Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Ja, da var tiden inne for å prøve på barn nummer to. Har fra før av mann, en ettåring, katt, bil, trygg jobb, og bor i tomannsbolig. Et veldig standard A4-liv altså. Men jeg trives veldig med det :)

 

Forrige gang ble jeg gravid etter tre forsøk, blir spennende å se hvor lang tid det tar denne gangen. Har første mensen etter amme- og cerazetteslutt akkurat nå, så er bare å hoppe i det. Håper egentlig å bli gravid i høst og få et sommerbarn, men det er velkomment når som helst egentlig. Hadde en bruker her da jeg var prøver og gravid sist gang, og det var veldig koselig å ha noen i samme situasjon å skravle med. Resten av KG er jeg vel egentlig litt lei av, så kommer hovedsakelig til å holde meg i dagbøkene. Håper å bli kunne følge flere her gjennom prøving og graviditet, og at vi blir mammaer (for første, andre eller tredje) i løpet av 2016 :)

 

Velkommen til de som måtte forville seg inn her hvertfall :)

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med en sånn dagbok :) Selv holder jeg meg bare til tante-rollen (som begynner for første gang i november), men jeg liker å følge med på endel dagbøker her inne. Så artig at jeg skriver aller første svaret her inne i dagboka di da. Lykke til, du skal se det klaffer på første forsøk nå  :babysmokk:

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en sånn dagbok :) Selv holder jeg meg bare til tante-rollen (som begynner for første gang i november), men jeg liker å følge med på endel dagbøker her inne. Så artig at jeg skriver aller første svaret her inne i dagboka di da. Lykke til, du skal se det klaffer på første forsøk nå  :babysmokk:

Så koselig med besøk :velkommen:

Gratulerer som snart tante! Veldig moro med tantebarn altså, jeg har fire stk selv (en i min familie, en i mannenes) og det er veldig stas. Ikke minst er det deilig å kunne levere de fra seg når de hyler :fnise: Egentlig håper jeg ikke at det klaffer på første forsøk denne gangen for da blir termin en uke før bursdagen til junior. Egentlig satser jeg på junibarn denne gangen, hadde passet fint i forhold til permisjon og barnehagestart. Men, så klart, den er velkommen når som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Her vil jeg også være med :) Vi begynner prøvingen i juli, så vi ligger sånn sett ganske likt i løypen :) (A4-livet er undervurdert! Det er jo fantastisk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Her vil jeg også være med :) Vi begynner prøvingen i juli, så vi ligger sånn sett ganske likt i løypen :) (A4-livet er undervurdert! Det er jo fantastisk!)

Så koselig at du stakk innom :hei: Gøy med flere i samme situasjon, kanskje vi,til og med ender opp i samme terminklubb :) Åh, kjenner jeg er utålmodig etter å få mage og kjenne spark igjen. (gleder meg ikke fult så mye til sprutgulp, såre brystvorter og byssing i søvn fire ganger om dagen :ler: ) Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du stakk innom :hei: Gøy med flere i samme situasjon, kanskje vi,til og med ender opp i samme terminklubb :) Åh, kjenner jeg er utålmodig etter å få mage og kjenne spark igjen. (gleder meg ikke fult så mye til sprutgulp, såre brystvorter og byssing i søvn fire ganger om dagen :ler: )

Det hadde jo vært superkoselig! Jeg er jo en fersking innenfor baby-sektoren, så jeg gleder meg bare ukritisk til alt jeg  :fnise: Får forhåpentligvis tidsnok kjenne virkeligheten på kroppen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært på tur i skogen og testet bæremeisen junior fikk i ettårsgave av mormor og bestefar. Han satt og skravla og koste seg oppi der, så blir nok flere turer med den i sommer og høst. Vi flytter om to uker til et hus tre minutter unna nærmeste blåmerka sti, så helt oppi skogkanten. Vi har aldri gått tur der før, men tenkte at det kan være lurt å bli litt kjent i nærområdet. Lærte fort at det kan være lurt å se på et kart før man legger i vei. Var mye bratt opp og ned og vi visste ikke hvor vi var halve turen. Men vi kom tilbake til utgangspunktet (vi trodde ikke det var der vi var for å si det sånn) og det var en fin tur. Men vi må altså skaffe oss et kart :)

Ellers er jeg spent på hvordan graviditet og fødsel går denne gangen. Forrige gang hadde jeg et enkelt svangerskap og en lett fødsel, er ikke gitt at det blir sånn denne gangen også. Men jeg har aldri vært i bedre form enn nå så håper at det hjelper. Har gått på pilates, gått mye turer og nå har jeg begynt å trene for noen måneder siden så det må jo gjøre for formen gjennom svangerskapet. Må bare huske knipeøvelser nå så er vi der....

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært superkoselig! Jeg er jo en fersking innenfor baby-sektoren, så jeg gleder meg bare ukritisk til alt jeg :fnise: Får forhåpentligvis tidsnok kjenne virkeligheten på kroppen :P

Eller så kan du som meg bare suse gjennom alt. Såre brystvorter går fort over, sprutgulp går over etter hvert, og etter 7 måneder trengte jeg ikke bysse (eller amme) i søvn annet enn på kvelden. Og byssing gir armmuskler har jeg funnet ut, så ikke så galt at det ikke er godt for noe :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan du som meg bare suse gjennom alt. Såre brystvorter går fort over, sprutgulp går over etter hvert, og etter 7 måneder trengte jeg ikke bysse (eller amme) i søvn annet enn på kvelden. Og byssing gir armmuskler har jeg funnet ut, så ikke så galt at det ikke er godt for noe :fnise:

Jeg liker attituden! Armmuskler er aldri feil (eller, altså, det hender jo det kan bli litt mye, men man blir vel ikke Marit Bjørgen av litt babybyssing heller  :fnise:). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Hallo der :ninja:

Her vil jeg følge med!

Edit: hvordan gjennomførte du ammeslutt? Var ungen lei, eller var det et prosjekt? Jeg har litt lyst til å kutte ut selv nå, men junior elsker puppen over alt på jord...

Endret av Grastusta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo der :ninja:

Her vil jeg følge med!

Edit: hvordan gjennomførte du ammeslutt? Var ungen lei, eller var det et prosjekt? Jeg har litt lyst til å kutte ut selv nå, men junior elsker puppen over alt på jord...

Vi slutta brått og brutalt. Ene dagen ammet jeg som vanlig, dagen etter fikk han ingenting. Hadde aldri fungert med nedtrapping her, puppen var høyt elsket som kos og trøst. Men det gikk ganske greit, litt sutring de første dagene bare (det var vel nesten verst for a mor, tårene trilla da jeg ammet siste gangen :fnise: )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Vi slutta brått og brutalt. Ene dagen ammet jeg som vanlig, dagen etter fikk han ingenting. Hadde aldri fungert med nedtrapping her, puppen var høyt elsket som kos og trøst. Men det gikk ganske greit, litt sutring de første dagene bare (det var vel nesten verst for a mor, tårene trilla da jeg ammet siste gangen :fnise: )

 

Hm, OK. Problemet her er at vi fortsatt driver med samsoving og nattamming. Aner ikke hvilken ende vi skal begynne i for å kutte ut ammingen... for det frister virkelig ikke med slitsomme våkenetter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, OK. Problemet her er at vi fortsatt driver med samsoving og nattamming. Aner ikke hvilken ende vi skal begynne i for å kutte ut ammingen... for det frister virkelig ikke med slitsomme våkenetter heller.

Her var det kjapp og brutal slutt på nattamming også. Måtte flytte jr til eget rom da vi skulle selge huset (gadd ikke flytte senga han fram og tilbake) og da kuttet vi nattamming også. Etter to netter der mannen gikk inn når jr våknet på natta sov han gjennom. Fordelen var at jeg ikke kunne gå inn siden jeg luktet melk, så mannen måtte ta all nattevåk de nettene jr våknet. Og så har sovepose med stropper vært gull verdt, for jr våkna av at han snudde seg i senga. Nå våkner han så og si aldri, og de få gangene han gjør det er han våken noen få min før han sovner igjen (kan ikke gå inn og trøste, da klikker det helt for han)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, OK. Problemet her er at vi fortsatt driver med samsoving og nattamming. Aner ikke hvilken ende vi skal begynne i for å kutte ut ammingen... for det frister virkelig ikke med slitsomme våkenetter heller.

Her var det kjapp og brutal slutt på nattamming også. Måtte flytte jr til eget rom da vi skulle selge huset (gadd ikke flytte senga han fram og tilbake) og da kuttet vi nattamming også. Etter to netter der mannen gikk inn når jr våknet på natta sov han gjennom. Fordelen var at jeg ikke kunne gå inn siden jeg luktet melk, så mannen måtte ta all nattevåk de nettene jr våknet. Og så har sovepose med stropper vært gull verdt, for jr våkna av at han snudde seg i senga. Nå våkner han så og si aldri, og de få gangene han gjør det er han våken noen få min før han sovner igjen (kan ikke gå inn og trøste, da klikker det helt for han)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å prøve veldig lite på baby de to neste månedene. Ser nemlig ut til at jeg skal til Svalbard med jobben i løpet av april, og akkurat det er jeg villig til å utsette prøvingen for. Så nå som jeg endelig har fått tilbake mensen og vi var klare for å prøve må vi være litt forsiktige så jeg ikke blir gravid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååh, Svalbard! Jeg har SÅ lyst til å dra dit! Akkurat det ER verdt å utsette prøvingen litt for ja, helt enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sillie4 :vinke:

Null spennende å fortelle om, dagene går til jobb, kos med lillemann og slækking. Skulle egentlig trene i dag men mannen kom på at han skulle på et møte ti på seks (ti minutter før møtet) så da utgikk det... Tenker jeg går en time før fra jobb i morgen, synes det er lettere å gjøre det da enn å dra seg opp av sofaen på kvelden. Men det funker egentlig ganske bra det også, for pleier å dra når mannen legger junior. Da har jeg liksom et fast tidspunkt å forholde meg til. Men jeg er fortsatt ikke direkte glad i å trene, men har nå holdt ut i fire måneder så da skal jeg klare å fortsette.

Jo, kom på en ting. I dag klarte jeg å tråkke på en veps da jeg gikk fra bussen. Den kom flyvende langs bakken, og i det den var under foten min satte jeg den ned. Var ikke med vilje, det bare skjedde. Hva er sannsynligheten for det liksom...?

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...