Gå til innhold

Spennende tider! - vi prøver for første gang


Enamorada

Anbefalte innlegg

Sender deg noen gode tanker og babystøv :strix:

Håper det klaffer for dere neste måned.

Tusen millioner takk. Ser at du også er en prøver. Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstremt utålmodig og skuffet hver gang det ikke går :(
Er inne i pp4 nå. Føles som en evighet siden vi begynte å prøve. Har skaffet billige EL-teststrimler fra eBay, så planen er å teste denne perioden for å verifisere at EL er når jeg tror det er :)

Det klør i fingrene etter å kjøpe babystæsj også... Håper det klaffer for oss begge denne prøveperioden :)

Skal du benytte Wild Yam og slik denne pp også? Lurer på om jeg skal teste det om det blir en pp5...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt utålmodig og skuffet hver gang det ikke går :(

Er inne i pp4 nå. Føles som en evighet siden vi begynte å prøve. Har skaffet billige EL-teststrimler fra eBay, så planen er å teste denne perioden for å verifisere at EL er når jeg tror det er :)

Det klør i fingrene etter å kjøpe babystæsj også... Håper det klaffer for oss begge denne prøveperioden :)

Skal du benytte Wild Yam og slik denne pp også? Lurer på om jeg skal teste det om det blir en pp5...

Jeg har en halv pakke hver, så jeg drikker feridg Dong Quai i disse dagene, så skal jeg drikke ferdig Wild Yam fra cd20 for å være sikker på at el har vert (pleier å komme på cd 18-19, men på grunn av DQ kom på cd 15 i forrige syklus). Etter at det ikke klaffet i forrige måned, så har jeg ingen tro på disse urtene, men vil ikke bare kaste heller siden de kostet en del.

Når det gjelder el-tester, så har jeg prøvd de ut i starten uten at det hjalp. Vi treffer el godt, men ble ikke gravid. Så jeg velger å satse på en gjennomsnittlig syklus og kjører sex annen hver dag uten å teste for noe som helst. Føler faktisk at det er mer avslappende slik. Samtidig må jeg si at det var nyttig og også spennende å bli kjent med syklusen på denne måten. Så det er noe i det, allikevel.

Jeg har ikke hatt behovet til å kjøpe noe til babyen eller se på vogner og slikt. Jeg bare begynte å sy til en nevø, så jeg har masse materialer jeg kan tenke meg å bruke til babyting når den tiden kommer. Skal sikkert begynne å sy den dagen jeg får en positiv test, selv om det å kjøpe møbler og utstyr skal jeg vente med til jeg er godt på vei.

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det. Om jeg først hadde blitt gravid hadde jeg nok ventet iallfall til etter OUL med innkjøpene... Jeg hekler, så noen plagg har jeg allerede liggende. Enten som venninne-barselgave eller til min fremtidige lille :)

Har du ustabile sykluser eller er de bare lange?

Har stabil syklus på 27 dager, men er allikevel usikker på om EL kommer nøyaktig 14 dager før mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det. Om jeg først hadde blitt gravid hadde jeg nok ventet iallfall til etter OUL med innkjøpene... Jeg hekler, så noen plagg har jeg allerede liggende. Enten som venninne-barselgave eller til min fremtidige lille :)

Har du ustabile sykluser eller er de bare lange?

Har stabil syklus på 27 dager, men er allikevel usikker på om EL kommer nøyaktig 14 dager før mens.

Jeg har veldig stabile sykluser på 32-33 dager. Slik har de alltid vært. Jeg har alltid tenkt jeg var heldig som slapp med 11 menser per år. Nå som jeg er en prøver, kunne jeg tenke meg kortere sykluser og dermed oftere sjanser til å bli gravid. For nå har det gått 6 mnd. siden vi begynte, men vi er bare i starten av pp 5.

 

Hva har du heklet? Jeg har også venniner som føder snart og tenker å gi dem hjemmelagde babysmekker i gave. Syns også at vimpler er en fin og nøytrall gave. Kan sikkert hekles også.

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ser den. Da jeg var yngre syntes jeg at jeg ikke gjorde annet enn å ha mensen med sykluser som nå men med enda flere blødningsdager og ekstreme menssmerter. Nå er jeg glad for at de ikke er lange med tanke på prøvingen. Nå lurer jeg bare på hvorfor jeg ikke blir gravid.

Så flink du er til å sy! Jeg har symaskin, men ikke overlock. og jeg er heller ingen ekspert, men kommer vel til å sy litt (prøve meg frem) med en liten en i magen.

Jeg har heklet jakker, tepper, skjerf, sokker, luer, kjoler og bukser. Moro å teste nye oppskrifter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har vært hos en privat gyn torsdag denne uken for å undersøke om det kan være noe galt med oss uten at jeg ber om noe hjelp med å bli gravid. Alt så veldig fint hos meg. Gynekologen kunne mente jeg har akkuratt hatt el, så da blir det vel 29 dagers syklus denne gangen. Dette stemte veldig godt med en mellomblødning jeg hadde på mandag. Da hadde vi sex lørdag, søndag og tirsdag. Har vel dekket el godt. I dag skal jeg også inn for å ta en blodprøve og måle hormonene i andre del av syklusen. Så skal jeg inn igjen under neste mens for å måle resten av hormonene. Legen også mente at vi kunne ta en sædprøve i september hvis vi ikke ble gravide innen da. Ellers måtte vi jo ha prøvd i ett år, så det er bare i desember vi skal inn til en samtale om veien videre. Nå er jeg på syklusdag 21. Jeg tror puppene begynner å bli større som vannlig før mens, så håpet forsvinner litt og litt, selv om det er egentlig lite grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet er ikke ute! :blomst: Selv om jeg skjønner hva du mener. Jeg har allerede greid å overbevise meg selv om at det ikke gikk denne måneden heller, selv om jeg har en liten følelse av håp. Bare vil ikke håpe for mye for da blir jeg så utrolig skuffa gang etter gang. Når kan du teste? :) Jeg har IKM på søndag, så kanskje jeg kan teste lørdag. Litt usikker på om det er for tidlig men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, beklager :) Bare så at syklusdagene var så like at jeg tenkte dere kanskje var samme person, hehe.

 

Lykke til til deg :) Drømmer om det samme hver måned ;) Selv når testen er negativ er jeg overbevist om at jeg bare har testet for tidlig, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, deg må jeg følge, for du er tilsynelatende,"prøvertvillingen" min ;)

Jeg har ikm 16.06, og jeg syr også - har blant annet sydd vimpelrekker av samme stoff som deg til sønnen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, deg må jeg følge, for du er tilsynelatende,"prøvertvillingen" min ;)

Jeg har ikm 16.06, og jeg syr også - har blant annet sydd vimpelrekker av samme stoff som deg til sønnen min :)

Oj, så spennende. Jeg liker også å følge prøvere med like sykluser.

Har dere prøvd lenge denne gangen?

Kjener du noe nå?

 

Det eneste jeg merket denne syklusen var liten mellomblødning på cd13. Blødde så pass at jeg måtte skifte flere truser i løpet av den kvelden, sikkert en halv teskje fordelt på noen timer. Ellers har jeg større pupper siden i forgårs, men det pleier jeg å få før mensen også.

 

Dette er min 6-7 mnd som prøver, så jeg føler det er på tide å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ca 7-8 dpo, og kjenner absolutt ingenting..har ikke noe tro overhode, kanskje fordi jeg er på pp4, og forrige gang klaffet det på pp3.. Har også en veldig hektisk periode, rekker ikke tenke mye på det! Vet ikke helt når EL var, så vet heller ikke om vi traff :P

Tester du EL hver pp? Jeg har gjort det et par ganger, men ikke denne, og merket heller ikke så mye av de vanlige tegnene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet i pp 2 og 3, ikke de siste pp. Føler at det er mindre stressende. Sørger heller på å prøve regelmessig den uka jeg vet jeg skal ha el. "Problemet" er at den varierer +/- 2 dager, så jeg vet ikke nøyaktig. Tar snittmåned og følger Period Tracker app.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker pink pad, sikkert litt samme greia.. Veldig ok å kunne skrive inn og følge med på syklusen over tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 dpo i dag hvis jeg skal tro gynekologen om at el hadde vært før gu. Tok en test i dag kveld og da kom det bare / som forventet.

Samboeren vet ikke at jeg har testet, men spørte tidligere om min gu undersøkelse og resultatene og i dag spurte han om når det er han kunne ta en sædprøve. Bra at han er interessert også og jeg må ikke spørre ham om dette. Så det blir vel sædanalysen på ham snart og jeg skal ta en blodprøve på cd3-5 for å kjekke resten av hormonene.

Helsemessig er alt helt perfekt hos meg per nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? :) 

 

Og så fint at samboeren din er delaktig i denne prosessen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig fint å lese at samboeren din er interessert og du slipper å holde all kontrollen helt selv. Synd det ikke gikk denne måneden - jeg hadde troen på at det skulle skje ting her.  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min K er herlig. I går kom han med en bamse som han kjøpte for våre fremtidige barn.

 

Ellers har mensen kommet. Denne måneden kjørte vi på annenhver dag hele tiden og allikevel er jeg ikke gravid. Skuffende atter en gang. Føler at jeg må begynne å gi litt blaffen for ellers nekter K å prøve på neste barn hvis det han kommer til å huske fra denne prøvinga er meg gråtende den dagen mensen kom. Huff. Jeg lovte meg selv og ham om at dette var siste gangen.

Så med mot går vi inn i neste prøveperiode.

 

PP6 - EL 07.07 - IKM 22.07

 

Jeg skal levere enda en blodprøve og sjekke restende hormoner på mandag. K. skal vel levere sæden neste uke også. Har også kjøpt inn selen og sink for ham.

 

Det mest positive er at vår-sommer passer mye mer med tanke på å gå turer og barnehagestart :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blodprøveresultatene kom og alt ser veldig fint. Hadde egentlig ingen tvil om det.

 

I følge app er jeg i den fruktbare perioden nå. Begynte å teste for EL og testen var helt blank i går. Forventet EL er vel om 5 dager. Spennende. Denne måneden tiden bare flyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El testene blir sterkere, men det er vel noen dager til en positiv test. Kommer til å legge ut et bilde etterhvert. Ellers svever jeg på rosa skyer. Mye sol og varme, forelskelse og ferie fra neste onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...