Gå til innhold

Efedrin


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

efedrin = amfetamin

Og når man først begynner på amfetamin er løpet kjørt. Kjenner folk som har havnet på det drittet der. Og la meg si det sånn; det gikk IKKE bra.

Skjønner ikke hva folk tenker med. Noen som har sett "Requiem for a dream" ?

Gjett hva hun gale gamle damen spiste på?! Jepp, efedrin!

Det vet du vel faenmeg ingenting om (hva hun spiste). Det var amfetamin, tror jeg.

Jeg brukte efedrin og gikk ned 30 kg på tre måneder. De har holdt seg av i 5 år. Fikk ingen problemer i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn da for guds skyld ikke på å gamble med deg selv! :overrasket:

Det finnes da andre sunne måter å slanke seg på uten å risikere helsa!

Jeg slanker meg for tiden på "Easylife"-kurs på treningssenter. Begynte for 2 uker siden og har tatt av 4,4 kg og det uten å ha begynt å trene. Har operert for 4 uker siden og må derfor vente 2 uker til for å trene. Man tar selvsagt av mest de første ukene.

Trening kombinert med sunt kosthold gjør iallefall susen...og man setter ikke kropp og helse i fare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke dy meg fra å kile litt på den provoserte bastanten oppi her, hvis denne personen faktisk ser "requiem for a dream", vil det nok være tydelig at moren i filmen får en dosett med efedrin for aktivitet og fettsmelting, benzodiasepiner for å roe nerva og sovemedisiner for å gjøre akkurat det...blue and yellow, purple pills, u know...

Efedrin ER ikke amfetamin, men det har en lignende molekyloppbygging.

Efedrinpiller for slanking har jeg erfaring med, da i form av Stacks, som er en blanding av efedrin, koffein og acetylsalisylsyre.

Effekten jeg hadde av dette var hjerteklapp, temperatursvingninger, hodepine, angst og følelsen av å ha et lager av overskuddsenergi som ikke lett lot seg bruke opp på aktiviteter.

Jeg anser noen av bieffektene å komme av at pillene ineholdt altfor mye koffein, da mye av opplevelsen minnet om et gedigent koffeinsjokk, hvor jo hjerteklapp og angst følger med.

Ser at noen her skriver at det er forbudt å selge i Norge, ja det er det, men dette nettet har nok kommet for å bli, ser dere!

Av min beskrivelse hittil håper jeg noen kutter lysten til å prøve efedrin, og heller venner seg til et sunt kosthold med trening attpå, for så å bli fornøyd med seg selv, samme hva vektnåla viser (og den VIL bli snillere etterhvert med godt kosthold og trening!) Samme hvor mye du har til overs, vil jeg vedde på at du ikke har ressurser nok til å hamle opp med nevnte bivirkninger, slanking skal gjøre en fornøyd og glad, ikke angstridd, paranoid og hallusinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marinejenten

heisann, er mye snakk om eferdin osv herinne...

jeg gikk på det en stund og hadde ufattelig masse energi, trente masse osv, og gikk ned en god del kilo.

fikk disse av en kompis som er body builder i oslo, men han lot meg ikke gå på de lenger da de kom på nyhetene om eferdin osv...

så får ikke kjøpt mer,

dette kan vel vises på pisseprøver osv kan det ikke?`

mvh

anonym

seng meg gjerne en mail på xxxxxx om noen vet noe om dette.

Mailadresse slettet i hht Kvinneguidens regler.

Misty (mod)

Endret av Misty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet du vel faenmeg ingenting om (hva hun spiste). Det var amfetamin, tror jeg.

Jeg brukte efedrin og gikk ned 30 kg på tre måneder. De har holdt seg av i 5 år. Fikk ingen problemer i ettertid.

har selv fått tilbud om efedrin, men ville ikke på grunn av at det er farlig, uansett hvor deperat jeg gjerne vil gå ned i vekt.

Ingen burde komme med solskinnshistorier om at de gikk ned så mye. efedrin er det "samme" som amfetamin, og man kan bli avhengig av det. Dessuten er det fæle bivirkninger, hjertebank og høyt blodtrykk er bare noen.

Så ikke oppmuntre andre til å ta dritten!

det er det sammen som i medisiner, men da i en kontrollert dose, og det er veldig strenger regler for "narkotikapreparater".

edit: man KAN bli avhengig, man trenger ikke bli det

Endret av MissEscada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Var nettopp artikkel i aftenposten om slankemidler som inneholdt Efedrin .

I denne artikkelen står det om en i Danmark som døde av hjertekomplikasjoner etter inntak av stoffet , han hadde videre også høyt innhold av stoffet i blodet .

Kanskje noe å tenke på føe en spiser dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det samme, og noen barn kan bli helt hypre av det!Skjønner ikke att noen leger kan gi det til barn.

Da har du kanskje ikke hatt et barn med falsk krupp? Efedrin-hostesaft er et legemiddel som blant annet brukes i denne sammenhengen, og jeg vil nå si at et hyper barn er å foretrekke fremfor et barn som ikke får puste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du kanskje ikke hatt et barn med falsk krupp? Efedrin-hostesaft er et legemiddel som blant annet brukes i denne sammenhengen, og jeg vil nå si at et hyper barn er å foretrekke fremfor et barn som ikke får puste.

Pluss at efedrin til barn kun brukes i korte perioder.

En langtidsbivirkning hos kvinner er voksende klitoris:) Noe å tenke på.....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Efedrin blir brukt i ein del medisiner utanfor Noreg, særleg slike mot bihulebetennelse og liknande. kan vel passe med hostesaft og astmamedisin, ja. Det er vel liten grunn til å tru at det er særleg farleg som medisin, i riktige doser, men sjøvsagt bør ein ikkje bruke slikt utan at ein har snakka med legen. Det kan jo hende ein har ein tilstand som ikkje taklar efedrin så bra.

Tren i staden. Et mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja masse rart på disse sidene, men må bare si en stor ting for di som har sett den berømte filmen Requiem for a dream der denne dama spiser disse pillene, legger dere ikke da merke til att hun tar sykt store doser tilslutt før det skjer noe, å for det andre det er en film en film som på en måte skal skremme oss for å ikke ta det samma, gjøre det samma, så lenge du vet hva du gjør, hva du tar å har kontrol å setter en frist med pauser osv så er det ikke i nærheten av det filmer å diverse sier,

å det er heller ikke amfetamin. trur folk må lese lege boka si ett par ganger til jeg :/ men att folk må være forsiktige JA det sier jeg ikke noe om, bivirkningene er så forskjellig fra person til person noen kan få angst problemer å sterkere bivirkninger men andre kan få litt skjelving å det er det...

så ja dere får no si å gjøre hva dere vill :) ville bare si min mening å viten her inne jeg også.

Allt i værden skal respekteres med måte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest reduktil

Jeg har fått 7 resepter fra min lege på reductil. Disse henter jeg i Sverige da det er halve prisen. Men noe forundrer meg.. Bivirkningene er akkurat de samme på reductil som effedrin. Nå har jeg kastet den esken jeg nettopp har tatt, så jeg har ikke sett hva de inneholder. Har også vært registrert dødsfall på overbruk av reductil har jeg hørt, og mange kan ikke bruke de fordi at hjertet og nerver går helt bananas...

Inneholder reductil effedrin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Nei, det gjør det ikke.

Og om du hadde vært i faresonen for alvorlige bivirkninger ville du trolig ikke fått det av legen din. At samme bivirkninger står betyr heller ikke at det er de samme som skjer hyppigst, eller at de skjer like ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reduktil igjen
Nei, det gjør det ikke.

Og om du hadde vært i faresonen for alvorlige bivirkninger ville du trolig ikke fått det av legen din. At samme bivirkninger står betyr heller ikke at det er de samme som skjer hyppigst, eller at de skjer like ofte.

Kroppen min tålte ikke overvekt og det er en hormonell sykdom som har gjort at jeg har gått opp i vekt. Blodtrykket mitt er helt fint.. men det prikker i hele kroppen og hjertet hamrer... skjelver litt hele tiden og er litt vimsete..

Legen mente jeg burde føle på om jeg orket dette. Saken er at for 2 år siden var jeg innlagt på hjerteavdelingen fordi at kroppen min ikke orket vektøkningen. Jeg hadde hvilepuls på nesten 150 slag i minuttet og fikk diagnosen hypraventriculær takikardi (vet ikke hvordan det skrives helt)

Jeg har bmi på over 30 og risikoen for alvorlige sykdommer er større om jeg blir i den vekta jeg er i.. Jeg trener hver dag og spiser sunt og variert.. Som sagt så kommer det av hormonelle årsaker at jeg er overvektig. Det er diabetes på alle sider og vinkler av min familie og legen min vil ikke at jeg skal ha dette...

Reduktilen virker den altså.. går ned i vekt.. men det er litt pes med de bivirkningene... men så lenge blodtrykket er bra og jeg sover godt om natten syntes jeg det er verdt det... Og jeg har som sagt en god dialog med legen hele veien... Nå leste jeg nettopp at reduktil var blitt billigere i Norge også.. Litt kjipt at jeg kjøpte den forrige i sverige til 600 i den tro at jeg sparte penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_adams mamma_*
Efedrin blir brukt i ein del medisiner utanfor Noreg, særleg slike mot bihulebetennelse og liknande. kan vel passe med hostesaft og astmamedisin, ja. Det er vel liten grunn til å tru at det er særleg farleg som medisin, i riktige doser, men sjøvsagt bør ein ikkje bruke slikt utan at ein har snakka med legen. Det kan jo hende ein har ein tilstand som ikkje taklar efedrin så bra.

Tren i staden. Et mindre.

signerer...

bivikrninger er ikke bra for kroppen....nebryter immunforsvaret og tilslutt tåler man ingenting...

jeg har ikke turde ta denne type tabletter bare for å gå ned i vekt iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig

Lykke til med å vise meg en medisin som VIRKER uten en eneste bivirkning. Men noen bivirkninger er skumlere enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Fish_of_Crenartberg
Vet at efedrin + koffein ikke er å anbefale som slankemiddel pga alle bivikningene. Men hvis man allikevel velger å ta de. Hvor lenge og hvor mange kapsler per dag bør man ta?

efedrin er faktisk hoved-virkestoffet i amfetamin, så om du ikke vil bruke narkotika, IKKE BRUK EFEDRIN HELLER. da er det like greit/lett å bare gå på gata å kjøpe seg litt makka, det stoffet som raskest føkker opp både kropp og hjerne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Dette innlegget er endret i henhold til Kvinneguidens regler

Bolledeig (mod)

* Er du journalist eller lignende og ønsker å bruke forumet i jobb- eller studiesammenheng, må du ta kontakt med Hilde eller Mette, for finne en løsning i samråd med en av dem.
Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...