Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?


Tears.of.the.Sun

Anbefalte innlegg

Det jeg sist lagde var cupcakes, som endte opp i søpla. Skulle brukt bakepulver i stedet for natron, for det smakte pyton. Selv med alt sukkeret smakte det bare bittert og strengt, og de ble helt flate i midten. Så... Det var en fiasko. Brukte en hel plate sjokolade også. :(

I dag blir det american cookies. Jeg prøver på nytt, jeg. Med noe nytt denne gangen! Deigen ser bra ut og smakte godt. Ble litt for fett kanskje, i og med at jeg ikke hadde vanlig smør, men kun flytende margarin. Har hatt litt ekstra mel i for å slippe at det blir så fettete. Ble ingen sjokolade i da, siden jeg brukte hele plata i går. Nå får jeg se om de ender opp OK til slutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble visst sjokoladekjeks med valnøtter i også. Gulrotkaka jeg lagde ble rå i midten og brent utapå, og kjeksene smakte litt... lite søtt kanskje? Jeg vet ikke. Det var ikke helt min bakedag i dag! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerfri sjokoladekake med havremel og philadelphiaostsjokoladekrem.



Anonymous poster hash: 362eb...15c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal prøve meg på påskebrød når jeg bare kommer hjem. Ikke ulikt brioche, egentlig, med smør, egg og tranebær i. Nom. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ristet en drøss med kikerter krydret med masse chili og hvitløk, slik at jeg har snacks hele påsken.



Anonymous poster hash: 254e9...2ac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Mistenker at det blir en posjon grove rundstykker i morgen.

- hvis så så legger jeg inn med bildedokumentasjon (akkurat som for rosinbollene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve meg på påskebrød når jeg bare kommer hjem. Ikke ulikt brioche, egentlig, med smør, egg og tranebær i. Nom. :biggrin:

Oppskrift, snille snille deg? :hjerte:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppskrift, snille snille deg? :hjerte:

Klart det. :jepp: Her er oppskriften.

http://www.organizedjen.com/jens-cook-nook-paska-bread/

Men jeg har ikke testet den ennå, så jeg kan ikke si noe om den funker. :vetikke: Påskefri er kaotiske saker.. :ler:

Edit: nå har jeg testet den. Tommel opp for enkelt og raskt brød. Jeg hadde mye (myyye) mindre gjær i, men det er nå meg :vetikke: Ikke like super som panettone eller brioche, men til en brøkdel av tiden så er dette noe jeg vil lage igjen. :jepp:

Endret av Anje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

Mistenker at det blir en posjon grove rundstykker i morgen.

- hvis så så legger jeg inn med bildedokumentasjon (akkurat som for rosinbollene).

Det ble grove rundstykker,(en pose grovbakst, smør, skummetmelk, gjær,litt salt, litt sukker som mat for gjæren, linfrø og gresskarfrø).

- og så fikk jeg hyggelig turbesøk (så da pakket vi kaffe, rosinboller og gikk oss en skjærtorsdagstur).

Rundstykkene havnet så i frysen, med unntak av de vi spiste da vi kom tilbake etter turen, og disse 'overlevende' som blir kvelds og frokost:

.

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde påskeegg. De ble ikke like gode som de fra Freia, men mye koseligere med hjemmelagde :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble grove rundstykker,(en pose grovbakst, smør, skummetmelk, gjær,litt salt, litt sukker som mat for gjæren, linfrø og gresskarfrø).

- og så fikk jeg hyggelig turbesøk (så da pakket vi kaffe, rosinboller og gikk oss en skjærtorsdagstur).

Rundstykkene havnet så i frysen, med unntak av de vi spiste da vi kom tilbake etter turen, og disse 'overlevende' som blir kvelds og frokost:

attachicon.gifRundstykker.jpg.

De så gode ut Lille-pus :).

Disse er bare helt vanvittig gode om du har en munn for søtt!

http://cookiesandcups.com/chocolate-chip-cream-cheese-marshmallow-cookies/

Endret av Pampusse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...