Gå til innhold

Drikke alene i kveld. Feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg og. selv om jeg bare drikker en gang i mnd eller kanskje annen hver mnd så er jeg visst alkis.

herregud for en latterlig påstand folk kommer med.

Anonymous poster hash: a5143...d17

Er så enig! Det er lov å drikke alene og kose seg uten å bli alkoholiker tenker jeg. Hva med de som drikker seg dritings hver bidige helg, men dog sosialt - de er vel ikke alkoholikere da eller?

Anonymous poster hash: 08cc2...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida. Der finnes unntak. Men sånn generelt er det første tegn på at man begynner å utvikle alkoholisme når man man sitter å drikker alkohol alene.

Anonymous poster hash: 213b1...66d

Nei, det er det ikke. Det handler ikke om "unntak", det er vanlig å ta et glass vin el.l. alene.

En som allerede har utviklet alkoholisme vil foretrekke å drikke alene ettersom andre allerede har begynt å bekymre seg og de har et behov for å skjule drikkingen. Så etterhvert går det fra å drikke i fellesskap til å bli noe man foretar seg alene, mens man isolerer seg fra omverdenen.

Ikke forveksle disse tingene. En som er alkoholiker vil drikke hele dagen, det betyr ikke at det å ta et glass vin til lunch i seg selv er alkoholisme (hvilket sådan betyr at store deler av Frankrike og Italia sliter).

Konsekvens og korrelasjon er to forskjellige ting.

Endret av Neeli00
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse! Herlig å drikke alene av og til :D



Anonymous poster hash: 08cc2...39f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og. selv om jeg bare drikker en gang i mnd eller kanskje annen hver mnd så er jeg visst alkis. herregud for en latterlig påstand folk kommer med. Anonymous poster hash: a5143...d17

Mmm...jeg drikker alene nå jeg, tenkte egentlig en bytur men gadd ikke. Skal lage meg middag som jeg gleder meg til samt dessert, skal bare smårydde litt(mens jeg drikker),ta oppvasken og tenne masse lys:)

Skal lage sprøstekt andebryst med appelsinsaus og søtpotetmos og dessert blir oppkutta jordbær med balsamicovanilje og pisket krem. Er på min første øl nå da,får prøve å lage mat før jeg er oppe i 4 hehe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker aldri alene. Det er fordi jeg har en del alkoholisme i familien, og jeg vil passe på meg selv litt ekstra.

Men jeg kjenner mange som ikke trenger å ta slike hensyn og som gjerne tar seg en øl selv om de er alene. Det går helt fint. Når man ikke er i noen spesiell faresone sånn som jeg så er det ikke noe problem.



Anonymous poster hash: a81e4...1ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da allment kjent at når man begynner å drikke alene så er det første steget til alkoholisme.

Anonymous poster hash: 213b1...66d

Hysterisk xD Er du sånn glad kristen eller? Nei herlighet er helt normalt.... Har mange ganger tatt meg et par øl alene til en fotballkamp eller en god film :) null stress

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg kjøpt inn en vinflakse for meg selv, og jeg skal drikke alene. Vanligvis drar jeg på vors og er sosial når jeg drikker. I kveld føler jeg for å bare slappe av alene med drikke. Er dette feil? (Gjør ikke dette til vanlig)

Anonymous poster hash: 08cc2...39f

Er helt fantastisk å bare være alene med noen øl av og til synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker øl alene nå, jeg :) fordi jeg syns det er godt! Er absolutt ikke alkoholiker :fnise:

og ut i fra de påstandene som kommer her inne, så vil tydeligvis min egen mor at jeg skal bli alkoholiker, siden hun gjerne kommer innom med en flaske vin når jeg er alene hjemme, så jeg kan kose meg litt :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg med ETT glass vin ikveld, som jeg gjør av og til. Det er alt med måte, da. Er ikke alkoholiker og folk må gjerne se når jeg drikker. :fnise:

Håper du koser deg også!

:vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker aldri alene. Det er fordi jeg har en del alkoholisme i familien, og jeg vil passe på meg selv litt ekstra.Men jeg kjenner mange som ikke trenger å ta slike hensyn og som gjerne tar seg en øl selv om de er alene. Det går helt fint. Når man ikke er i noen spesiell faresone sånn som jeg så er det ikke noe problem. Anonymous poster hash: a81e4...1ab

Du burde heller konsentrere deg om hvor ofte du drikker enn om du drikker alene eller ei.

Anonymous poster hash: a5143...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da allment kjent at når man begynner å drikke alene så er det første steget til alkoholisme.

Anonymous poster hash: 213b1...66d

Av alle dumme ting man skal lese på nett! :roll:

Jeg tar meg et glass vin - eller to - alene hvis jeg har lyst på vin. Gjør det meg til alkoholiker? Neppe! :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle dumme ting man skal lese på nett! :roll:

Jeg tar meg et glass vin - eller to - alene hvis jeg har lyst på vin. Gjør det meg til alkoholiker? Neppe! :ler:

Hvis du gjør det for å kjenne blodet bruse, for å påvirket av alkoholen, så kan det være det være et tegn. Og jeg vil tro du føler deg beruset etter to glass vin. Men som sagt, er man i hyggelig sosialt lag med andre mennesker er det noe annet. Men sitter man der alene å pimper alkohol..

Anonymous poster hash: 213b1...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du gjør det for å kjenne blodet bruse, for å påvirket av alkoholen, så kan det være det være et tegn. Og jeg vil tro du føler deg beruset etter to glass vin. Men som sagt, er man i hyggelig sosialt lag med andre mennesker er det noe annet. Men sitter man der alene å pimper alkohol..

Anonymous poster hash: 213b1...66d

Vet du, dette er bare så dumt at jeg nesten ikke finner ord!

Om jeg tar et glass vin, eller to, i løpet av en lørdagskveld så blir jeg ikke beruset, ikke i det hele tatt. :)

Pimper alkohol? Hva slags verden lever du i, som ikke ser forskjellen på å kose seg og å bøtte nedpå? Er du veldig ung eller bare veldig fordomsfull? Har du opplevd å misbruke selv eller misbruk i nære relasjoner? Er sannelig ikke så lett å forstå hvordan du tenker, for normal tankegang er det ikke!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Jeg drikker vin hver helg - alene. Et par glass vin fredag og lørdag hører med til helgen for mitt vedkommende. Er nylig blitt alene etter mangeårig ekteskap og ser ikke at det skal være en grunn til å slutte med vin i helgene :fnise:

Kan ta et glass vin midt i uken også, forresten :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, dette er bare så dumt at jeg nesten ikke finner ord!

Om jeg tar et glass vin, eller to, i løpet av en lørdagskveld så blir jeg ikke beruset, ikke i det hele tatt. :)

Pimper alkohol? Hva slags verden lever du i, som ikke ser forskjellen på å kose seg og å bøtte nedpå? Er du veldig ung eller bare veldig fordomsfull? Har du opplevd å misbruke selv eller misbruk i nære relasjoner? Er sannelig ikke så lett å forstå hvordan du tenker, for normal tankegang er det ikke!

Har et normalt forhold til alkohol. Er ikke slik at jeg synes alkoholen folk drikker er djevelens munnvann eller noe sånt.

Jeg vet den reaksjonen din (sterke følelser) ofte kan være en typisk forsvarsmekanisme om man blir fortalt man kanskje har et skjult alkoholproblem i seg. Et usunt forhold til alkohol. Alkohol er en sosial drikk, så man bør være litt observant og tenke over hvorfor man drikker alene.

Jeg sier ikke du er alkoholiker, men at det er mange av disse som sier de hygger seg med flere glass vin alene som har et alkoholproblem de ikke tør innrømme. Da det er skambelagt. Ofte blir de veldig sinte om noen andre forteller de har et usunt forhold til alkohol.

Anonymous poster hash: 213b1...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har et normalt forhold til alkohol. Er ikke slik at jeg synes alkoholen folk drikker er djevelens munnvann eller noe sånt.

Jeg vet den reaksjonen din (sterke følelser) ofte kan være en typisk forsvarsmekanisme om man blir fortalt man kanskje har et skjult alkoholproblem i seg. Et usunt forhold til alkohol. Alkohol er en sosial drikk, så man bør være litt observant og tenke over hvorfor man drikker alene.

Jeg sier ikke du er alkoholiker, men at det er mange av disse som sier de hygger seg med flere glass vin alene som har et alkoholproblem de ikke tør innrømme. Da det er skambelagt. Ofte blir de veldig sinte om noen andre forteller de har et usunt forhold til alkohol.

Anonymous poster hash: 213b1...66d

Mine sterke følelser er en forsvarsmekanisme? :skratte: Kjøss meg der jeg er høyest når jeg plukker tyttebær!

Jeg har det helt utmerket med mitt alkoholforbruk, og syns det er arrogant, fordømmende og morliserende av deg å prøve å få det at jeg er uenig med deg til å bli at jeg benekter at jeg har et alkoholproblem.

Ut fra hva du skriver, tror jeg at den som har et alkoholproblem er du, du vet projisering er en sterk både herske- og forsvarsteknikk som jeg nok aner mer enn et lite snev av i dine innlegg. ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et normalt forhold til alkohol. Er ikke slik at jeg synes alkoholen folk drikker er djevelens munnvann eller noe sånt.

Jeg vet den reaksjonen din (sterke følelser) ofte kan være en typisk forsvarsmekanisme om man blir fortalt man kanskje har et skjult alkoholproblem i seg. Et usunt forhold til alkohol. Alkohol er en sosial drikk, så man bør være litt observant og tenke over hvorfor man drikker alene.

Jeg sier ikke du er alkoholiker, men at det er mange av disse som sier de hygger seg med flere glass vin alene som har et alkoholproblem de ikke tør innrømme. Da det er skambelagt. Ofte blir de veldig sinte om noen andre forteller de har et usunt forhold til alkohol.

Anonymous poster hash: 213b1...66d

Jaså, så du er en av dem som bare drikker på fest for å bli full, og ikke kan forestille deg at alkohol kan brukes til annet? :filer:

Alkohol er ikke alkohol. Og mange typer alkohol, dvs vin, har for mange først og fremst den funksjonen at den komplementerer god mat. For meg er det med andre ord hva som ligger på tallerkenen foran meg som avgjør hva jeg har i glasset, ikke hvor mange andre det er rundt bordet.

Men du er kanskje av dem som mener at man hvis man er alene ikke kan spise et bedre måltid heller, men bør holde til seg til tomatbønner, speilegg og et glass melk? :engel:

Anonymous poster hash: a438f...523

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså, så du er en av dem som bare drikker på fest for å bli full, og ikke kan forestille deg at alkohol kan brukes til annet? :filer:

Alkohol er ikke alkohol. Og mange typer alkohol, dvs vin, har for mange først og fremst den funksjonen at den komplementerer god mat. For meg er det med andre ord hva som ligger på tallerkenen foran meg som avgjør hva jeg har i glasset, ikke hvor mange andre det er rundt bordet.

Men du er kanskje av dem som mener at man hvis man er alene ikke kan spise et bedre måltid heller, men bør holde til seg til tomatbønner, speilegg og et glass melk? :engel:

Anonymous poster hash: a438f...523

Det blir litt søkt å ta den sammenligningen. Du er klar over at alkohol skaper enorme problemer i samfunnet? At alkoholisme legger familier i grus. Alkohol er et rusmiddel, det er ikke mat.

Anonymous poster hash: 213b1...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt søkt å ta den sammenligningen. Du er klar over at alkohol skaper enorme problemer i samfunnet? At alkoholisme legger familier i grus. Alkohol er et rusmiddel, det er ikke mat.

Anonymous poster hash: 213b1...66d

Jeg bare utsatte deg for like stereotypiserende og ureflekterte holdninger som du utsetter andre for. ;)

Ja, jeg er klar over at alkoholisme er et problem. At enslige drikker vin til maten er i seg selv derimot ikke noe som har noe med dette problemet å gjøre. Det kan være det, men det trenger selvsagt overhodet ikke være det.

Vin er ikke mat, nei - det er drikke til mat. I typiske land som produserer vin og har hatt det som en del av kulturen sin i århundrer drikker man ikke vin utenom måltidene.

Det du målbærer er ikke faktabasert kunnskap, men kulturbestemte fordommer.

Anonymous poster hash: a438f...523

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...