Gå til innhold

Streifer hokatter?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Katta er to år, har nettopp hatt løpetid, men har vært rolig et par dager nå. Har imidlertid ikke sett henne siden i går kveld. Det er nok 2-3 km til nærmeste hannkatt (aldri sett andre katter her).

Kan hun ha gått på vift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

He, he - var det ikke typisk! Nå kom hun akkurat inn :)

Men - lurer i grunn fortsatt på om de kan finne på å ta langturer?

Min har aldri vært lenge(re) borte, men bør jeg være forberedt på det?

Vet jo at monser steifer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke er sterlisert så kan det godt hende hun stikker av ja.. Har opplevd flere hunnkatter som har gjort det. Dessverre har jeg opplevd at flere av de heller ikke kommer tilbake om det er langt til nærmeste hannkatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hun står nok i fare for å bli sterilisert, ja.

Har løpetid veldig ofte, og ter seg riktig så slitsomt..... ikke god å ha i hus da. Har ei til jentepus som er yngre. De kommer til å få seg en biltur til våren..... dakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun står nok i fare for å bli sterilisert, ja.

Har løpetid veldig ofte, og ter seg riktig så slitsomt..... ikke god å ha i hus da. Har ei til jentepus som er yngre. De kommer til å få seg en biltur til våren..... dakkar.

Er bedre for de å bli sterlisert enn å gå i løpetid hele tiden. Tror det er me mer frustrerende for de, for ikke å snakke om det å måtte få og fø opp kattunger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Line_*

Det er mer synd på dem hvis de må gå på p-piller hele livet. Dette er ikke bra for dem.

Du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet for å kastrere katter! Dette vitner bare om at du er en god katteeier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunkatter kan veldig godt finne på å ta seg en tur på et par dager, ja. Det kan visst steriliserte hunkatter også finne på. Vår pleide ta seg en tur på våren da hun var yngre. Hun er sterilisert. Dyrlegen sa det var ganske vanlig med slike turer da jeg spurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...