Gå til innhold

Middagstips hyttetur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på fjellet med familien i påsken, og har fått ansvar for en middag. Også kommer jeg liksom ikke på noe å lage... Tenker meg noe godt, og ikke for vanskelig. Noen som har noen tips til meg?

Anonymous poster hash: a79e0...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Indrefilet, lasagne, bakt potet med godt tilbehør, taco, pizza, viltgryte, pasta bolognese, kjøttsuppe, blomkålsuppe med bacon og rundstykker, taco, enchiladas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo også litt an på kjøkkenfasilitetene - har du stekeovn, feks? Like mange kokeplater som vanlig?

En fin rett i påsken er bacalao, synes jeg. Alt kan lages i én gryte (eller på lav varme i stekeovn), og klippfisk er lettere å frakte og oppbevare enn fersk fisk. Jeg pleier også å bruke uskrelte amandines, så blir det veldig lite arbeid med å forberede.



Anonymous poster hash: bbeea...ef0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Kanskje jeg skal gå for en viltgryte?

Det er alle fasiliteter på denne hytta for å si det sånn:)

Anonymous poster hash: a79e0...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Kanskje jeg skal gå for en viltgryte?

Det er alle fasiliteter på denne hytta for å si det sånn:)

Anonymous poster hash: a79e0...da4

Viltgryte er vanvittig godt :) Og hvis dere er mange på hytten, så er det lett og lite styr å lage til flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mange du skal lage til og for flere dager? Isåfall ville jeg vekslet litt på "lettvindt" mat og litt mer "avansert" mat. F.eks. ha gryteretter et par dager, jegergryte/viltgryte får jeg i hvertfall hyttestemning av :) Risgrøt/rømmegrøt. Og andre dager kanskje ha noe helstekt i ovnen, indrefilet eller lammesteik f.eks. Dette skal jo bare stå i ovnen med termometer og ellers lage tilbehør til. Om det er barn med så er sikkert pizza eller taco poppis også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er lenge ute og vil bruke minst mulig tid inne er ulike typer wraps/tortillas raskt og enkelt. Kyllingfajitas lages på under 20 min. Det samme med laksetortillas med tsatziki.

Ellers er en god gulasjgryte enkelt og greit, og alt lages i én kasserolle. Den må koke litt, men ut over det er det lite styr :)



Anonymous poster hash: 7392b...021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steke ferdig koteletter og varme over bålet/grillen sammen med potetsalat, salat, rå løk evt. bakt potet med hvitløksmør og servere utendørs. Hvis været er dårlig tar dere det bare inne.



Anonymous poster hash: ae3d3...b6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...