Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er 26 og min kjære er 31. Vi bor i et oppussingsprosjekt i paradis (landlig, sunnmøre) og har vært/bodd sammen de siste 3 år.

 

Å si at vi (jeg) er overmodne er en underdrivelse! Beslutningen om å starte prøving har vært etterlengtet og i mai 2014 så tok jeg ut p-staven. Både for å forberede kroppen på prøving og pga diverse bivirkninger med hormon prevensjon. Selv om vi får de barna vi skal ha så kommer jeg nok aldri til å bruke prevensjon igjen...

Kroppen har det siste året hatt det aldeles strålende i motsetning til før jeg sluttet på prevensjon. Helt fantastisk! Syklusene stabiliserte seg med en gang på mellom 26-28 dager og EL merkes godt med mange symptomer.

 

Eneste formen for prevensjon det siste året har vært å "hoppe av", og dette har fungert veldig bra  :biggrin: om enn noe kjedelig...

 

Nå derimot! Nå er tiden endelig inne! :bolledeig:  Jeg kjenner at det kribler i hele kroppen og tankene drar ofte til "babyland"  :rodmer:

 

Si gjerne hei, mannen får vondt i hodet av tytingen av og til så jeg trenger noen å snakke med for ikke å sprekke...  :ler:

Endret av LilleMy1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, får ikke til å legge inn ticker i signatur :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med prøving, det er en spennede tid! Håper det klaffer for dere raskt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Vi har en følelse på at det kommer til å skje raskt, men man kan jo aldri vite.

Lurer litt på hvordan jeg kommer til å være når jeg en dag (forhåpentligvis) blir gravid. Vi satt og så på gulv på nett i går og da fant jeg et som jeg kunne tenkt meg å ha i hele huset. Det var kjempefint! Og da presset tårene på.... Er det bare meg eller er det flere som er slik? Jeg blir sippete og griner av nesten ingenting! Reklamer, nyheter, ting som blir sagt og tanker ellers. Igrunn litt travelt :fnise:

CD 10 = :sengekos:

EL ca 22.5

IKM 3.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen :sengekos: i går, sluttet med snus på søndagskveld så stakkars mann..... :rasende:

Satse på det blir i dag.

CD 12

EL enten 20.5 eller 22.5 (lite symptomer nå)

IKM 4 eller 5.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aksjer lagt inn i dag :danse: Uansett om EL blir i morgen eller den 22. så klaffer det. Så får vi satse på å gjøre en innsats på torsdag også...

Veldig lite EL symptomer nå og greier ikke å huske om EL har vært sen i forhold til app tidligere men tror ikke d altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :) her vil jeg følge. Håper det klaffer kjapt for dere.

Endret av siela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :) her vil jeg følge. Håper det klaffer kjapt for dere.

Koselig :nigo: Ja håper vi treffer nå disse dagene. Denne tiden og alt som følger med er utrolig spennende, men kan også være frustrerende har jeg merket. Allerede vært oppe og nede. Noe har sikkert å gjøre med snusslutt da :ler2:

Hvor lenge har dere prøvd nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal følge med her :) lykke til :)

Takk for det :laugh: Ser at vi ligger ganske likt både i alder og prøving, gøy å skravle med noen som er litt i samme situasjon. Har hatt vanskelig for å la være å si noe til de rundt meg som jeg snakker mye med, men vet jo at jeg helst vil holde dette som en hemmelighet mellom meg og kjæresten :rodmer: Da er det greit å være her inne og få skravla fra seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om det er nikotinabstinenser som gjør det, eller om det er noe annet, men de siste to nettene har jeg våknet kl 03.03 og kl 06.06. OG kl 06.45 OG kl 07.30!!! Merkelige greier. Jeg som vanligvis sover som en stein og er helt umulig å vekke (seriøst, må ha hjelp!)... Skjønner ingenting.

I tillegg så er jeg trøtt og svimmel hele dagen, (merkelig hæ?), såpass at jeg måtte sove en time på dagen i går.

Jeg velger å si at det er snusen som gjør det, evnt. at vi må kjøpe rullegardin...

Fortsatt lite tegn til EL men den kan jo komme uten symptomer også. Eneste som merkes er økt lyst og det er jo veldig praktisk :legrine:

CD 14

EL ca 20-22.5

IKM 4-5.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig kjekt å få skravla her inne :)

Er nok det at du har slutta med nikotin som gjør at du sover så urolig om natta,hehe :P

Er ikke hver gang man merker EL så godt som andre ganger, mrn det gjelder å bare "legge inn aksjer" rundt de dagene man tror at man har EL :) Er bare å ønske deg lykke til :)

Det er forresten veldig godt å ha dagbok i tiden mellom EL og IKM. Man blir så utålmodig og tanker bare svirrer rundt i hodet konstant og man innbiller seg symptomer, så er godt å ha et sted å skrive ned ting og lufte tankene litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig :nigo: Ja håper vi treffer nå disse dagene. Denne tiden og alt som følger med er utrolig spennende, men kan også være frustrerende har jeg merket. Allerede vært oppe og nede. Noe har sikkert å gjøre med snusslutt da :ler2:

Hvor lenge har dere prøvd nå?

Vært prøver siden bortfallsblødning 26. Februar :) Har TR nå og er på vei inn i pp4... utålmodig! Glad for at jeg sluttet å snuse lenge før prøvingen begynte. De første 2 ukene var de verste i mitt liv. Så ble det heldigvis bedre da. Jeg skal aldri gå gjennom en snusslutt igjen hehe :fnise: snusfri i et halvt år nå :) Masse lykke til! Dette klarer du. Ha et klart mål (baby, sparte penger etc). Da er det mer motiverende også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig kjekt å få skravla her inne :)

Er nok det at du har slutta med nikotin som gjør at du sover så urolig om natta,hehe :P

Er ikke hver gang man merker EL så godt som andre ganger, mrn det gjelder å bare "legge inn aksjer" rundt de dagene man tror at man har EL :) Er bare å ønske deg lykke til :)

Det er forresten veldig godt å ha dagbok i tiden mellom EL og IKM. Man blir så utålmodig og tanker bare svirrer rundt i hodet konstant og man innbiller seg symptomer, så er godt å ha et sted å skrive ned ting og lufte tankene litt.

Ja. Må nesten ha en slik plass! Både for å skrive ned alt det rare man tenker, komme i kontakt med andre i samme situasjon (holder ikke med bare partner), og som nevnt å skravle hull i hodet på andre enn sin bedre halvdel. Det siste anbefales for å holde stemninga god :plystre:

Håper at det er nikotinen, men våkner faktisk tidligere og det er fantastisk, har nemlig vært et problem at jeg ikke klarer å stå opp... Håper jeg sover hele natta i natt..

Har merka variasjon i symptomer ja. En syklus (ikke begynt å prøve) hvor jeg var overbevist om at jeg var gravid. Puppene var så ømme at den minste bevegelse var vondt og så var de en str større.. Men viste seg at det ikke var noe likevel, og neste syklus kjentes ingenting...

Må bare prøve, har heldigvis hatt veldig stabile sykluser fram til nå, så får jeg heller bestille termometer i tilfelle det ikke skjer på første forsøk :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært prøver siden bortfallsblødning 26. Februar :) Har TR nå og er på vei inn i pp4... utålmodig! Glad for at jeg sluttet å snuse lenge før prøvingen begynte. De første 2 ukene var de verste i mitt liv. Så ble det heldigvis bedre da. Jeg skal aldri gå gjennom en snusslutt igjen hehe :fnise: snusfri i et halvt år nå :) Masse lykke til! Dette klarer du. Ha et klart mål (baby, sparte penger etc). Da er det mer motiverende også :)

Hahaha ja, å slutte å snuse er ingen lek! Sluttet en gang i 2013 men hadde da bare brukt snus i 1 mnd. Den gang holdt jeg i 2 uker før det skjedde noe som gjorde at jeg sprakk.

Denne gangen skal det gå! Helt uaktuelt å bruke snus hvis jeg blir gravid, og hadde nok fått uhorvelig mye kjeft av mannen hvis jeg hadde gjort det :(

Jeg går ikke an å snakke med de første dagene uten. Han lurer jo på om jeg har blitt gal...

Gratulerer til deg som har vært snusfri i et halvt år! Det er ikke verst ;) Snart er jeg der og.

Så det må vel sies at målet er både baby og økonomi :)

Fikk en kommentar i går: vanlige folk ville ha venta med å slutte til 29.5 kl 12.00! Men du, nei du finner ut at du skal slutte 10 DAGER før bacheloroppgava skal leveres!

Så jeg gjør alt på en gang :Knegg:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahaha godt gjennomtenkt! :fnise:

Anbefaler deg å laste ned appen til helsedirektoratet om du ikke har gjort det alt. Den heter slutta. Motiverende app som gir deg ros og oversikt :)

Et lass med tyggis kan hjelpe på mangelen på snus. Jeg gjorde ikke annet enn å tygge tyggis i flere uker. Man må liksom omprogrammere hjernen til å tenke at du ikke trenger snus, men ttyggis i stedet i en overgangsfase ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fantastisk plan! Jeg er på den fjerde dagen uten nå så dette går fint 👏

Har kjøpt drops og gitt meg selv lov til å stappe i meg det jeg vil ha disse to ukene 😆 og så hjelper det veldig med nikotin og tobakksfri snus 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med :) Vi er i ganske lik situasjon, og virker ganske like ift utålmodigheten :ler:

Hahaha godt gjennomtenkt! :fnise:
Anbefaler deg å laste ned appen til helsedirektoratet om du ikke har gjort det alt. Den heter slutta. Motiverende app som gir deg ros og oversikt :)
Et lass med tyggis kan hjelpe på mangelen på snus. Jeg gjorde ikke annet enn å tygge tyggis i flere uker. Man må liksom omprogrammere hjernen til å tenke at du ikke trenger snus, men ttyggis i stedet i en overgangsfase ;)

Haha er du meg? Har jeg en bruker til her på KG også glemmer jeg at jeg har det? :ler: Det er så mye av det du skriver som også gjelder meg ;) Jeg slutta for ca et år siden da. Tyggis var min beste venn. Var redd jeg skulle bli avhengig av tyggis i steden, men etter ca 3 mnd med tyggis så fadet det litt ut. Fikk sjukt vondt i magen av det :ler:

Anbefaler også appen "slutta". Jeg har den fortsatt, og det er veldig motiverende å se hvor mye penger man har spart :sjokk: Jeg har spart ca 30 000 nå :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...