Gå til innhold

Hvor vanlige er det egentlig å besvime?


Tiit

Anbefalte innlegg

Jeg har besvimt noen ganger i livet. Første gang jeg fikk mensen og gikk på sjoppingtur i storby og hadde det grusomt varmt. Da svimte jeg av i ei rulletrapp - to ganger. Så besvimte jeg en gang jeg lekte besvimelsesleken, og så svimte jeg av en gang jeg hadde influensa. Og en gang jeg slo meg voldsomt, var jeg veeeeldig nær å besvime hadde jeg ikke lagt meg helt flatt ned på bakken.

Noen besvimer når de ser blod, eller tas blodprøve av. Andre av vaksine. Noen av å se sår og sårskift. Er dette veldig vanlig?

Hva har du besvimt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På konsert med U2 på Valle Hovin...var så mange mennesker der, mye støy og voldsomme inntrykk at jeg besvimte... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StoreSky

Har svimt av i tannlegestolen, skulle trekke en tann og tålte ikke helt bedøvelsen.

Har besvimt i en ulykke som barn.

Ellers ikke. Men vært nær på var jeg et par ganger under svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Tidligere hadde jeg så sterke plager under menstruasjonen både når det gjaldt blødning og smerter at jeg svimte av regelmessig - om ikke månedlig.

Blodmangel har jeg svimt av.

Smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Jeg har besvimt en del ganger på grunn av at jeg har litt lavt blodtrykk. Det var særlig ille da jeg var gravid. Ellers kan jeg besvime hvis det er varmt, hvis jeg er sliten og hvis jeg reiser meg raskt opp etter å ha bøyd meg.

Besvimte en gang på legekontoret, men det verste var da jeg besvimte på trim sammen med et titalls kolleger. Pinlig. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svimt av i tannlegestolen, skulle trekke en tann og tålte ikke helt bedøvelsen.

Jeg bare lurte på om du har blitt svimmel eller besvimt av bedøvelse andre ganger? HVer gang jeg har fått bedøvelse har jeg blitt veldig svimmel etterpå, aldri helt besvimt, men har måttet vente en stund før svimmelheten har forsvunnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En periode da jeg var yngre besvimte jeg av å ta blodprøver (aner ikke hvorfor, for jeg syntes ikke det var ekkelt eller vondt). Litt "upraktisk" siden jeg på den tiden var alvorlig syk og blodprøver derfor var nærmest dagligdags. Men jeg fant ut at så lenge jeg kunne ligge mens de gjorde det, så gikk det bra. Bortsett fra disse gangene har jeg faktisk aldri besvimt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StoreSky

Har vært svimmel også, men det kan være en kombinasjon av smerte (sprøytene er jo dødsekkle!!) og spenning/stress. Har flere ganger ved bedøvelse og slikt vært dizzy.

Har litt lavt blodtrykk og til tider lavt jernlager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært svimmel også, men det kan være en kombinasjon av smerte (sprøytene er jo dødsekkle!!) og spenning/stress. Har flere ganger ved bedøvelse og slikt vært dizzy.

Har litt lavt blodtrykk og til tider lavt jernlager.

Hmm... Jeg blir sånn at jeg må sove etterpå... Tror ikke at alle har det sånn... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en periode i tolvårsalderen hvor jeg besvimte jevnlig på alle slags steder og når som helst. Det kom av jernmangel. Ellers besvimte jeg sist jeg skulle ta blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så besvimte jeg en gang jeg lekte besvimelsesleken

Hva slags lek er det?

Selv har jeg aldri besvimt, og håper jeg slipper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besvimer gjerne når jeg skal stikkes av nåler eller når jeg er hos tannlegen, og det kommer av ekstreme fobier for begge deler. Ellers har jeg besvimt da jeg har slått meg kraftig. Gjerne i forbindelese med hjernerystelse. Besvimte også da jeg brakk armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har besvimt en gang da jeg rett før en operasjon GIKK til røntgen. Tok ett bilde og så svartnet det. Også besvimte jeg tre dager etter det, men det var pga hjertestans, så "besvime" dekker vel ikke det helt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...