Gå til innhold

Ppopulærmusikk fra Vittula


Liberta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg har ikke lest den men har den i hylla hjemme, og har gløttet i den...innbiller meg atr Nick Hornbys bøker kanskje vil falle i smak hos deg??? Har du lest "Gutter er gutter"? Mulig jeg tar helt feil her altså, men kanskje verdt et forsøk allikevel? Jeg synes iallefall "Gutter er gutter" er helt utrolig morsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også "Populærmusikk fra Vittula" er helt usannsynlig bra! Vet ikke om den kan sammenliknes med noe som helst, jeg... Kanskje handlingen minner litt om "Beatles" av Lars Saabye Christensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er kult med vittula-boka er at du sitter og leser, og tror på en måte at det er sant, og så blir handlingen så ekstrem at du gremmes.. og tenker at det bare ikke går an. :oops:

Beatles er mye mer realistisk enn vittula, og kan godt ha funnet sted.

...på en måde...

Vittula topper heile driten! :kul:

Men jeg skal gi Gutter Er Gutter en sjanse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte faktisk ikke den boken så godt, hadde vel altfor store forhåpninger til den. Skal visst ikke den filmatiseres / er den filmatisert? Uansett jeg tenkte litt på forfatter i naivistisk stil som Erlend Loe og Nick Hornby, men de drar ikke historien så langt som Niemi. Begynte plutselig å tenke på Lillelord-trilogien, men den er jo i en helt annen tid, mye "dypere" og dermed (?) tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk den faktisk i julegave fra bokklubben min ett år!

:o Kunne me fått vite kva for ein bokklubb det var? Julegåve då gitt! :roll: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...