Gå til innhold

Spennende tider! - vi prøver for første gang


Enamorada

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når du først er i testinga, er det ikke greit å vite om dere har 'sjans' eller ikke? :)

Det er jo det som er spennende. Jeg har alltid trodd at denne PPen treffer vi ikke fordi han er bortreist. Nå er det bare 3-4 dager til kjæresten kommer tilbake og EL skjer i disse dagene. Så jeg vil faktisk IKKE vite at EL har vært før han er hjemme. Vil heller leve i spenning til midten av januar og håpe at jeg er dravid allikevel.

Pluss jeg har prøvd å teste i ei uke nå og ser at det blir kjedelig i lengden. Alt for teknisk og forutsigbart. For meg haster det ikke å bli gravid i går, jeg kan like godt la det gå 2-3 mnd.

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende dette var. Håper alt har klaffet for dere denne måneden, hvis ikke så skjer det vel snart :danse: Synes det er fint at du forholder deg tålmodig og prøver å gjøre perioden her minst mulig "kjedelig"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med :)

Vi er også prøvere for første gang ;)

Er i PP1 etter å ha hatt en syklus på 34 dager etter pilleslutt, så er spent på denne syklusen.

Babystøv sendes i massevis :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle dere.

Ja, denne måneden var vi ikke i nærheten av å treffe EL, så jeg regner neste periode som vår første pp1. Hadde aldri trodd at det skulle komme en dag da jeg satt og håpet på at mensen skulle dukke opp snart. Sånt er det å være prøvere.

Hentet kjæresten på flyplassen i helga. Knapt 15 min har gått før han spurte "Hvordan går det med deg? Er det noe på gang? Noen forsinkelser?". Han venter og venter spent og vil gjerne at den første gangen resulterte i en baby. Måtte opplyse ham litt om sikre og usikre perioder.

Tester fra eBay har kommet i hus. Spent på å kunne bruke noen når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på syklusdag 28 nå. Tok en g-test for moroskyld og for å sjekke kinesiske tester. Negativ. De er mye mindre, men fungerer på samme måte.

Venter på mensen for å starte en ny pp. Denne måneden må det klaffe for da er begge hjemme. Kjenner jeg meg godt, så skal jeg teste for el for 1 - bruke opp de testen jeg har (hva skal jeg med dem senere?), 2 - prøve å treffe nøyaktig siden kjæresten ukependler og er borte i ukedagene.

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kom mensen i dag. Så denne syklusen var på 31 dager.

Denne mnd blir vår ekte pp1 siden begge er i samme geografisk område :)

Plan for denne PPen:

EL 30. januar

IKM 13. februar

Fant ut i dag at vennina mi er 6 uker på vei. To andre har akuratt født. Snart er det min tur. Gleder meg, gleder meg. En liten bonus er at forholdet mellom meg og kjæresten er noe annerledes. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Nesten så vi er enda mer forelskede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en trøst, har alle venneparene våre fått unger, 3 vennepar skal ha om noen mnder, på arbeidsplassen er det babyboom og jeg skal bli tante i juni :P

Hvor lenge har dere vært sammen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en trøst, har alle venneparene våre fått unger, 3 vennepar skal ha om noen mnder, på arbeidsplassen er det babyboom og jeg skal bli tante i juni :P

Hvor lenge har dere vært sammen? :)

Ja, Frøkenanonym. Du merker ikke at folk går gravide rundt deg før du selv blir en prøver. Non blir musinelige, noen blir sjalue eller bitre. Det er vel avhengig om man sliter eller ikke. For meg er det bare en observasjon. Alle mine venner har 2-3 barn og er etablert for lenge siden. Det er bare meg og ei vennine til som ikke er helt etablerte. Derfor er det ikke så ofte at noen i omgangskretsen venter barn. Men det siste halvåret fikk jeg noen nye venner/bekjente, så statistikken er noe annerledes nå.

Vi har vært sammen i akuratt to år da han foreslo å bli en familie. Og dere?

By the way, i morgen fikk jeg fastlegetime (av en annen grunn). Bør jeg nevne at vi er prøvere? Er det noe fastleger anbefaler/sjekker som er nyttig eller er det bare typisk kvinneprat, noe jeg ikke gidder? Har tenkt å sjekke blodverdier, for jeg vet at jeg har alltid slitet med jernmangel. Har tatt kosttilskudd de siste par mnd, så er mulig resultatet blir feil hvis jeg hopper over tabletten bare i morgen. Sist var jeg anbefalt å ikke ta jerrntabletter ca ei uke før blodprøve for å se på kroppens egne lagere.

Hvis jeg nevner at vi prøver å få barn, så kan jeg spørre når jeg må ta kontakt etter positiv test. Samtidig kan jeg vel finne ut om andres erfaringer på nette. Vet ikke.

Hva mer kan jeg gjøre/be/spørre om?

Hvis jeg får en positiv test hjemme, blir da alle relevante fastlegetimer gratis etter det? Eller alle untatt den første der jeg "beviser" at jeg er gravid?

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

syklusdag 16

EL om 3 dager (?)

IKM 13. februar

Statusen er basert på min gjennomsnittlige syklus på 32 dager, men de siste syklusene var på 30 og 31 dag. Derfor stoler jeg ikke helt på appen, men heller ser på kroppssignaler (ingen så langt).

Har hatt helt avslappet forhold til prøving frem til nå. Ikke så rart, siden jeg visste det ikke var en fruktbar periode. Nå derimot er EL rett rundt hjørne og jeg begynner å stresse: hva om jeg ikke har el? Hva om jeg ikke kan bli gravid? hva om vi ikke treffer el denne gangen?

El-testene frem til nå var veldig svake, men er synligere de siste to dager, blir også sterkere, men fortsatt negative. Jeg har tester fra eBay (10 stk.) og billigtester (2 stk.). eBay sine er veldig smale og vanskeligere å lese. Det er vel grunnen til prisen. Blir spennende å se om resultatene vises på begge typer tester.

Ellers surfer jeg nettet for inspirasjon til navnevalg. Har flere forslag til jentenavn og ingen aktuelle til gutten. Jeg mener det er viktig å tenke gjennom hvilket navn man gir til det første barnet for det bestemmer tema/stilen for de andre navnevalgene senere. I tillegg må det passe til farens etternavn og vårt kulturelt bakgrunn.

En annen ting: kjæresten ukependler til jobb og er borte mandag-fredag. EL er muligens på fredag, så han er hjemme etter jobb da, men jeg vurderer å besøke ham i morgen for å forsikre meg at vi treffer el hvis den er på onsdag/torsdag. Vet at sæden kan leve opptil flere dager, men allikevel.... Heldige menn som ikke aner at vi jenter teller og tenker så mye under prøvingen!

post-88369-0-73980200-1422379351_thumb.j

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff kjenner til det EL-stresset og det å reise bort! Ikke så gøy. Jeg hadde nok besøkt han jeg også ;)

Mine ebaytester viste faktisk raskere strek enn de fra billigetester ;)

Spennende, treige dager du har nå- sender deg babystøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste to timene kjenner jeg noe nederst i magen. Kan det være el? Har ikke sett el-slim tidligere, men det kom litt ved siste dobesøk. Så det er vel snart. Har så lyst til å bli ferdig med arbeidsdagen og dra hjem og teste. Skal legge ut bilder av testene i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Frøkenanonym. Du merker ikke at folk går gravide rundt deg før du selv blir en prøver. Non blir musinelige, noen blir sjalue eller bitre. Det er vel avhengig om man sliter eller ikke. For meg er det bare en observasjon. Alle mine venner har 2-3 barn og er etablert for lenge siden. Det er bare meg og ei vennine til som ikke er helt etablerte. Derfor er det ikke så ofte at noen i omgangskretsen venter barn. Men det siste halvåret fikk jeg noen nye venner/bekjente, så statistikken er noe annerledes nå.

Vi har vært sammen i akuratt to år da han foreslo å bli en familie. Og dere?

By the way, i morgen fikk jeg fastlegetime (av en annen grunn). Bør jeg nevne at vi er prøvere? Er det noe fastleger anbefaler/sjekker som er nyttig eller er det bare typisk kvinneprat, noe jeg ikke gidder? Har tenkt å sjekke blodverdier, for jeg vet at jeg har alltid slitet med jernmangel. Har tatt kosttilskudd de siste par mnd, så er mulig resultatet blir feil hvis jeg hopper over tabletten bare i morgen. Sist var jeg anbefalt å ikke ta jerrntabletter ca ei uke før blodprøve for å se på kroppens egne lagere.

Hvis jeg nevner at vi prøver å få barn, så kan jeg spørre når jeg må ta kontakt etter positiv test. Samtidig kan jeg vel finne ut om andres erfaringer på nette. Vet ikke.

Hva mer kan jeg gjøre/be/spørre om?

Hvis jeg får en positiv test hjemme, blir da alle relevante fastlegetimer gratis etter det? Eller alle untatt den første der jeg "beviser" at jeg er gravid?

Ser at jeg har glemt å svare deg her :glare:

Så koselig at han også er veldig klar for å stifte familie :) Vi har vært sammen i 10 år til høsten!

Sa du noe til legen om at dere er prøvere? Og hva fant dere ut? :)

Jeg trodde alle de obligatoriske timene var gratis ihvertfall, men skal ikke vedde huet på det heller :rolleyes:

Det kan være EL, det du kjenner nederst i magen ja. Jeg har pleid å kjenne det 2-3 dager før EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenanonym, on 27 Jan 2015 - 12:34, said:

Ser at jeg har glemt å svare deg her :glare:

Så koselig at han også er veldig klar for å stifte familie :) Vi har vært sammen i 10 år til høsten!

Sa du noe til legen om at dere er prøvere? Og hva fant dere ut? :)

Jeg trodde alle de obligatoriske timene var gratis ihvertfall, men skal ikke vedde huet på det heller :rolleyes:

Det kan være EL, det du kjenner nederst i magen ja. Jeg har pleid å kjenne det 2-3 dager før EL.

Nevnte ingenting til legen. Var usikker hva hun kunne hjelpe meg med. Det meste per nå finner jeg på nettet. Ellers har jeg ikke prøvd lenge nok til å bruke legehjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lykke til som prøver! Jeg snublet over dagboka di, og kjenner at her vil jeg følge med. Jeg er snart i samme situasjon da min mann og jeg har satt mars som startskudd for å bli prøvere. Kjenner meg veldig igjen i å tenke på at el skal klaffe med en reisende mann. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Lykke til som prøver! Jeg snublet over dagboka di, og kjenner at her vil jeg følge med. Jeg er snart i samme situasjon da min mann og jeg har satt mars som startskudd for å bli prøvere. Kjenner meg veldig igjen i å tenke på at el skal klaffe med en reisende mann. :-)

Denne måneden prøvde jeg å holde oversikt og jeg vet at vi traff sånt circa. Her er mine "notater" i etterkant.

De positive el testene kom veldig raskt, før teststrekken egentlig. De var også tydeligere når de var våte enn dagen jeg tok bildet. Testet b[de morgen og kveld.

Nå håper jeg på at egget levde i 24 timer og ikke 12, som noen skriver eg at sæden overlevde i 2+3 døgn, noe som er langt ifra umulig.

Jeg har IKM den 13 februar. Håper å teste den 14 og få en slik gave til oss begge på St. Valentine's.

post-88369-0-44694300-1422909316_thumb.j

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med. Jeg satt i samme situasjon som deg i noen måneder grunnet jobben min (jeg hadde masse pendling, og det gikk ikke alltid så godt opp), men nå bor jeg og samboer sammen. Det gjør det mye lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltsild, on 03 Feb 2015 - 01:38, said:

Her vil jeg følge med. Jeg satt i samme situasjon som deg i noen måneder grunnet jobben min (jeg hadde masse pendling, og det gikk ikke alltid så godt opp), men nå bor jeg og samboer sammen. Det gjør det mye lettere :)

Jeg har fått tips her om å telle som PP bare de månedene man var i nærheten av å treffe el. Så, selv om vi kuttet ut prevensjon for 3 mnd. siden, så regner jeg denne som PP1.

Da føler man ikke en ubegrunnet frykt over å slite bli gravid.

Hvor lenge har dere vært prøvere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...