Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Kjenner igjen det med bryllupsplanleggingen når det begynner å nærme seg ja.. på vårparten ifjor gjorde vi stort sett ingenting og tenkte at det blir jo fint bryllup likevel, vi blir jo mann og kone uansett åssen serviettene ser ut osv :sjenert: Tenker nå i ettertid at vi kunne jo kanskje ha gjort noe annerledes, men egentlig så angrer vi ingenting. Dagen ble fantastisk bare ved å få dele den med alle de vi var glad i, og ikke minst at vi endelig fikk bli mann og kone! Såå.. detaljplanlegging er nok ikke så viktig som man tror, men det er jo litt individuelt også hvor mye man selv legger vekt på det :klemmer:

Høres ut som du har en ordentlig gullgutt! Legger seg fint og kan helt fint bli passet på av andre når det trengs. Kan godt tenke meg det er koselig å være bare kjærester litt også, kanskje spesielt nå i denne førbryllupstiden :hjerte:

Du får ha en fin uke MellonCollie! :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var ganske lei bryllupsplanlegging på det verste jeg også. Nå bare koser jeg meg i bryllup og er veldig glad jeg er ferdig med sånt ;)

Nei, skal vel ikke si sånt i boka til en vordende brud :ler: Men en fantastisk dag var det, så du må bare glede deg.

Får håpe dere er like heldige med været som vi var. Dere gifter dere 4 dager etter vår 2 års bryllupsdag. Så skulle vel være gode muligheter.

Jeg likte godt å gifte meg i juni. Da kunne vi nyte sommeren og ha ferie. Tror det hadde blitt mye bryllupstanker hvis vi hadde giftet oss i august i stedet.

Høres ut som din lillegutt sjarmer de fleste. Er vel sånn det gjerne er ;) Ser lillegutten her også har samme effekt :biggrin:

Håper du finner ut av jobbtingene dine.

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupsplanlegging synes jo menn er kjempekoselig :tunge1: Kjære har nevnt det maaange ganger nå i høst hvor herlig det er at han ikke må høre på mer bryllupsmas - nå er det bare bebismas :fnise: Kanskje ikke bedre? :skratte:

:ler: Det skal alltid være noe!

Han var faktisk overraskende positiv, og tok også på seg oppgaver uten at jeg trengte å delegere. Så jeg er fornøyd så langt. Måtte det holde seg slik i 5 måneder til ;)

Kjenner igjen det med bryllupsplanleggingen når det begynner å nærme seg ja.. på vårparten ifjor gjorde vi stort sett ingenting og tenkte at det blir jo fint bryllup likevel, vi blir jo mann og kone uansett åssen serviettene ser ut osv :sjenert: Tenker nå i ettertid at vi kunne jo kanskje ha gjort noe annerledes, men egentlig så angrer vi ingenting. Dagen ble fantastisk bare ved å få dele den med alle de vi var glad i, og ikke minst at vi endelig fikk bli mann og kone! Såå.. detaljplanlegging er nok ikke så viktig som man tror, men det er jo litt individuelt også hvor mye man selv legger vekt på det :klemmer:

Høres ut som du har en ordentlig gullgutt! Legger seg fint og kan helt fint bli passet på av andre når det trengs. Kan godt tenke meg det er koselig å være bare kjærester litt også, kanskje spesielt nå i denne førbryllupstiden :hjerte:

Du får ha en fin uke MellonCollie! :klemmer: :klemmer:

Ja, det er jo veldig hva man gjør det til selv! Jeg kommer nok ikke til å bry meg om serviettene matcher blomster etc, så det blir ikke noe detaljplanlegging fra min side. Men er nok som må ordnes uansett merker jeg!

Var ganske lei bryllupsplanlegging på det verste jeg også. Nå bare koser jeg meg i bryllup og er veldig glad jeg er ferdig med sånt ;)

Nei, skal vel ikke si sånt i boka til en vordende brud :ler: Men en fantastisk dag var det, så du må bare glede deg.

Får håpe dere er like heldige med været som vi var. Dere gifter dere 4 dager etter vår 2 års bryllupsdag. Så skulle vel være gode muligheter.

Jeg likte godt å gifte meg i juni. Da kunne vi nyte sommeren og ha ferie. Tror det hadde blitt mye bryllupstanker hvis vi hadde giftet oss i august i stedet.

Høres ut som din lillegutt sjarmer de fleste. Er vel sånn det gjerne er ;) Ser lillegutten her også har samme effekt :biggrin:

Håper du finner ut av jobbtingene dine.

Stor :klem:

Ja, vi gleder oss begge to. Og siden det bare er en gang i livet jeg skal planlegge noe sånt, så skal vi vel komme i mål med det :) Satser på at juniværet blir like bra for oss som for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er samboer langt unna på jobb igjen, så det blir babysvømming på meg og lillegutt alene. Litt synd akkurat i dag, for vi skal øve på sendedykk for første gang - og jeg har jo ingen å sende ham til da :ler: Blir nok en ordning på det!

Har ordnet frisør til bryllupet i dag, solist i kirken er ordnet (med forbehold frem til midten av april - han er en travel mann. Men satser på det går i orden), og vi har bestemt alt av sanger / musikk i vielsen. Ting går fremover!

I tillegg har vi bestemt hvilke barnehager som vi skal søke på til Lillegutt. Da gjenstår bare å rangere de, og å få sendt søknaden. Det står på planen innen i morgen. Vanskelig, da jeg ikke kjenner noen som har barn i disse banehagene. Men det er hovedsakelig idrettsbarnehager og en musikkbarnehage det står mellom. Liker at det har et spesifikt fokus. Vi er litt heldige, for her i kommunen er det veldig god barnehagedekning. Og dermed er det blitt anske stor "kokurranse" mellom de ulike - det fører igjen til god kvalitet i og med at de ønsker å ha flest mulig ansatte per barn, mange med høye utdanninger etc.

Oj, nå må det bleieskift til! Mye rare lyder under babygymmen :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har vi bestemt hvilke barnehager som vi skal søke på til Lillegutt. Da gjenstår bare å rangere de, og å få sendt søknaden. Det står på planen innen i morgen. Vanskelig, da jeg ikke kjenner noen som har barn i disse banehagene. Men det er hovedsakelig idrettsbarnehager og en musikkbarnehage det står mellom. Liker at det har et spesifikt fokus. Vi er litt heldige, for her i kommunen er det veldig god barnehagedekning. Og dermed er det blitt anske stor "kokurranse" mellom de ulike - det fører igjen til god kvalitet i og med at de ønsker å ha flest mulig ansatte per barn, mange med høye utdanninger etc.

:skravle:

Jøss. Jeg har hørt at å få inn barn fra 0-3 er så godt som umulig her i kommunen jeg. Pappa hadde snakket med Jon ***** og han driver jo flerfoldige barnehager, og burde vel ha peiling på sånt..

Men det er jo kjekt å få vite sånn i ettertid, når man snart pakker snippsekken selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skravle:

Jøss. Jeg har hørt at å få inn barn fra 0-3 er så godt som umulig her i kommunen jeg. Pappa hadde snakket med Jon ***** og han driver jo flerfoldige barnehager, og burde vel ha peiling på sånt..

Men det er jo kjekt å få vite sånn i ettertid, når man snart pakker snippsekken selv.

Tja, jeg skal jo ikke være helt bombastisk altså. Men er i alle fall det ovenfor jeg har hørt på babysangen og av de andre småbarnsmammaene. Men hva vet vel jeg.. :) Greit at jeg har dette i bakhodet da, sånn i tilfelle det ikke blir så lett som jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg skal jo ikke være helt bombastisk altså. Men er i alle fall det ovenfor jeg har hørt på babysangen og av de andre småbarnsmammaene. Men hva vet vel jeg.. :) Greit at jeg har dette i bakhodet da, sånn i tilfelle det ikke blir så lett som jeg tror.

Ja, da får man jo bare se :)

Vi får håpe de har rett.

Hvis ikke er det jo bare 2 og et halvt år til bhg tid :jepp:

:hoho:

Edit: jeg sjekket statisitisk sentralbyrå, og Sarpsborg hadde 57 prosent BHGdekning på 0-2 år i 2006/2007.

Så det har vel kanskje blitt litt bedre siden den tid :jepp:

(Til sammenligning hadde Trondheim 75 prosent dekning... :Nikke: )

Endret av MidnightChildDreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da får man jo bare se :)

Vi får håpe de har rett.

Hvis ikke er det jo bare 2 og et halvt år til bhg tid :jepp:

:hoho:

Edit: jeg sjekket statisitisk sentralbyrå, og Sarpsborg hadde 57 prosent BHGdekning på 0-2 år i 2006/2007.

Så det har vel kanskje blitt litt bedre siden den tid :jepp:

(Til sammenligning hadde Trondheim 75 prosent dekning... :Nikke: )

Hmm, nå ble jeg engasjert her merker jeg, så måtte også google litt ;) Sjekket sidene til kunnskapsdepartementet, og der står det at i 2007 hadde sarpsborg full dekning på 0-2 år ved hovedopptaket. Men nå er ikke jeg noen kløpper på å lese statistikk da :ler: Jaja, jeg får nå uansett bare søke og krysse fingrene. Får vi ikke plass, så får vi tenke dagmamma. For min del så gjør ikke det så mye i 1 års tid. Jeg gikk hos dagmamma selv, og storkoste meg. Men ser samboers argument med at det kanskje er vanskeligere å kvalitetssikre. Vi får ta det som det kommer!

Spennende å forberede bryllup da.. :hjerte:

Når er datoen?

20. juni. Så det nærmer seg :)

----------

Vært på babysang igjen. Han koser seg, men er jo så utålmodig! Han vil mye heller stå og følge med på absolutt alt, enn å ligge på matta og titte på den kjedelige mammaen sin. Så er ikke så lett å få utført alle bevegelser og sånt med ham, den pøbelen. Satt ved siden av ei som fikk grøt ved lunsjen etterpå, og Lillegutt fulgte fascinert med. Jepp, han begynner å bli klar for å smake litt :) Satser på å starte opp neste helg. Da er han 5 måneder, og det er moro å starte når samboer også er hjemme og kan være med. For jeg har lest at det kan være smart å starte med formiddagsmåltid? Og jeg skal amme ham både før og etter - eller skal jeg amme først og forsøke å gi ham vann etter grøt? Har kjøpt inn maisgrøt, så den skal jeg tilberede med morsmelk. Har pumpet ut og klargjort den biten også. Som dere skjønner gleder jeg meg til dette :ler:

Etterpå skal samboer og jeg på en liten Harrytur. Har invitert foreldrene våre hit på middag til helga, så jeg får ta meg en tur inn på matforumet for litt inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da med lillegutten som snart skal begynne med grøt :) Tenk, så stor han er blitt :strix:

Ja, disse månedene har bare gått fryktelig fort! Jeg henger ikke med :ler:

------------------

Jeg tror sønnen min egentlig er B-menneske, men at han ikke helt har forstått det selv :ler: I går var han våken fra kl 6, og når klokka var 630 insisterte han på å stå opp. Og resten av dagen var han ganske så grinete egentlig. Herlig! Var på trilletur og lunsjbesøk hos ei venninne, men måtte bare dra hjem til slutt. Var også en tur hos mine foreldre, det gikk heldigvis litt bedre. Var bare lillegutt og meg, og jeg spiste middag der. Og da fikk jeg pannekaker :strix: (jfr diskusjonen i Ella*s bok for noen dager siden). Men sutring var det der også, altså. Aldri har jeg gleda meg så mye til klokka skulle bli 1900 og det var leggetid ;)

I dag derimot, så sov vi nesten til 9! Avbrutt av et par amminger selvsagt, men likevel. Og han er såååå blid i dag :rødme:

I kveld blir det biffmiddag, film og kos. Jeg har vært flink og ryddet og vasket litt i huset, så det er ganske shina til kjæresten kommer hjem etterpå (bortsett fra en enorm haug med klær som må brettes. Som alltid :fnise: ). Så det blir en fin kveld tror jeg. I morgen er det heller ingen planer, men søndag har vi invitert både mine foreldre og svigers på middag hit til oss. Er like greit å få dem hit på samme tid, så får alle litt tid med lillegutt uten at vi må bruke hele helga på besøk hit og dit ;) Skal lage finnbiff, så det gleder jeg meg til! Nam!

Sitter forresten og titter litt på brudebuketter om dagen. Legger ut de vi liker her, så om noen har noen innspill på favoritter - kjør på ;)

Bukett 1

Bukett 2

Bukett 3

Bukett 4

Bukett 5

Bukett 6.

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk pannekaker :)

Likte bukett 2 og 4 best. Ser du har vært inne på samme side som jeg var når jeg letet etter bukett :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Takk for innspill - dere har like mye forskjellige meninger som jeg burde regnet med ja :ler:

Samboer sin favoritt er nummer 3. Jeg liker best 2 og 4. Men liker egentlig formen på nummer 3 best. Ahh, beslutninger altså! ;) Synes det er fint med litt farge i buketten jeg, da. Noe som bryter litt med den hvite kjolen på bildene. Vi har bestemt og pratet med de som skal ordne blomster, så kan jo ta med bildene og se om de kan foreslå en miks av det også.

I dag sov lillegutt til 9 :overrasket: Så den rytmen med at samboer og jeg står opp annenhver dag i helga ble jo helt ødelagt, for da var begge så våkne at vi sto opp. Så da spørs det hvem som må opp i morgen, da :ler: Jeg har fått jobbet litt, og egentlig bare velstand her. Begynner å få en del jobbtimer, så da kan jeg bruke det i sommer til å få avspasert og dermed få drøyd ut permisjonen endel. Er veldig spent på om vi får barnehageplass eller ikke da :sjenert:

I dag blir det stek til middag, har liggende fra "matpakka" samboer fikk fra jobben før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke sett den nye dagboken :sjenert:

likte bukett 2 og 3 jeg. Men hvilke farger har du mest lyst å ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: MellonCollie

Nydelige buketter alle sammen egentlig, men nummer 2 og 5 er mine favoritter. :jepp:

Liker godt hvitt og med litt blått og grønt i er det bare nydelig.

Ha en fortsatt fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...