Gå til innhold

Personnummer på engelsk?


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Noen som vet hva personnummer er på engelsk?

Er det social security no? Eller er det noe annet? Tenker altså på et norsk personnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

National Insurance Number er ikke det samme som personnummer. De har ikke personnummer i England. Derfor blir det nødvendig med en oversettelse som ikke har tilsvarende mening i England. Som nevnt over fungerer personal number helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her i Storbritannia som omtaler det som personal number og de ville neppe skjønt hva du mente om du sa det heller.

National Insurance number brukes akkurat på samme måte som hjemme når man må ut med personlige opplysninger osv og man har ingen andre nummere enn dette.

Derfor er National Insurance en mer korrekt betegnelse enn personal number, i hvertfall hvis du skal gjøre deg forstått av en brite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da, ser jeg har misforstått litt, trodde ts mente hva det het i england, ikke på engelsk :slår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille_kvinne
Ingen her i Storbritannia som omtaler det som personal number og de ville neppe skjønt hva du mente om du sa det heller.

Må korrigere deg litt der.

Etter at det ble satt opp nye regler om at man skal vise legitimasjon om man ser ut som man er under 25 er jeg blitt spurt om ID flere ganger her borte.

Hver eneste gang må jeg peke og forklare hvor fødselsdatoen min er og at nummeret etter er personal number.

Er ingen som ikke har forstått hva det betyr. :)

Endret av lille_kvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, ser jeg har misforstått litt, trodde ts mente hva det het i england, ikke på engelsk :slår:

National Insurance Number i England brukes på langt nær på lik måte som et personnummer i Norge, og er ikke særlig sammenlignbare.

Om man bare plumper ut med "personal number", så er det kanskje ikke alle som forstår hva man mener, men da kan man jo gi noen tilleggsoplysninger og sette det i en sammenheng siden det ikke finnes noe tilsvarende til personnummer i England.

Dette er nå mine erfaringer etter å ha jobbet i et amerikansk kosern i England i 10-15 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...