke gjort noe fornuftig i det hele tatt! Slappht av og kost meg på sofaen, hentet lille og Mellomtass på skole/Bhg og laget middag. Nå er lille i seng og Mellomtass pusser tennene. Mannen er ute og henter storetass hos kamerat og handler sjokolade til meg. Tror han har glemt hvordan man skal behandle høygravide siden sist - mye mindre service å få denne gangen! Men jeg fortalte han at o store Internett sier at høygravide skal behandles som prinsesser, så nå blir det sjokolade på torsdag...! I morgen skal jeg på skravleparty hos go'venninne med et par andre damer, det blir kjempekoselig! Og kanskje sist gang jeg kommer meg ut sånn på lenge..... Tror modningen er på full tur, masse murringer, kynnere og menssmerter. Litt tidlig for fødsel enda, men for all del, det kan jo gå på overtid uansett! Litt spennende likevel da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fornuftig av deg å ikke gjøre noe fornuftig i går :nigo: Veldig lurt! Håper du har en super kveld i kveld, det er godt mulig at det er lenge til neste gang ja ;) Det høres ikke ut som at du kommer til å gå på overtid, men man vet jo aldri, noen blir "aldri" ferdig med den modninga og kynnere..

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med alle disse tegnene på modning (selv om et desverre ikke alltid betyr at fødselen skjer med det første)! Snart på tiden med tippeliste?! :hoppe:

Og jeg husker hvor godt det var at magen sank! Endelig mulig å puste, liksom! :fnise:

Det var forøvrig ikke like mye service her under graviditet nr. 2 heller. Det er vel ikke like interessant når man har gjort det før :tongue: Men det er bra du minte han på det ;)

Godt at svigermor kan stille opp :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kjempekoselig på besøk i går, men det ble jo aaaaaltfor sent! Var ikke i seng før 01:30, og da fikk jeg selvsagt ikke sove pga vondt i ryggen. Husker at jeg så på klokka litt før fire. Dessuten er det min tur å stå opp på lørdager, og lille var klar som et egg kl 07! Gjesp!! Jaja, det går seg vel til.. I dag er ikke lille helt i strøk, stygg tørrhoste og tungpust. Ligger og sløver på sofaen nå. I ettermiddag reiser vi på hytta - skal bli godt å slappe av der! Blir kanskje siste gang på lenge...

Modningen går sin gang, ja - murringer og menssmerter jevnlig. I tillegg ganske mye hyppigere kynnere. Regner med en rask fødsel når den først kommer i gang, så skal ikke kaste bort tid på å se film og alle de andre gode forslagene som finnes! :fnise: Tippeliste ja... Kan jo starte jeg da!

Tippeliste fødsel (termin 4.des)

Mayami: 1.desember

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 29. november!

Ikke noe vits i å kaste bort tid på film me fødsel nr. to nei! Hilsen hun som fødte 1,5t etter at hun kom på sykehuset (og 3t etter ankomst med storesøster). Du hadde vel en rask fødsel forrige gang du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...