Gå til innhold

Billige halsbånd til valp


Ce'Nedra

Anbefalte innlegg

Som noen kanskje har fått med seg, fikk vi 8 skjønne valper i går :)

Etter hvert tenkte jeg å sette på dem små halsbånd i forskjellige farger, slik at det blir lettere å se forskjell på dem, både for oss og de som kommer for å kjøpe seg valp. Da går det an å skrive ned litt om hver enkelt valp også, i tilfelle kjøperne har lyst til å vite litt.

Jeg har tittet masse rundt på nettet, men ikke funnet noen som er slik jeg har tenkt.. Har bare funnet med forskjellige mønstre, eller i færre farger enn 8.

Er det noen av dere andre som har fått valpekull som vet om noe sånt? Hadde blitt supertakknemlig for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke dere trenger halsbånd. Om noen dager er det ikke vanskelig å se forskjell på dem og når de begynner å leke med hverandre, så tar det ikke lang tid før de halsbåndene er gnagd over. Forresten har jeg sett ganske mange valpekull, men aldri noen med halsbånd. Vet ikke hvorfor, men jeg synes halsbånd er forbeholdt voksne hunder og de valpene jeg har hatt i hus har aldri hatt halsbånd på seg til vanlig før de har blitt nærmere ett år. Faktisk bruker jeg vanligvis ikke halsbånd på min hund når han er inne. Det henger i gangen og brukes når han skal ut i bånd. Skal han gå løs, brukes heller ikke halsbånd. Selvfølgelig må de vennes til halsbånd, men i mine øyne oppfattes det som litt tidlig.

Hva med å ta et bilde av hver enkelt valp og heller legge inn notater som i en dagbok under hvert bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter som vi kjøpte hunden vår av, hadde dette. Jeg syntes det var kjempekjekt når vi var der for å velge valp, for vi hadde ikke sjans til å se forskjell på dem. Så jeg syntes det var en lur måte som jeg ville ta med meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Tispa

På valper som er like er det vanlig å bruke halsbånd. Eventuelt ha på litt neglelakk forskellige steder på hver valp. Dette noteres ned hvor flekken er .

Er valpene med forskjellige tegninger er det enkelt. Da skriver man ned beskrivelse på hver valp. F.eks. 1 prikk i nakken. to hvite labber osv.

Lykke til med valpene, misunner deg denne herlige tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Når jeg fikk valpen min ifjor, hadde alle "mann" en tråd i forskjellige farger rundt halsen (garn). Der var alle svarte også da, pluss at de var 8 stk, så var ikke så lett å se forskjell etter et par dager hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garn eller neglelakk er vel å foretrekke. Hunder bør jo ikke leke fritt sammen med halsbånd på da det er lett å sette seg fast i hverandre og kan føre til skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det vel bedre å sette på halsbåndene når det kommer noen for å se på valpene??

eller er det feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et tynt, lite nylonhalsbånd som løser seg opp om de setter seg fast, må da være like greit som garn? Ser ikke helt problemet her må jeg innrømme. Det er ikke snakk om å putte på dem et strupebånd eller kjetting liksom.. ;)

Det er gordon settere, så de har tegningene på akkurat samme sted.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Tispa

Ja, da er de like :)

Nei, det er ikke farlig å ha på de halsbånd. De som har greie på hund skjønner det! Gjør som du føler for, det er ofte det riktigste...

Dessuten er det ikke bra med garn, dette er lett å tygge i og de kan svelge garnet. Da begynner vi å snakke om farlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har greie på hund vet at halsbånd er en av de vanligste årsaker til skader på tenner og klør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De som har greie på hund vet at halsbånd er en av de vanligste årsaker til skader på tenner og klør..

hvor har du fått det fra? Har du hatt valpekull selv forresten?

Endret av lillebøll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skader som forårsakes av halsbånd under lek har hva med valpekull og gjøre? At man ta halsbåndene av hundene ved fri lek trodde jeg virkelig var allmennkunnskap jeg.

Men siden du sikkert vil ha en annen enn min sin mening om dette kan jeg referer vetrinærene Randi Krontveit og Bente Kristin Sævik:

"En annen skade vi ser, er tenner som rett og slett er slitt av. Det er ganske vanlig at hundeeieren lar halsbåndet sitte på når hunden slippes for å leke med andre hunder. Da kan en tann sette seg fast i halsbåndet og vris i stykker eller som nevnt, slites helt av. Dette tenker man ikke alltid over, men for å være sikker på at slikt ikke skjer, bør man altså ta halsbåndet av hunden før man lar den leke med andre hunder, og kameraten må selvfølgelig også være uten bånd."

http://www.berner-sennen.no/helse/stell/tannhygiene.htm

Endret av lillebøll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du i det hele tatt hund selv??

Det Frey sier om halsbånd på hund er i hvert fall allmennkunnskap hos de hundeierene jeg kjenner. Man bruker ikke halsbånd på hunder som skal gå løse og/eller leke med andre hunder.

Endret av lillebøll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som noen kanskje har fått med seg, fikk vi 8 skjønne valper i går :)

Etter hvert tenkte jeg å sette på dem små halsbånd i forskjellige farger, slik at det blir lettere å se forskjell på dem, både for oss og de som kommer for å kjøpe seg valp. Da går det an å skrive ned litt om hver enkelt valp også, i tilfelle kjøperne har lyst til å vite litt.

Jeg har tittet masse rundt på nettet, men ikke funnet noen som er slik jeg har tenkt.. Har bare funnet med forskjellige mønstre, eller i færre farger enn 8.

Er det noen av dere andre som har fått valpekull som vet om noe sånt? Hadde blitt supertakknemlig for tips! :)

Hei!

Da jeg kjøpte valp brukte oppdretterne bare ulltråd/garn i forskjellige farger. Det er ikke stramt eller ubehagelig å ha på og gjør jobben med å skille de fra hverandre. Da jeg kjøpte valp var det 12 i kullet, så litt å holde styr på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maggi_*
Som noen kanskje har fått med seg, fikk vi 8 skjønne valper i går :)

Etter hvert tenkte jeg å sette på dem små halsbånd i forskjellige farger, slik at det blir lettere å se forskjell på dem, både for oss og de som kommer for å kjøpe seg valp. Da går det an å skrive ned litt om hver enkelt valp også, i tilfelle kjøperne har lyst til å vite litt.

Jeg har tittet masse rundt på nettet, men ikke funnet noen som er slik jeg har tenkt.. Har bare funnet med forskjellige mønstre, eller i færre farger enn 8.

Er det noen av dere andre som har fått valpekull som vet om noe sånt? Hadde blitt supertakknemlig for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei, du! Har du sett på nettsiden www.dogwise.no ? Der har de diverse utstyr til "valping", bla halsbånd i 8 forskjellige farger. Tror det skal mye til før det blir farlig for valpene, -ikke har de så mye tenner å ødelegge med det første, heller! :gjeiper: ( Det er vel dessuten "kjetting"halsbånd som er mest farlig mht tannskader ved lek, er det ikke?) Lykke til med valpene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du! Har du sett på nettsiden www.dogwise.no ? Der har de diverse utstyr til "valping", bla halsbånd i 8 forskjellige farger. Tror det skal mye til før det blir farlig for valpene, -ikke har de så mye tenner å ødelegge med det første, heller! :gjeiper: ( Det er vel dessuten "kjetting"halsbånd som er mest farlig mht tannskader ved lek, er det ikke?) Lykke til med valpene!!

Takk for det! :)

Nei, har ikke sjekket den siden, takk for tips!

Det er vel sånn jeg ser det også.. Dessuten er de aldri alene, jeg sover til og med på sofaen nede sånn at jeg er i nærheten. Mer slitsomt enn tenkt dette gitt, men er jammen koselig også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...