Gå til innhold

vekt


Catanova

Anbefalte innlegg

Hvor mange kilo veier katten(e) dine? Ta gjerne med alder og kjønn på kattene også.

Mine er ca 9 mnd og veier 4 og 5 kilo ca. Hannkjønn. Han som er minst i beinbygningen av de to er den som veier mest. En liten tjukkass. Syns dere vekten på kattene mine er ok i forhold til alderen deres? Har ikke så mye peil på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange kilo veier katten(e) dine? Ta gjerne med alder og kjønn på kattene også.

Mine er ca 9 mnd og veier 4 og 5 kilo ca. Hannkjønn. Han som er minst i beinbygningen av de to er den som veier mest. En liten tjukkass. Syns dere vekten på kattene mine er ok i forhold til alderen deres? Har ikke så mye peil på slikt.

Det er veldig vanskelig å si om vekten er ok i forhold til alderen siden katter er så forskjellige. Alt fra 3 til 10 kg er jo normalt, så lenge forholdet mellom muskler og fett er som det skal være. Og at katten er generelt sunn og frisk.

Min hannkatt på 12 mndr. veier 5,5 kg. Han er tynn og umoden i kroppen, men er en rase som utvikler seg kjempeseint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt er veldig individuelt og kommer an på rase, kjønn og størrelse. Om dine er for feite eller ikke kan du ikke vurdere ut fra andre katter. Du må rett og slett kjenne på de om de er feite eller ikke.

Min katt er en kastrert hankatt på 5 år. Han veier ca 5 kilo, men han er slank, nesten mager, og muskuløs. Ifølge rasestandaren for norsk skogkatt er han liten til å være hankatt. Han kunne godt veid endel mer uten å være feit.

Endret av onyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gatemiks hunkatt veier ca 5 kg, mens min gatemiks hannkatt veier ca 7 kg. Ingen er feite eller magre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to hunnkatter (huskatter). Den ene veier 3,8 kg og hun er helt perfekt. Den andre veier 6 kg og det er for mye. Hun bør nok komme ned i rundt 4 kg. Problemet er at hun allerede spiser kun tørrfôr, så vi har ikke så mye å gå på i forhold til hva vi skal endre på. Vi har begynt med lightfôr, så får vi se om det gir noen forskjell etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_aurora_*

Katten vår er ca ett år, hunkatt. Gatemiks. Nettopp vært hos legen. Hun veier 3,4 kg, og fikk beskjed om at hun er for feit. Man skal kunne lett kjenn ribbenene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hann på litt over 5 kilo og en hunn på ca 3 kg. Da vi var hos veterinær sist fikk jeg beskjed om at hunnen var for tjukk, men de sa ingenting om hannen... de har hengemage begge to, men det har de hatt siden de var bittesmå, og det er visst noe som går i arv i familien. Ribbeina kan jeg kjenne lett på begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mariann_*

Har kastrert hann huskatt/skipskatt på tolv år. Veier 4,4 kilo. Var hos ny veterinær forrige uke og hun mente han er veldig slank til å være såpass gammel og kastrert, men i fint hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har to skogskattedamer..

en på 3år og ca 3kg og en på to år og ca 3,5... har ikke fått veid dem på lenge, men det er sånn ca. Begge er steriliserte.

Endret av dinedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, våre ligger på ca 4.5 kg. Men har en som er 7 da. Men han er halvt orientaler da. De andre er vanlige huskattmix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

jeg har en hannkatt på 7 mndr og han veier 3,3 kg. Jeg har også en hunnkatt på 5 mndr som veier 2 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på 6,5 kg, en på 6 kg og en på 5 kg :) Alle tre er under 2 år :)

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastrert hankatt, gatemix på 4,5 år som veier 6,5 kilo. Han er i godt hold, men ikke tykk (eh - synes vi da..). Også har han "hengebuk", hm - den har vært der helt siden han var kattunge, så er vel noe arvelig. Verdens søteste synes jo vi da!

post-2094-1205333185_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mange kilo veier katten(e) dine? Ta gjerne med alder og kjønn på kattene også.

Mine er ca 9 mnd og veier 4 og 5 kilo ca. Hannkjønn. Han som er minst i beinbygningen av de to er den som veier mest. En liten tjukkass. Syns dere vekten på kattene mine er ok i forhold til alderen deres? Har ikke så mye peil på slikt.

Hei!

Min kastrerte hannkatt på snart ett år er stor. Jeg veide han nettopp for å finne ut hvor mye ormemedisin han skulle få....Han veide 6 kg akkurat! Så nå har jeg kjøpt for for kastrerte katter til han, vil ikke at han skal bli feit.... Han er kraftig og fin, ikke feit enda heldigvis......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gizmo:

Kastrert hannkatt på 10 år. Han er vel mellom 10-12 kg. Fikk skryt av dyrlegen, han var perfekt! Han er en gatemix.

Nero:

Hannkatt, ca 8 mnd og 6 kg. Litt mage, men har vel mest tung benbygning. Blanding av siameser, hellig birma på farssiden og perser, gatemix på morssida. Lettere schizofren.... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gizmo:

Kastrert hannkatt på 10 år. Han er vel mellom 10-12 kg. Fikk skryt av dyrlegen, han var perfekt! Han er en gatemix.

Nero:

Hannkatt, ca 8 mnd og 6 kg. Litt mage, men har vel mest tung benbygning. Blanding av siameser, hellig birma på farssiden og perser, gatemix på morssida. Lettere schizofren.... :lur:

Vil se blde av Gizmo! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunnkatt på ca 3 år veier ca 3 kg

hannkatt på 1,5 år veier 6,1 kg

begge to er kattemix og sterilisert/kastrete. .hannkatten har litt hengemage, men er "slank" ellers.. men har nok litt tyngde i beinbyggingen sin.. hunnkatten er vel ganske standard katt trur jeg.. slank beinbygging og ikke noe mage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...